2. Een Werkend Plan Zonder Regenbogen

37 7 11
                                    

'Zeg dat nog eens,' grijnst de jongen. Hij gaat wat rechter opstaan en stapt wat dichter naar me toe. Ik ga daardoor automatisch een stapje naar achteren. Zijn amandel bruine ogen doorboren de mijne waardoor ik even van de wereld lijk te zijn.

'Uhum, excuseer mij even. Jake, June, zo is jullie moment wel even intiem genoeg geweest. Heel goed dat je al gelijk vrienden hebt gemaakt, June, maar we staan in een klaslokaal,' verbreekt de mentor onze stilte. Verbijsterd staar ik met open mond voor me uit. Aan de ene kant fijn dat ik nu niet meer hoef te antwoorden op de jongen die blijkbaar Jake heet, maar aan de andere kant sta ik nu al voor schut en begin mijn dag echt vreselijk goed.

Jake kijkt me nog even nietsbetekenend aan, maar ik negeer het en vervolg mijn weg naar de tafel waar ik met Lin en Sapphire zit. Ze kijken me medelevend aan.

'Ach schatje toch,' begint Sapphire, 'sorry dat je gelijk hém moest ontmoeten. Een ding, kijk uit met wat je doet. Je bent nu zijn prooi.'

Prooi? Wat bedoeld ze daarmee? Prooi als ik een onschuldig lammetje dat wordt opgegeten door boze wolf Jake? Hoop het niet.

'Ja girl, kijk uit met wat je doet en zegt. Het is de grootste badboy van het badboy groepje van onze school. Je hebt hem nu ontwaakt, hij zal nu voor je vechten zodat je voor een keer van hem bent, en daarna zoekt hij een nieuwe prooi,' vertelt Lin in een snel tempo. Oh gosh, dat kun je niet menen. Het is gebeurd. Alles waar ik altijd bang voor ben geweest, komt uit.

Ik zit aan het begin van een badboy-goodgirl (oké, ik moet wel zeggen dat ik geen watje ben) cliché. En ik haat clichés.

'H-hebben jullie hetzelfde meegemaakt?' Vraag ik voorzichtig, ik wil niet een gevoelig punt raken. Ze knikken allebei hevig en Lin slaat haar ogen neer. Fijn...

'Hij wilde mij ook hebben, maar ik weigerde. Dat accepteerde hij niet dus hij probeerde me op alle manieren te verleiden. Tevergeefs, op een moment was ik het zat en gaf hem een klap. Toen heeft hij me nooit meer aangesproken,' vertelt Sapphire alsof het niks is. Ik kan een lachje helaas niet onderdrukken, maar gelukkig lacht ze zelf mee.

Ik richt me op Lin. 'Je hoeft het niet te zeggen,' stel ik haar gerust. Ze knikt opgelucht.

Weet je, hier kan ik echt boos om worden. Zo te horen doet die Jake precies waar hij zelf zin in heeft en het boeit hem helemaal niks dat anderen ook gevoelens hebben. Ik denk dat het tijd is om een plan te verzinnen waardoor ik niet met hem te maken ga hebben. Let's do this.

De les verloopt saai. Het gaat alleen maar over de schoolregels en de mentor die een hele toespraak houdt over hoe geweldig zijn vakantie was en wat hij allemaal heeft meegemaakt. Lekker boeiend.

Het is misschien niet slim van me, maar ik let totaal niet op. Ik pak een leeg schriftje en een pen en begin te schrijven.

How-to survive school/Jake, staat er bovenin. Ik probeer na te denken wat ik  verder moet opschrijven.

Vele ideeën flitsen door mijn hoofd maar de meeste slaan nergens op. Ik bedoel, ik kan geen regenboog tevoorschijn toveren waar hij op wil dansen, maar waar ik, Miss June, een geheime val in heb gemaakt waardoor hij er door heen valt en beland in de ikmoetanderennormaalbehandelen gevangenis. Hij mag er pas uit als hij z'n diploma heeft gehaald.

Nee, dat kan niet. Jammer.
Bedroefd ga ik verder schrijven aan echte plannen. Als in plannen die werkelijkheid kunnen worden. Als in goede plannen. Als in plannen die werken.

Plannen die werken zonder regenbogen:

-Negeer hem.

-Doe gewoon aardig tegen hem.

-Koop bloemen met een kaartje erbij waar opstaat wat voor een slecht persoon hij is.

- Speel met zijn spel mee en kap het eerder af dan hij doet.

Over die laatste twijfel ik. Ach, dan doe ik die gewoon niet, probleem opgelost. Vanuit mijn ooghoeken zie ik Lin richting mijn schriftje kijken.

'Serieus? Plannen die werken zonder regenbogen?' Fluistert ze terwijl ze haar wenkbrauwen fronst, dat ziet er echt heel grappig uit. Focus, June. 'Ja! Plannen mét regenbogen werken niet!' Vertel ik enthousiast.
'Maar even June, wat is dit?' Vraagt ze. Ik zucht.

'Dat zie je to-hoch?! Plannen zodat ik geen prooi van Jake word. Dus zeg is, welk idee zou ik doen?' Vertel ik. Inmiddels kijkt ook Sapphire mee. 'DIE LAATSTE,' zeggen ze resoluut in koor. 'NEEEE NOOIT NEVER!' Schreeuw ik, iets te hard.

'Pardon June? Ben je het er niet mee eens dat je de lessen Frans van mevrouw Lake krijgt?' Onderbreekt de mentor me opeens. Oh nee, waarom moet ik het al de eerste dag zo erg verpesten. Ik slik. 'Uh-... Uhm. Jawel hoor. Het was iets anders.'

Hij kijkt me chagrijnig aan. 'Iets anders doen we buiten de les,' vertelt hij streng, 'zo te horen hadden jij en je vriendinnen niet opgelet. En aangezien jij en Jake al vanaf het eerste moment dat jullie elkaar zagen je tot elkaar aangetrokken voelden, mag Jake jou op de gang even gaan uitleggen wat je hebt gemist.'

........... Meent hij dit?! Angstig antwoord ik "ja" en loop met hem mee de klas uit. Lin geeft me een "sterkte" blik en Sapphire een "maak 'm af" blik. Jake daarentegen heeft al weer die stomme grijns op z'n gezicht staan en slaat zijn arm over mijn schouder, die ik meteen weer naast zijn lichaam plant.

Wish me luck, nog een heel uur uitleg van de beste persoon op aarde...

A/N

Ik weet niet helemaal wat ik van dit hoofdstuk vind, en ik heb er ook lang over gedaan. Maar ja, het begint pas net. Bye Bye!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 10, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Why I Hate YouWhere stories live. Discover now