Bab 4

21 1 0
                                    

Bab 4

Setiba mereka semua di rumah Chloe, abang-abang Chloe mengeluh berat lalu duduk di ruang tamu. Amber dan Chloe kemudiannya menuju ke bilik Chloe. Manakala, Chad dan Jacob menuju ke dapur untuk mengambil minuman.

"Guys, ni malam nak masak apa?" tanya Caleb sambil melihat Alex.

"Um, entah la, jap aku pergi check, bahan apa yang boleh kita masak." Kata Alex kemudiannya berdiri menuju ke dapur. Di mana Chad dan Jacob berada.

Alex kemudiannya melihat ke peti sejuk lalu membukannya.

"Aduh! Kita kehabisan bahan untuk masak laa!" kata Alex sambil memukul dahi nya.

Macson dan Caleb segera ke dapur.

"Yerlah." Kata Caleb sambil mengeluh.

"Um, apa kata kalau aku, Jacob, Chloe dan Amber pergi kedai Pick N Pay beli barang?" tanya Chad sambil melihat abang-abang Chloe.

Macson, Alex dan Caleb serentak memusingkan badan mereka menghadap Chad.

Chad menelan air liurnya.

" Janji dengan kita orang, korang berdua akan jaga Chloe dan Amber." Kata Macson sambil melihat Chad dan Jacob.

Chad mengangguk-anggukkan kepalanya. Begitu juga dengan Jacob.

"Dan satu lagi!" Caleb kemudiannya berdehem.

Kepala Chad dan Jacob serentak melihat Caleb.

"Korang janji balik cepat!" kata Caleb sambil melihat mereka berdua.

"BAIKLAH!" jerit Chad sambil menabik diri nya.

Alex segera mengambil kertas kosong dan pensil lalu menulis sesuatu dalam kertas itu. Manakala Macson dan Caleb memeriksa kekurangan bahan mereka di dapur.

"Chad, awak tolong panggil Chloe dan Amber kat bilik Chloe!" arah Alex sambil menulis kertas tersebut.

"Baik!" kata Chad lalu segera menuju ke tangga.

Langkah demi langkah Chad menaiki tangga itu kemudian dia tiba di depan pintu Chloe.

"Seriously Clo, aku rasa, aku dah jatuh cinta dengan dia la!" kata Amber.

"Habis tu, kenapa tak mengaku jer awak suka dia?" tanya Clo.

"Aku malu la! Aku nak dia yang buat first move!" balas Amber.

Chad yang asyik mencuri dengar perbualan Amber dan Chloe, tiba-tiba Jacob memukul bahu Chad.

Chad sedikit terkejut. Dia melihat Jacob lalu memukul bahu Jacob.

"Apa awak buat ni? Curi dengar eh?" bisik Jacob sambil melihat Chad.

"Ish tak da la!" tipu Chad.

"Eleh, tepi la! Macson suruh mereka dua turun dengan segera." Kata Jacob lalu menolak Chad ke tepi.

Jacob kemudiannya mengetuk pintu bilik Chloe.

Kedengaran ada tapak kaki yang menuju ke pintu itu.

"Yes?" tanya Chloe setelah dia membuka pintu itu.

Jacob dan Chad melihat Chloe.

"Macson panggil korang berdua." Jawab Jacob.

"Oh baiklah. Kejap kita orang turun." Kata Chloe lalu memanggil Amber.

Jacob dan Chad menunggu mereka di luar bilik Chloe.

"Jom!" kata Chloe lalu berjalan di hadapan mereka bertiga.

Persahabatan (SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now