Sinopsis

406 10 1
                                    

Hana, apa yang tak kena dengannya? Sudahlah dikatakan tidak cantik, ada pula tabiatnya yang satu itu. Kalau dah tidur, tak kisah di mana dan ketikanya. Ditakdirkan berseteru dengan gadis cantik sejak kali pertama bersua, Rina. Semenjak itu, namanya 100 peratus berubah di UiTM.

Rina... Cantik? Semestinya! Cukup jelik dengan Hana yang entah apa-apa itu. Kampung! Dungu! Namun, kepandaian Hana harus diguna pakai demi kepentingan diri sendiri. Menganggap Hana yang menjadi punca hubungannya dengan Senior Adif terputus, dia harus memberikan pengajaran kepada gadis Sleeping Ugly itu!

Pasrah. Hana tak kisah. Suruhlah buat apa saja, dia akan turutkan. Selagi mampu bersabar, bersabarlah. Lagipun, tolong orang dapat pahalakan? Jadi, apa salahnya? Bersabar, bersabar... Sehingga secara kebetulan bertemu dengan 'pakcik' yang sukakan Nescafe hasil air tangannya ketika bekerja di Faboloustar.

Atau mungkin suratan? Kalau dah memang jodoh, memang tak ke mana. Biarpun Hana melepaskan kerjayanya, sekali lagi angkara dengki ke atas dirinya, agaknya memang sudah tertulis 'pakcik' itu adalah suaminya. Dia terima. Biarpun dia tahu dia bukanlah pilihan pertama Rayyan. Pilihan pertama lelaki itu, Puteri yang telah menolak pinangannya.

Hana berkhawin, Jojo kecewa memendam rasa. Uzair pula mula menyimpan dendam apabila kekasihnya mula tawar hati. Rina masih lagi berdendam dengan Sleeping Ugly yang selalu muncul di dalam hidupnya. Tegakah Puteri melepaskan Rayyan ke tangan Hana? Kenapa segalanya harus berantakan apabila Rayyan dan Hana mula berbahagia? Aduhai Sleeping Ugly... tak ada peluang ke menjadi 'beauty'?




ISTERIKU SLEEPING UGLYWhere stories live. Discover now