Bab 1

157 21 3
                                    

(( Di Taman Dope ))

Suho : Korang ade tak yang nak pergi jalan² lepas habis waktu sekolah ?

Kris : Anii..Wae ?

Suho : Kalau korang tak pergi mane² bagus lah ! Aku nak ajak korang pergi tengok movie !

Sehun : Dekat mane ? Dekat mall ke ?

Suho : Bukan ! Kite tengok kat rumah je !

Tao : Ingat kan nak tengok movie dekat mall *kecewa

Suho : Alaa lagipon kalau tengok dekat rumah same je kan ? Tinggal sediakan popcorn dengan CD jek !

Luhan : Baik tengok dekat Mall jek !

Suho : Sape nak bayar ?

Chanyeol : Kau kan ade 1000 0000 credit gold card !

Suho : Aku nak gune card tu bile waktu kecemasan , nanti bile aku nak sambong belajar aku boleh gune card tu !

Kai : Whatever *rolls eyes

Semase EXO sedang leka berbual-bual , terdapat beberape kelibat yeoja yang amat di kenali oleh mereke ....

Chen : Weyhh korang !

Baekhyun : Ape die ?

Chen : Cube korang tengok tu ! *point dekat kelibat tu

Lay : Macam kenal je ?

Dyo : Itu kan group Flowerss gurll *rolls eyes

Xiumin : Diorang buat ape dekat sini ? Semak lah ! Dengan suare gedik diorang lagi menyampah siott !

Chanyeol : Kite buat² tak nampak diorang okayhh ?

Semue : *angguk

???? : Hai you alls ! Dah lame kite tak bual same² kan ? Ape kate hari ni kite bual same² , bergurau same² , ketawe pon same² . You alls tak nak ke macam dulu ?

EXO : *buat tak tahu

???? : //Rasa macam cakap dengan tunggul je . Diorang ni memang sengaje ke buat² tak nampak aku ?// *geram

EXO : *buat tak tahu

???? : Hey korang ni pekak ke bisu ? I tengah cakap dengan you alls ni !

Chanyeol : Engkau nak apa lagi lah Yeonmi ?

Yeonmi : You masih ingat name I ? Terharu nye I dengar !

Xiumin : Hey Yeonmi kau bawa Hyemi , Hyori , Sora dengan Bona ni pergi dari sini ! Tau tak menyampah ?

Yeonmi : Whatever *slip hair

Hyemi : Oppa jom pergi jalan² ! *tarik tangan Luhan

Luhan : Kau blah la ! Aku menyampah tengok muke kau ! *tepis tangan Hyemi

Hyemi : Auchhh *jatuh

Yeonmi : Ape kau buat ni Luhan ? Kesian Hyemi !

Kris : Kesian ? Buat ape nak kesian ?

Yeonmi : Memang perlu kesian pon ! Sbb Hyemi ni ex Luhan !

Kai : So kalau ex yang suke menipu , suke curang , suke harte tu pon memang kene kesian ke ?

Chanyeol : Aku rase tak !

Yeonmi : *tersentak

Sehun : Eih dah lah ! Lebih baik kau blah , tapi sebelum kau blah kau bawak la 4 mangkok hayon ni ikot kau sekali ! Arrasseo ?

Yeonmi : Ughhhh , Hey korang dengar ea ? Selagi kitaorang tak dapat ape yang kitaorang nak kitaorang tak kan bagi korang bahagia ! Faham ?

Tao : *buat mimik care Yeonmi cakap

Yeonmi : Gurlls let's go ! *blah

FG : *ikot dari belakang

Suho : Dah jom masok kelas , kite bincang kan hal ni kat kelas je senang !

Semue : Nae

((Di kelas 5 Wolf))

Dyo : So macam mane nak settle kan problem diorang ni ?

Kai : Aku pun stress , dah lah tiap² hari kene dengar si FG tu menggedik ! Semak tau tak ?

Suho : Kite dah takde care lain , selain jauhkan diri dari FG !

Tiba²....

Tao : Ape kate kan kite cari kan girlfriend untuk Kai , Luhan , Kris , Chanyeol dan Baekhyun !

Semue : *pandang Tao tajam

Tao : Wa...Wae ? Aku salah cakap ke ?

Baekhyun : Brilliant idea Tao-ahhh !

Tao : Ouh , jinjja ? *bangga

Sehun : Wuahh first time kot kau bagi idea yang cukup Brilliant ni Tao !

Tao : Mulut jage !

Sehun : *jelir lidah

Xiumin : Okayhh sekarang ni kite kene cari siape yang patut jadi girlfriend diorang !

EXO : *berfikir

Semase EXO sedang berfikir dengan khusyuk sekali , kedengaran beberape suare yeoja yang amat dikenali EXO tapi bukan Flowerss gurll...tetapi.....









Bersambong.....

[[ Ni fanfic pertame saya , saya nak readers yang dah bace fanfic saya ni tolong lah vote and komen . Lagipon tangan tu tak berat pon kan kalau vote ? Cerite ni saya buat hanye suke-suke . Saya just nak sebarkan fanfic saya yang tak berape nak best ni . Btw please vote and comment ! ]]

Gamsahabnida chinguyaa~

Girlfriend Upahan [ Slow Update ]Where stories live. Discover now