" Teringat "

42 1 1
                                    

"Woi ! Kotor dah baju kot aku ni !! Kau memang kurang ajar betullah SUARA SERAK !! " tengking Jhope dgn perasaan marah .

"Mwoya !! fuhhh ~ kau kata SERAK ?? Aku SORA k ! Sorrylah aku x sengaja , kau pun satu hal jugak , jalan macam kaki sebelah pendek sebelah panjang , kejap tinggi kejap rendah pfft° . " balas Sora tenang .

"Dah nama kau seiras bunyi SUARA SERAK *kahkahkah* . Nasib baik nama aku x sama mcm kau . Cukuplah dgn Hari dan Bulan yg sama . Xde taste kawan ngn sama ni werkk :b " sindir Jhope sampai ungkit hal sama .

" Hello boy ! I'm Kang Sora , please klau nak tahu aku no.2 tau bawah Park Shin Hye tu ," balas Sora lagy sambil bandingkan idolanya.

"WTH wait pfft no.2 ?? Park Shin Hye lagy layak dapat semua nombr dripada kau bengong , lainlah klau Limited Edition ! Aku rasa ni sesuai untuk kau *bush* " Jhope trus blah bila urusannya selesai , Sampai hati Jhope sanggup simbah Sora dengan kuah .......perhh aku pulak yg sakit hati .

"So kay Sora , chill ~~ balik nanti siap kau Jhope , aku report " kata Sora dalam hati , klau boleh memang baran dia nak datang disebabkan banyak halangan dia terpaksa tunggu giliran .

~Rumah Sora~

" Eoo ? Sorasshi? Sora dah balik ? Mana Jhope ? X balik sekali ? " tanya eomma Jhope sebaik saja Sora melangkah masok pintu rumah , mana x terkejut tiba2 je parents dia kat sini .

" Eh aunty huhu , er Jhope dia er..."
"Wait Sora ! " tegur Puan Kang .
"Nae eomma , waeyo? "
"Who do this ? Wae shirt ni kotor dgn merah cili ni ?? " bertubi2 Eomma Sora tanya namun sepatah pun Sora x jawab.
*chill la eomma ni semua Jhope punya pasal sos tteobeokki dia pergi simbah*

" kyaa Kang Sora , amacam sedap x , sian kau baju mahal katakan , tu la jangan main2 sama hobi yang happpy ni and one m ....oh my god eomma , kantoi !!! " sindir Jhope diluar rumah sampai x perasan yg eomma nya ada di rumah skli . Sudah terang lagy bersuluh sah2 depan mata kereta eommanya dihadpan , adakah dia buta pfft .

"Yes , berjaya , sorry Hobi " sindir Sora dari blakang eommanya , Jhope hanya sabar .

" Serak Kau memang perh " bengis Jhope
"That's not my plan , mian" sindir lagy .
" Wae Jhope ni x brubah , sbb nilah eomma rasa patut bagi pengajaran kat Hobi, Sora pun? "

" Aik ' wae Sora pulak ?" Soal Sora risau..
"Sora akan tahu nanti " .balas eommanya.

"Wuuu aums gitu "

"NO!!!" jawab mereka serentak .

............................................................


"Woi mamat harapan ! Apa kau termenungkan tu ingat Bini ke? " sapa Chanyeol sempat lagy usik Jhope.

" Mana ada , cuma teringat je masa ...." belum sempat Jhope habis Chanyeol potong je.

"Itulah sapa suruh lari , org dah kahwin tu ha Pulau Maldives sana gi Honeymoon bukan macam kau lari buat apa ? pabo namja . X tau ke kahwin tu adalah anugrah Tuhan yang boleh buat kau bahagia " bebel Chanyeol sepatah cakap 100 jawabnya , rimas Jhope dibuatnya..

"Lama x dengar Khabar dia "

TBC..




Aku Kau SamaWhere stories live. Discover now