" Kebenarannya "

17 0 0
                                    

"Ok saya Kim Taehyung dan ini Jeon Jungkook , hari kami boleh dikatakan V.I.P lah cehh ayat " lawak MC V yg x brapa lawak sangat . ( malas crita)

>>skip<<

Jeon Jungkook akan mendamping pengantin perempuan , sbbnya appa Sora dh xde so cousin dialah jadinya .

"Emm mana perginya pengantin lelaki? Somebody , help me ? Find him !" soal V yang tercari2 kelibat Jhope .

Wait ! JHOPE ? .

Flashback

Jhope trus balik ke rumah lpas saja lepak brsama Chanyeol , sbnarnya Chanyeol tu sengaja je nak sakitkan hati Jhope .

"Jhope , dh balik , meh come here " tegur Puan Jung sambil membelek2 majalah baju perkahwinan .

Sempat jugak si Jhope tu intai kat dapur , mcm mna ntah mata dia tu tengok Sora dgn Jimin bermesra2 lagy kat dapur . perhh baraan tu .

"Wae ma? " soal Jhope .
"Ani , ni eomma nak kamu pilih baju kesukaan kamu , n baju ni khas untuk wedding nanty ," balas Puan Jung .

"Lah yg kahwin tu bukan Hobi , tu hah si sape tu erk mata sepet tu n suara serak kan ? Ma , suruhlah dorang pilih , dahlah Hope penatlah , kang x pasal lari nnty " balas Jhope panjang tanpa berfikir , ni dia blom tahu lagy.

"Hope , wait n see , eomma tahu kamu akan suka nnty " bisik Puan Jung .

~2 hari sebelum wedding ~

"Serak , busy jugak kau kan , msty kau happy" sapa Jhope.

"Ofc im happy , u should happy too bro " balasnya dgn senyuman.

" Kau tahukan yg aku ......." Sora lantas memotong kata2 Jhope.

"Nae aku tahu , kau suka akukan?"

"Xpelah , itu dulu , kau kan nak kahwin , so be happy " balas Jhope lalu beredar dri ruang tamu .

" Nama ja J HOPE , cublah fikir yg kau ni masih ada harapan." bisik hati Sora.

~ KAD JEMPUTAN~

" EOMMA!!!!! "

Semua org dlm rumah turun ke bawah , dengar ja jeritan si HOBI tu ,mampu buat satu lorong bangun.

"Ishh kau ni knapa Jhope ",soal Jimin
"Ishh sepet ni , ma , wae nama hobi kat sini ?? Jangan main2 boleh x ma ! "
" Iyelah , tu majlis kamu , mstylah nama kamu Hobi ," balas Puna Jung pendek .

Dengan segala hormatnya saya
Puan Jung serta Keluarga
&
En Kang serta Keluarga
Ingin menjemput Tuan Puan
Ke
Majlis Perkahwinan anak kami
Iaitu
Jung Hoseok & Kang Sora
Pada
18.8.2014
( author reka je tarikh )

"Wae pulak Hob...Hobi ?? " soalnya lagy .

"Sudah terang lagy nk cakap *pfft* ni adalah ulangan & balasan sbb Hope pernah buat mcm ni dulu" jelas eommanya.

"Ni aku x paham jalan cerita kau ni " soal si Jimin .

"Aku lagy x paham , cakap kahwin ni kaulah calonnya , tp nama aku plak ?? " balas Jhope serabut , tp melihat anak matanya , kelihatan dia gembira.

" Awak taknak kahwin ke dgn saya ?? " soal Sora dgn malu ... Jhope tersentak dia pun mula blushing...

"Naknak , tapi pasal yg dulu tu er..."

"Xpe , syukurlah sekarang awk dh suka...mmm ni awk dh tahukan semuanya , so temankan saya hari ni , kita ambik gambar wedd",balas Sora trus dia berganjak menarik tangan Jhope.

Dengan diiringi musik lagu
beautiful - bts
mereka berdua jalan2 sambil mesra ,

ok ni imaginelah sendiri mcm mna korang bermesra ngn Jhope ... *lol*

Endflashback

..tbc..









Aku Kau SamaWhere stories live. Discover now