Neul p.o.v
Hai... Aku Park Tae Neul. Aku ni selalu kena dera dengan omma KANDUNG aku sendiri. Because of why? Because im a girl. Omma cuma sayangkan abang aku jer. Omma menyesal lahirkan aku sebab dia cuma nak anak lelaki dan bukan anak perempuan.
Keluarga aku kaya. Tersangatlah kaya. Aku ada appa tiri. Appa kandung aku dah mati. Seriously, sebenarnya kalau x difikirkan aku ni ada keluarga. Dah lama aku bunuh diri. Aku x tahan dengan semua ni. Jadi aku ambik keputusan untuk tinggal dengan harabeoji aku di seoul. Aman hidup aku. Atau sebenarnya aku larikan diri dari neraka tu. Hahaha...
________
Neul: Harabeoji. Neul dah balik.
Harabeoji: Ohh... meh sini makan. Harabeoji dah siapkan makanan. Pergi tukar baju dulu.
Aku pon berlari sepantas kilat menuju ke bilik lalu menukar pakaian sekolahnya. Harabeojinya sedang menghidangkan makanan di atas meja.
Neul: Kenapa harabeoji x tunggu neul dulu? Neul boleh tolong siapkan makanan sekali.
Harabeoji: Xpelah. Lagipon hari ni mesyuarat habis awal tadi, jadi harabeoji masaklah dulu. So, dah biasa dah dengan sekolah shinhwa tu?
Oh. Lupa pulak nak cakap. Harabeoji aku ni sebenarnya pengetua sekolah shinhwa tu. Tapi xde seorang pon yang tahu yang aku ni cucu pengetua. Aku selalu kena buli dengan queenka sekolah iaitu choi ha na. Apa yang dia x puas hati sangat dekat aku ni pon aku x tahulah. But kat sekolah aku xde kawan disebabkan aku ni pendiam.
Aku jarang bercakap dengan orang sebenarnya. Itu yang mungkin aku dijadikan target oleh pembuli2 sekalian alam tu. Aku ni bukannya lemah sangat. Aku tahu semua martial arts ni. Taekwondo? Judo? Wrestling? Semua aku tahu. But aku x nak cederakan sape2. Dah hampir sebulan aku tinggal dekat rumah harabeoji aku.
The next day...
Aku terkejut melihat kelibat seseorang. Ada 2 orang perempuan dan seorang lelaki. Harabeoji aku duduk di sebelah budak lelaki itu.
Harabeoji: Neul? Meh duduk sini. Perkenalkan ni jeon jungkook dan tu mrs. jeon sae ra.
Neul: Anyeonghaseyo.
Ok... aku sebenarnya tersangatlah kenal budak kecik yang bernama jeon jungkook ni. Dia sebenarnya duduk di sebelah aku. Dia tersangatlah pandai tapi of courselah aku lagi pandai. Dia merupakan ahli bts a.k.a kingka sekolah. Jungkook, V dan jimin satu kelas dengan aku.
Diorang ni x pernah buli aku sampailah masa diumumkan keputusan ujian bulanan 1. Aku dapat nombor 1. Manakala jungkook nombor 2. Jimin dapat no 3 dan v no 4. Aku teringat lagi reaksi classmate aku. Diorang terkejut bila aku dapat kalahkan kepandaian ahli bts. Sejak tu aku mula dibuli oleh bts.
Jungkook p.o.v
Apasal budak nerd ni ada kat sini?!!! Aku panggil dia budak nerd sebab dia ni tersangatlah pendiam. But aku suka duduk dengan dia sebab dia bukan jenis perempuan yang clingy.
Geng bts sebenarnya x jadikan dia mangsa buli pon. Tapi disebabkan dia dapat kalahkan aku dalam ujian hari tu. Aku memang x puas hati gila dengan dia. So aku cadangkan dia sebagai mangsa buli bts.
Omma JK: Jungkook omma ada nak bagitau something ni..
Jungkook: What is it?
Omma JK: Kamu berdua akan dikahwinkan minggu depan.
Jungkook n Neul: WHAT?!!!
Omma JK: Kamu setuju x?
Aku x jawab tapi aku memandang ke arah neul. Muka dia macam dalam ketakutan. N then dia perlahan2 mengangukkan kepalanya tanda setuju. Ok... aku tersangatlah speechless. Dia setuju dengan idea gila ni!!!
Neul p.o.v
Aku memandang ke arah omma. Pandangan dia tajam menuju ke kepala hotak aku sampailah aku rasa macam badan aku pon boleh terbelah dek penangan mata tajam omma aku tu.
Jadi aku pon menganggukan kepala aku perlahan2.
Tbc....
YOU ARE READING
You Have Me
RomancePark Tae Neul dan Jeon Jungkook dipaksa berkahwin. Neul pula dikenali dengan perangai pendiamnya. Tapi Neul x pernah tunjuk perangai lelaki dia dekat sape2. Neul berpindah ke seoul selepas tidak tahan tinggal dengan ibunya di busan. Senang kata hidu...