Jungkook p.o.v
Aku x sangka hidup dia sepahit tu. Macam mana dia boleh hadapi semua tu? Kalau aku, maybe aku dah bunuh diri. She a tough girl.
Aku tengok dia menangis. Badan dia pon menggigil. Aku tahu dia takut. Ni semua salah aku. Asallah aku ni bodoh sangat pergi tanya semua tu.
Bts hanya memandang kasihan ke arah neul. Aku bergerak ke arah neul dan aku memeluk dia. Dia pukul dan tolak aku. Tapi aku x kisah sebab aku tahu hati dia lagi sakit. Seminit kemudian, dia berhenti memukul aku. Dia mengenggam erat tepi baju aku menandakan yang dia betul2 perlukan sokongan.
Neul: Tolong neul. Keluarkan neul dari semua derita ni. Neul dah x tahan. Neul takut. Dia.... dia sentuh neul. Jebal, get me out from this nightmare. I'm afraid.
Jungkook: Shhh... Hey, don't be afraid. You have me, don't you? Kookie akan sentiasa berada di sisi neul. Don't be afraid ok.
Jin: Jungkook. Hyung keluar dulu. Hyung nak masak. Tenangkan dia dulu. Dia betul2 takut tu. Nanti suruh dia makan ok.
Jungkook: Ok. Kamsahamida hyung.
Jin: Cheonma ^_^
Bts kemudiannya keluar dari bilik itu. Sementara aku menenangkan neul. Beberapa minit kemudian, neul berhenti menangis. Aku ingin melepaskan pelukan tetapi dia semakin mengeratkan pelukannya.
Neul: Pliss... jangan tinggalkan neul. Neul... neul takut.
Jungkook: Ok. But neul kena makan ok. N then kita tidur. But bts tidur sini tau. Esok kita saing dengan diorang je pergi sekolah.
Neul hanya menganggukan kepalanya. Aku kemudiannya tolong neul untuk berdiri tetapi dia masih tidak melepaskan pelukannya. Aku tahu dia takut. Jadi aku biarkan sahaja.
Aku mengheret neul menuju ke ruang makan sebab dia x larat nak jalan. So aku support dia supaya dia x jatuh. Sebab dia x laratlah dia kena makan. Kalau pengsan susah. Baru sehari jadi isteri aku, dah pengsan. Haihhh... but ni memang salah aku. What do you expect?
J-hope: Neul~~~~
Jhope datang ke arah kami berdua. But tindakan dia salah sebab tu hanya membuatkan neul semakin takut. Neul menjerit kecil dan menyembamkan mukanya ke dada aku. Pelukannya dieratkan lagi.
Jungkook: Hyung... dia takutlah. Jangan datang dekat.
J-hope: Ahh... mianhae neul.
Aku kemudiannya menyuruh dia duduk dan aku duduk di sebelahnya. Sebaik saje aku duduk, dia memeluk aku kembali. Aku terkejut. Aku menepuk2 belakang badannya. But aku lega sebab dia x takut dengan aku. Bts hanya memandang kasihan. Lepas ni aku kena jaga wife aku ni.
Namjoon: Nah... suruh dia makan atau jungkook suapkan jer dia. Macam x larat jer tu.
Jungkook: Neul... makan. Nak makan x? Nak kookie suapkan?
Neul menganggukan kepalanya. Aku mengambil sudu dan menyuapkan makanan ke mulut dia. Selepas beberapa suapan, dia tertidur. So aku biarkan jer. Aku makan sampai habis. Aku mendukung neul secara bride style dan meletakkan dia di atas katil secara perlahan2. Selepas itu aku menyelimutkan dia.
Aku turun ke bawah dan melihat bts sudah berkumpul di ruang tamu.
Suga: Macam mana? Dah tidur ke?
Jungkook: Dah.
Jin: Lepas ni kita x payah buli dia lagi. Lagi pon hyung kesian dengan dia. Kecik2 dah lalui semua tu.
Jimin: Sampai mengandung pulak tu. Apasal omma dia kejam sangat? Anak diakan?
Jungkook: Jin hyung, jungkook x nak dia kena buli dah. So jungkook harap, hyung boleh protect dia bila dia kena buli.
Jin: Boleh je.
J-hope: Kookie... nanti rehat ajak dia makan dengan kita sekali.
Jungkook: Ok. Dia tadi sedih sangat. Tengok ni baju jungkook, basah dengan air mata dia.
Namjoon: Dah. Tidur. Esok sekolah.
Bts: Nae~~
The next day...
No one p.o.v
Neul terbangun apabila terdengar bunyi alarm. Dia kemudiannya ke bawah dan mengejutkan jungkook. Jungkook pula mengejutkan ahli bts yang lain.
Neul mandi dan bersiap2 untuk ke sekolah. Sebelum tu, dia menyediakan sarapan untuk dirinya dan juga bts. She a great cooker. Dulu dialah yang selalu masak untuk family dia. Dialah orang gaji dalam neraka tu.
Jungkook: Good morning, neul.
Neul terkejut tetapi dia hanya tersenyum. Selepas itu, seorang demi seorang bts turun dan mengucapkan selamat pagi.
Neul: Kookie...
Jungkook: Hmm...
Jungkook ketika itu sedang leka memakan sandwich yang disediakan oleh neul.
Neul: Thanks for the last night.
Jungkook hanya tersenyum manis. Ahhh... so cute. >.<
Jumgkook: No problem. I can lend you my shoulder when you need it.
V: Neul. Sedapnya neul masak.
Neul: Haha.. neul pandai masak. Masa neul duduk dekat neraka tu, neul jadi macam orang gaji diorang.
Neul dah x kisah nak bercerita sebab bts dah tahu semua rahsia gelapnya. Bts terdiam.
Neul: Jomlah. Dah lambat ni.
Bts: Jom~~ ^_^
Tbc...
_____________________________
Author note:
Hye... how the story? Hope you like it. So sorry for my broken english. Well... i'm not perfect.
Vote n comment if you like. If you don't like it, just stay silent. No hate comment. N no silent reader.
Love you my reader. I hope you like this chapter. :3
YOU ARE READING
You Have Me
RomancePark Tae Neul dan Jeon Jungkook dipaksa berkahwin. Neul pula dikenali dengan perangai pendiamnya. Tapi Neul x pernah tunjuk perangai lelaki dia dekat sape2. Neul berpindah ke seoul selepas tidak tahan tinggal dengan ibunya di busan. Senang kata hidu...