Hoofdstuk 2: De brief van meneer Secret

49 2 1
                                    

Wij gingen de brief lezen in de brief stond: goedendag, ik ben meneer Secret ik ga jullie informatie geven over het geheim van Daarlerveen, de eerste informatie die ik jullie geef, is dat in jullie dorp elke nacht om 00:00 iemand verdwijnt alleen ik weet dat maar nu weten jullie dat ook ik weet wie jullie zijn en ik hou jullie op de hoogte.
Meneer Secret.

"Wow" zei Delano. "ik ben echt blij dat ik toch mee heb gedaan, jij dan Sander?"  Zei Delano. Sander zei dat hij er wel blij mee was maar ik merkte dat hij het niet zo leuk vond als Delano. Wij gingen naar de oude kerk die staat in Daarlerveen want die kerk heeft een geheime tunnel onder Daarlerveen heenlopen, want misschien kan je ondergronds naar het dorp naast Vroomshoop. Dus wij nemen een papiertje mee en wij gooien die op de grens en ja hoor het papiertje verbrandt. "Hoe komen we hier ooit nog levend uit?" Vroeg ik. Sofie zei:" misschien is dit wel een truc van aliens." Laten we gewoon verdergaan, we zien wel wat er gebeurd." zei Britt. Dus we liepen weer terug naar ons huis, maar toen we op straat liepen zagen we in het water de tas van meneer de Haak liggen en toen gingen we het melden bij de politie.

Die avond gingen we met mijn ouders dineren maar toen kwamen ze erachter dat we eigenlijk helemaal niks in huis hadden dus moesten we naar het hele kleine supermarktje in Daarlerveen. Maar natuurlijk waren ze op vakantie en dus konden we helemaal niks kopen dus we vroegen aan de buren of wij daar met iedereen mochtwn eten en dat mocht. Ze hadden ragout voor iedereen, maar ik ben daar niet zo een fan van "dat heb ik wel weer" dacht ik. Toen we klaar waren met eten bedankten wij de buren en kwamen wij er achter dat het al 23:30 was het was daar zo gezellig.

We waren aan het denken wie het oudste van het dorp was... We wisten het het was Mark de Haak, de broer van Jan de Haak. Wij gingen gelijk naar hem toe om te kijken wat er gebeurde als je verdween, we waren aangekomen om 23:56 net op tijd. We belden aan en we vroegen of hij iets raars voelde om 00:00 verdween hij, hij moest even naar de wc en toen was hij er ineens niet meer, zijn rolstoel lag daar  nog waar kan hij heen zonder rolstoel?

Wij gingen naar het politiebureau om te zeggen dat Mark de Haak ook verdwenen was maar toen merkten we dat Delano er niet was, waar zou hij zijn?

MiddernachtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu