Sejak Mi Rae pulang ke rumah ibu saudaranya, V tidak henti -henti mengalunkan muzik piano yang bertajuk 'Butterfly' itu..
Doom!!
V menekan kesemua not piano, membuatkan muzik tadi yang dialunkan lembut dan merdu bertukar menjadi radio rosak..
V beberapa kali menumbuk piano itu..Cuba melepaskan geram..
..............................................................................................................................................................
Jungkook : Jap..buku Bomi? Dia tertinggal ke?
Tap!! Tap!!
Bunyi tapak kaki masuk ke kelas..
Jungkook : Oh..Bomi..Buku kau tertinggal.
Bomi cuba merampas buku daripada Jungkook lalu meninggalkan Jungkook..
Jungkook : Haha..Jangan lupa lagi ek?
Jungkook tersenyum gembira.
Tiba-tiba..Bomi berpatah balik..
Lalu meletakkan sesuatu di meja hadapan Jungkook..
Meletakkan satu rantai yang dipanggil 'lokai' berwarna putih kristal di hadapan Jungkook..
"Kita dah tak de apa-apa hubungan"
//Flashback//
1 bulan lepas..
Jungkook : Aku janji ngan kau..Kita sedih ke,happy ke..semua kena sama-sama..
Bomi : So,rantai ni la..
Jungkook : Yup! Aku percaya rantai ni dia akan dekatkan kita..Walaupun kau kat London ,aku kat
Singapore.
Bomi : Erm..Okey. Cantik gila..Mana kau beli?
Jungkook : Adelah! Pakai je..
Bomi mengangkat bahu..
Bomi : Ok..
............................................................................................................................................
//Flashback//
5 minit lepas..
Bomi menarik bahu Ha Roo..
Ha Roo : Oh?
Bomi : Awak ade pape ke dengan Jungkook? Yela, macam lebih dari kwan ke??
Ha Roo : Jungkook? Oh..Teman lelaki?Ape orang selalu panggil..Boyfriend?
Bomi seperti mahu pengsan..Terjatuh lalu berdiri..
Ha Roo yang belum fasih berbahasa Korea itu..Menolong Bomi berdiri..
....................................................................................................................
Jungkook : Bomi!!!
Kreak!
Bunyi pintu bilik muzik dibuka..
Muka V sugul,tidak bermaya..Lalu memandang ke arah Jungkook..
Jungkook : Hyung! Kenapa?
V : Tak de pape...Hyung cuma pening je..
Lalu memberi senyuman...
..................................................................................................................................
//Dorm//
Balik sahaja dari dorm..semua wajah muram..Kecuali Rap Mon yang single mingle..
Rap Mon cuba menari-nari dihadapan mereka berharap suasana akan berubah ceria dengan lagu 'Boy In Luv' dipasang..
Rap Mon menukar lagu 'No No No' yang dinyanyi oleh Apink.. Membuat wajah mereka bertambah muram,Fikiran mereka bertambah serabut..
Suga kemudian berdiri..
Lalu menggosok-gosok rambutnya..Dan berjalan ke arah bilik..
Diikuti satu persatu oleh ahli lain..
Tinggallah Namjoon seorang diri..
Rap Mon : Jom lah..dance..! Yeah!
Jin : Aish!
........................................................................................
//Dorm Apink//
Isk!Isk!
Bunyi tangisan makin lama makin kuat..
Bantal diketuk-ketuk ke gambar Jin..
Naeun / Ji Hye : Aku benci kau! Kenapa kau muncul kat hidup aku..
Bomi pula yang sebentar tadi meminta diri untuk mandi..Menangis didalam bilik air..
Chorong : Mianhae..mianhae hajima..
Eunji juga selaku orang paling matang di group itu juga mempunyai masalah tersendiri..
Eunji duduk sambil memerhati gelagat tak betul ahli Apink..
Namjoo pula yang dicurangi oleh Suga..Menghentak-hentak kepalanya pada dinding..
Hayoung pula yang sedang bermain kelopak bunga..Tiba-tiba kelopak bunga berhenti pada perkataan..
Hayoung : Dia tak suka aku!! Andwae!!!!
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Ugly Angel [Kim Seok Jin]
FanficBerubah demi crush~ NEW FANFIC , WANNA ONE 'BEAUTIFUL' http://mama.mwave.me/vote