Level 1

6.7K 74 1
                                    

"Faham semua?" Tanya Puan Ain sejurus majlis orientasi tingkatan 5 berakhir. "Faham cikgu" jawab semua pelajar yang hadir serentak dengan suara yang garau bercampur letih pada hari pertama persekolahan di dewan Baiduri Smk King Louis.

Sekolah ni keseluruhannya lelaki, mana taknya suara garau je masing2 haha. Semua penat, termasuk aku. Aku baru je sekolah sini. kira2 dalam dua tahun aku dekat sekolah ni so kira masa form 3 aku pindah kat area taman ni and sekolah kat sini. Kira baru lagi laa tu. Pindah pun sebab parent naik pangkat. Sekolah ni ada asrama, but aku tak tinggal asrama sebab rumah aku dekat je. Haha so basically asrama ni utk orang yg tinggal jauh jela tp ada je yang tinggal dekat tapi duduk asrama. nak berdikari katako *tangan kat bahu* Oh btw nama aku Adam. Adam Rayyan. Bukan Adam Levine dan bukan jugak Adam Lambert yaa. ADAM RAYYAN. Hahaha. Aku anak tunggal kepada Encik Daud dan Puan Sabariah. Hehe anak manja la kira. Hahaha kk rasanya dah cukup kot aku bagitau pasal aku. Hahah K kita start cite ni k in 3...2...1...GO!

---------------

"Adam! Bangun! Dah pukul bape ni kang lambat mcm semalam"

Aku terus tengok jam dekat dinding sejurus aku dgr mama aku jerit dari bawah and im like damn aku lambat pegi sekolah. Cepat2 aku siap2 and turun bawah pergi dapur nak minum segelas air "taknak breakfast dulu ke?" Tanya papa aku. "takpela pa, im late and yeah jam loceng mati habis battery kot, mcm mana tak lambat" jwb aku. "Nasib baik ada jam loceng nombor dua ni, kalau tak sampai besok tak bangun" perli mama aku dengan senyuman yang happy go lucky dia tu. Kami satu family ketawa berdekah pagi tu.

--------

Sampai je sekolah, aku sekali lagi aku kena tahan dengan pengawas yang aku paling anti kat sekolah, i mean you know sape je suka pengawas kan? "Kau lambat lagi, and yeah ni baru second day. Asal lambat?" Tanya shahir dengan kening poyonya yang diangkat acah2 ziana zain like eww pebenda sia dia ni.
"Aku bangun lambat laa. Alaa please laa weh aku taknak kena denda dohh, dah laa semalam kena lari 3 round kat padang and it is on my first day of school, tak pasal2"
jawab aku begging gila nak mampus sbb taknak kena denda. Letih gila weh, habis sakit satu badan ni haa, tu mengantuk je time orientasi semalam. "Kesah apa aku, hmm takpe. Btw nanti rehat jumpa aku...tahu laa apa aku nak buat" jawab shahir kerek nak mampus. "haa kk. Yela2" jawab aku pendek.

Pahal pulak mamat ni nak jumpa2 pulak ni macam tak boleh denda sekarang pulak. Ahhh lantak laa janji aku lepas. Kk nak gi kelas sebelum cikgu shahrul masuk kelas, aku pulak yang kena membebel pebenda la semua dengan dia nanti, serabut. Btw shahir tu bdk asrama and dia ketua pengawas kat sekolah aku and paling poyo nak mampus kat sekolah aku ni. Boleh dikatakan barua gak ah perangai dia tapi pengaruh kuat. Maklumlah mak bapak pengerusi pibg sekolah, memang kuat laa pengaruh dia. K stop. Malas dah nak describe panjang2 pasal dia. Aku jalan dekat koridor dengan selaju yang mampu memang aku drift habis habisan ah kalah drifter dalam fast and furious (k ni tipu), tak pandang orang sekeliling dah sbb aku tau perangai cikgu shahrul tu dia memang lain macam sikit dia punya denda, nanti kau tahu macam mana haha

"damn, kau bodoh ke apa bro" kata orang yg aku tak kenal and aku terlanggar dia and aku terjatuh pastu aku dibodohkan pulak tu ah babinya dia ni bukan nak tolong ke apa. "Kau ni jalan memang tak pakai mata ke?" Sambung dia. "memang tak pakai mata, aku pakai kaki, asal kau pakai mata ke? Terer gila. Ajar sikit ah cemana" perli aku habis habisan. Bongok salahkan aku pulak dia yang jalan tak tengok kiri kanan. "Ee semak sial kau ni. Malas aku nak layan" balas dia and terus blah. Mak aii mamat ni aku dah laa lewat and now dia macam bangang jet2 bagus pulak. Ahh lantak ah. Aku pun nak cepat terus aku blah menuju ke kelas.

Sampai je aku kat kelas......

"Damn!!!" Kata aku dalam hati.

***okay bersambung. Haha level 2 coming soon. Awal2 ni memang kurang sikit. so tunggu gaisss tunggu haha

LelakiWhere stories live. Discover now