Level 2

5.1K 61 3
                                    

"Damn!!" Kata aku dalam hati.

Adam nampak cikgu shahrul dah masuk kelas and bukan tengah mengajar tapi tengah denda pelajar yang datang lewat jugak. Aku intai dekat tingkap kelas slow2 taknak bagi kantoi aku perati sekor2 yang lambat and aku nampak bestfriend aku izzudin or din for short. Hahaha rupanya dia pun lambat. Kk ni namanya sehidup semati punya kawan. Cuma dia semati, aku sehidup. yela sebab aku je yang masih selamat dari kena denda dengan cikgu shahrul tu.

"Kamu semua ni kenapa awal2 tahun dah buat hal? Ingat sekolah ni mak bapak kamu punya? Huh" tanya cikgu shahrul sambil mengeluh geram dengan tangan lembutnya tu.

Oh btw lupa nak bagitau, cikgu shahrul ni lembut orangnya and kira ketegori pondan laa and aku rasa rimas dengan dia kadang2 dia suka sangat usik aku. Pernah sekali aku datang lewat gak ke sekolah pastu dia kata aku suka dia sebab selalu dtg lambat so sebab tu aku saja2 dtg lambat nanti boleh jumpa dia. Berdekah satu kelas time tu. Eww wehhh ni lawak ke apa setan. Aku igt lagi since haritu bila nampak dia dari jauh je mesti aku cepat2 larikan diri malas nak layan. ahh malas aku nak fikir pasal dia.

"haa din, kau kenapa lambat? Mana bestfriend kau tu. Sape name dia, adam eh? Haa mana?" Tanya cikgu shahrul and din macam bongok gi pandang2 kat tingkap which is aku ada situ, tak pasal2 cikgu shahrul toleh ke belakang and tengok dekat aku.Eye to Eye weh. Hahhh mampus aku, bongok lak aii din. Member jenis apa ni setan laa dia ni. Aku perati je dia dah gelak2 dari tadi. Kena kau lepas ni. Cikgu shahrul terus keluar ke kelas dan menuju dekat aku.

"Eh adam, kamu dah lambat pastu kamu intai2 ni tak reti nak masuk kelas ke?" Tanya cikgu shahrul dengan nada tegas bercampur lembut2 sikit.

"Erk cikgu, sorry sebab saya..." belum habis aku jawab cikgu shahrul dah balas,

"sebab awak takut kena denda dengan saya?"
Balas dia dengan segera. Aku pun senyum acah2 je time tu.

"Okay, takpe. sape yang dtg lambat tu sila ikut saya sekarang... and awak pun sama Adam" katanya tegas.

"Ok cikgu" jawab kami nak taknak je.

-------

"Bongok laa kau din" tepuk aku kat bahu din dengan cara geram gila kat dia sebab tak tolong member sendiri. Perangai setan habis dia ni.

"hahaha kata member sejati. So aku kena, kau pun kena jugaklah" gelak din sambil mop lantai yang kotor tu.

Oh yee, kitorang kena denda cuci tandas asrama, 2 tandas. Yaa mmg macam bongok. aku lebih rela lari 3 round kat padang dari buat benda alah ni sebab hampir semua class aku miss. Macam bongok je. Kadang2 aku tak faham ngan cikgu shahrul ni, dia ingat kami pelajar2 pegi sekolah nak buat keje amal ke apa dohh??? I mean student should be in class and study but here i am, stuck in toilet buat keje yang tak sepatutnya kitaorang buat sebagai pelajar. Arghhhhh stress aku!!

"Eh kau tahu tak, hafiz tanya pasal kau tadi" kata din selepas selesai mop.

"Apabenda sial mamat tu nak, semak laa aku dengan dia ni asyik nak tanya pasal aku. emm pastu kau cakap apa?" Tanya aku. Geram.

Hafiz ni merupakan pelajar asrama and kira dia ni gengster2 laa gak kat sekolah ni. Dari first day aku sekolah kat Smk king louis ni, dia laa antara org pertama yang suka sgt usik aku. Yaa aku tahu aku ni kira handsome gak ah, pastu comel kiut miut, baby face gitu. hmm mana taknya. Sekolah pun semua lelaki, masing2 sangap nak lubang terutama budak asrama, nampak sikit bdk cute mula laa nak kacau. And aku laa antaranya. And bukan sorang je yang jenis macam tu, yaa memang ramai. Ramai. Aku rasa macam sekolah ni patut tukar nama sekolah dari smk king louis kepada smk gay sebab masing2 perangai macam sial sangap sekor2. tak kira pelajar ke, cikgu ke sama je.

"Aku cakap la, asal tanya aku pulak. Aku tak jaga dia. Yang kau sibuk nak tahu pasal dia pahal" bagitahu din bersungguh.

"pastu dia jawab apa kau tahu, dia cakap ek eleh dia ni. Aku punya awek mesti kena kesah. Kau tu nasib baik bestfriend dia je, kalau tak dah lama kena lanyak. Aku macam... erk dia ni pebenda doh. Pastu dia terus blah" sambung cerita din bersungguh kuasa dua.

"Eee babinya dia ni. Dia ingat aku suka dia. Btw awek?? Babi ke apa nak ber awek awek ni. Aduyaii dia ni. Perangai dah laa cam sial. Dah berapa ramai dah yang kena lanyak dengan dia. Bodoh sangap nak mampus. And aku pun tak faham ngan dak2 junior ni gi bodoh sangat bagi lubang kat dia. Ew babi gila masing2 sangap. tah mampus ah dia weh. Malas aku nak layan" jawab aku panjang. Geram. Yes aku geram.

"tu ah. Tapi kau kena hati2 weh. Dia tu lain macam sikit. pengaruh pun kuat. Maklumlah budak asrama" bagitahu din.

"Ah lantak ah, dah ah. Aku nak naik kelas. Nak rehat jap. Nak hilangkan serabut ni" jawab aku.

"Kau taknak gi rehat makan2 kat kantin ke bro?" Tanya din.

"Takpa ah din, kau gi ah sensorang. Aku penat ah. And kalau kau ni member aku apa salahnya kalau kau beli roti ke apa untuk member kau yang kepenatan ni" jawab aku senyum lebar dengan buat muka comel kemain nak pujuk si din ni.

"tengok laa kalau member kau ni baik ke tak. Doa2 la banyak2 ya" jawab din and terus blah gi kantin.

hahaha. Din, din. Aku pun tersenyum sensorang memikirkan perangai kawan aku sorang ni. Din ni aku taktahu la, dia ni handsome tau tapi aku rasa dia bukan jenis gay. Pernah gak terfikir nak suka kat dia, tapi fikirkan dia member aku pulak. Hahahahahahahahaha apa aku mengarut ni. tak pasal2 jadi benda lain pulak kang. Haha selesai kemas, aku pun terus naik kelas tanpa menghiraukan perut yang lapar ni dengan harapan din beli makanan.

------

"mana kau pergi? Aku suruh dtg jumpa aku kan? Mana?" tanya shahir sejurus masuk ke kelas 5 Angsana.

"Mak aii kau ni, salam takda apa takda terus nak main serbu je. Aku penat la. Dah laa baru lepas kena denda dengan cikgu kesayangan kau tu. Macam celaka suruh aku cuci tandas. haram jadah" jawab aku dengan nada geram.

"Hahaha sape? Cikgu shahrul. Woo bapak ikan kau tu. Tak baik tau kutuk dia. Hahaha." Kata shahir gelak tak ingat dunia.
Mamat ni pebenda pulak tetiba baik ni, sebelum ni cam sial je layan aku. Nasib baik time tu kat kelas takda orang, masing2 gi rehat. Kalau tak orang lain pun pelik tetiba si shahir ni baik pulak.

"so, apa function kau datang ni? Nak gelakkan aku?" Tanya aku.

"Hmm well, tu satu perkara. Satu lagi aku nak bagitahu kau something tapi emm.. maksud aku, emm ..haa aku nak denda kau tapi since bapak ikan kau dah tolong aku, so kirim salam and ucap thank you bagi pihak aku kat dia eh *kenyit mata* hahaha " bagitau shahir dengan nada macam biasa ah poyo tapi pahal pulak time dia kenyit mata tu aku rasa macam something, cute gila babi. Arghhh apahal dengan aku ni!

"Huh malas aku nak layan kau ni. Dah ah blahh ah" jawab aku dengan nada yang agak marah dan shahir yang tergelak tadi tersenyum dan terus blah dari kelas 5 angsana sejurus itu din datang dan membawa roti dan air kotak laici and yessss thanks din! Sayang kau.

Tapi, tetiba aku terfikir dalam kepala aku ni, apa yang shahir cuba nak cakap tadi? Apa yang dia nak bagitau sebenarnya? And kenapa tiba2 dia baik sebelum memang takkan pernah baik dengan aku even orang lain dan kenapa dia kenyit mata tadi? Arghhhh sial laaa apa benda siaa aku fikir ni, baik aku mentedarah roti yang din beli ni, perut pun dah lapar.



***bersambung hahaha ni baru sikit watak dia. Tunggu next level nanti. Ramai. And yess 80% of them lelaki. Hahaha nama tajuk cite ni pun lelaki. k tunggu gais level 3 coming soon. Byeeee

LelakiWhere stories live. Discover now