"Okay, harini kita akan buat kawad" arah Shahir yang merupakan pengerusi Kadet Remaja Sekolah(KRS) kepada semua anak buahnya. Sejurus itu semua beratur ikut ketinggian bagi memudahkan perjalanan kawad nanti.
Yaa, aku, Din, Atiq dan Ijad semua KRS. dah dekat 3-4 minggu hari persekolahan berlalu. hubungan kitaorang makin hari makin rapat. Andd yup Atiq pun lately dah okay dah ngan aku. Hahaha. Mungkin sebab kes haritu and apa yang aku dah cite. But apa kaitan? Lol.
"Adam, betul2 sikit boleh tak? Jangan la main2. Nak main gi playground sana" Tegur Shahir sejurus dia nampak aku kawad tidak serentak dengan yang lain. Lol. playground? Kau ingat aku budak2. yang lain cuba cover untuk gelak je bila shahir cakap camtu. Tak kelakar pun sial.
Hampir 1 jam kitaorang kawad tak henti2, and akhirnya tamat sesi kawad. Masing2 muka dah macam orang tak betul, muka penat je. Lol. Bongok shahir ni. Dia taktahu ke maksud "penat". Suka hati mak bapak dia je. Haihh penat aku.
--------
"Gila, lenguh sial kaki aku" bagitahu Din.
"Hahaha relax ah. Tu baru sikit. Aku dulu kat sekolah lagi cam sial. Pagi sampai tengahari kawad je keje" Cerita Ijad bersungguh.
Aku ngan Atiq just diam. Malas nak cakap banyak. Lotih haa.
"Kau takpa. Sado. Boleh lagi bertahan. Kalau aku, memang dah arwah dah aku rasa" Balas Din. Kitaorang tergelak jugak akhirnya walaupun penat cam nokharomm.
"Emm, jom gi kantin weh jap. Aku nak gi beli air ah" ajak Atiq.
"Okay jom" jawab Din and Ijad Serentak.
"korang pegi la weh. Aku nak rehat sat. Tak puas lagi ni. kalau korang sahabat aku...." belum sempat aku habiskan ayat aku Din dah sambung...
"apa salahnya kalau aku belikan something kan? Ok. Aku dah tahu dah. yela2. Hahaha jom ah gais. Aku pun nak beli air ni." sambung Din. Lol. Din, hang memang the best! Sejurus itu diorang pun blah pegi ke kantin.
---------
"Ehemm" batuk Shahir yang bunyinya macam buat2 tu. Eleh nak tegur aku pun leklok lah hahah.
"Letih yaa?" sambung dia dengan soalan paling bodoh kat dunia setakat ni. Dah tahu aku ni baru lepas kawad cam bangang tadi, boleh tanya soalan tu.
"Tak. Aku tak letih pun. Hehe kau suruh aku kawad sampai besok pun aku tak letih. Tak. Huhu" jawab aku sambil urut tapak kaki aku ni. Sumpah lenguh gila. Hahaha perli at its finest. Tanya lagi soalan bodoh.
"Mak aii, hahaha lebih sangat tu perli. Hahah sorry laa. Aku saja je. Tegas sikit pun tak boleh ke? Kang kalau aku tak tegas, korang main2 pulak." Balas Shahir. lol mamat ni mintak maaf pulak. Hahahahhah damn.
"Ok fine...ouch!" jawab aku and tersilap urut pulak time tu. Lol. Sakit sial.
"Eh kau okay ke?" tanya shahir and terus datang dekat dengan aku untuk urut kaki aku. Damn. Dekat. Shahir menggosok kaki aku perlahan lahan. Dan dia makin dekat. Aku tak tahan. wangi. sial. Bau ni menggoda aku sial. Kenapa dengan mamat ni? Kenapa tetiba baik dengan aku? Kenapa?
"Adam.." Shahir sebut nama aku perlahan lahan sambil urut kaki aku. Babi, apahal pulak aku dengan rela hati biarkan je ni. Sial.
YOU ARE READING
Lelaki
RomanceCerita ni mengisahkan seorang remaja lelaki yang bernama Adam yang hidupnya dikelilingi oleh kekeliruan identiti diri. "Complicated" Yaa, perkataan di atas describe hidup seorang remaja yang bernama Adam Rayyan ni. Nak tahu dengan lebih lanjut? Jom...