"Ish dia ni mana aku ada, ada je kau" bagitahu Atiq dekat Adam tanda merungut la konon selepas memasuki pagar sekolah. Eleh, kalau bapak kau tak suruh tumpang, kau ingat aku ingin? Lol.
"bro, kalau pagar sekolah ni ada sepuluh, aku lebih rela lalu pagar lain supaya tak jalan dengan kau. Kau pun semak kan dengan aku? K takpa aku gerak dulu" jawab aku geram and terus blah menuju ke tapak perhimpunan. Malas aku nak layan perangai annoying dia tu.
--------
Harini ada lagi sorang student baru dalam kelas aku. Yaa agak kacak. Sado pun sado. Tapi muka agak jambu. Hahahahahaha. Puan Mastura menyuruhnya untuk memperkenalkan diri dekat hadapan macam biasa bila ada student baru.
"assalamualaikum, nama saya Rohaizat. Tapi just call me Ijad for short. Emm saya asal dari Melaka" terang serba sikit tentang diri dia and lemparkan senyuman yang manis gila and yes aku nampak ikhlas dalam senyuman tu. Lol hahahahaa. Kalau atiq, mampus tak senyum. aku harap perangai dia tak serupa dengan Atiq. HARAP SANGAT. Aku perasan budak2 pondan tu tergedik2 macam sial je, mesti dah horny nak mampus. Sial je.
"Okay ijad. Emm rasanya sebelah Atiq tu kosong kan?" Tanya cikgu mastura.
"A'ah cikgu" jawab sesetengah pelajar. Atiq just angguk tanda "ya".
"Haa okay ijad awak gi duduk kat belakang sana k" bagitahu cikgu mastura.
"Terima kasih cikgu" balas ijad and again senyuman tu, killing me so bad! Sumpah aku tak kuat. Ijad lalu ke belakang and senyum je dalam perjalanan ke belakang. And yes dia senyum kat aku. Lol jangan perasan dam! Bongok! HAHAHAHHAA
Pagi tu kami semua bergegas ke lab biology sebab ada test. Nasib baik aku dah study malam tadi. Hahaha tu pun masuk tak masuk je.
--------
Dalam perjalanan ke lab bio, aku, din, atiq and ijad jalan sekali. Si Atiq follow kitaorang pun sebab Din. Yelaa, ramai2 dalam kelas ni aku rasa Atiq ni macam okay sikit ngan Din. Ijad pun jalan sekali ngan kitaorang sebab Din ajak. Haihhh jangan korang rampas bestfriend aku sudah la guys. Din ni dia punya friendly level hampir semua orang kat sekolah ni dia kenal. Lol. Dari Pak Cik Guard sampai la Acik cleaner. Tah, aku pun taktahu la macam mana dia boleh jadi camtu hahaha.
"Hai dam" tegur Sam yang merupakan antara budak nakal kat sekolah ni and budak kelas paling hujung dan jugak budak asrama. Geng2 sangap laa kira dia ni.
Aku just senyum and teruskan je berjalan, malas nak layan. Si Atiq dah pandang lain macam dah kat aku. Ish semak je dia ni.
"Asal kau tak tegur dia balik?" Tanya Ijad sejurus aku blah je camtu lepas Sam tegur tadi.
"Hah emm.." jawab aku teragak agak.
" takut kena lanyak la tu" sambung Atiq.
Babinya dia ni. huh? Macam mana pulak dia tahu semua ni? Pelik sial aku dengan perangai dia ni. And setakat si Sam tu, apa laa sangat. Tak gentar langsung aku. Aku just malas nak layan je dia, kang melarat jadinya.
"lanyak? Maksud kau?" Tanya ijad tanda tak faham. and yes muka takleh kiut lagi ke sial dia ni? Ish.
"Takda pape laa jad. Nanti aku cite kat kau eh." Balas din. Fuhhh thanks din. Again, kau lah saviour aku. Ya ampun, ni buat aku sayang kau lebih ni.
YOU ARE READING
Lelaki
RomanceCerita ni mengisahkan seorang remaja lelaki yang bernama Adam yang hidupnya dikelilingi oleh kekeliruan identiti diri. "Complicated" Yaa, perkataan di atas describe hidup seorang remaja yang bernama Adam Rayyan ni. Nak tahu dengan lebih lanjut? Jom...