Tusen takk for tipset ! Her er altså hva du kan si/gjøre for å starte en samtale med noen du aldri har snakket med:
1. Lat som om du mister noe (f.eks. en klokke) forran personens føtter, og begynn å lete febrilsk, mens du beklager deg mye. Surr mye med letingen, og lat som om den er "sporløst borte". Personen vil nok svare deg noe, eller hjelpe deg med å lete, og vips, du har startet en samtale :)
2. Hvis du går på en barneskole med mindre elever, eller har en lillesøster/bror, gå bort sammen med barnet og si:
"Du, unnskyld at vi forstyrrer, men h*n (pek på barnet) synes du er så fantastisk, og vil ta bildet med deg og si hei..."
Personen vil nok bli litt "smigret" eller hva jeg skal si (VIKTIG!! Ta med en sjarmerende og søt unge!) Og dere har startet en samtale!Ps.Det er også veldig VIKTIG at du forklarer barnet du har med, at den personen du skal snakke med, er en superstjerne eller en skuespiller i forkledning (Altså som Hannah Montana) eller noe.
3. Prøv å bli bedre kjent med en person, som er god venn med personen du vil snakke med. Kanskje vi h*n du prøver å bli kjent med, presentere deg for vennen, og vips, er dere automatisk venner 😉 (Litt innviklet forklaring, men du skjønner ;)
4. "Hei, jeg fikk bekjed av læreren min om at du trenger hjelp med (f.eks.) matteleksen?
Bare still ett tilfeldig spørsmål, og hvis personen (som den sansynligvis gjør) svarer "nei"sier du bare:
" Å nei, sorry. Da læreren forklarte, var jeg sikker på at det var deg h*n mente... H*n snakket om en som het (også ett tilfeldig navn), og da trodde jeg det var deg. Hva heter du, egentlig?"og TADAA du har begynt en samtale!5. Dytt "tilfeldigvis" til h*n, og beklag deg masse.
6. " Kan du værsåsnill hjelpe meg med denne leksen?"Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare den! Du er så smart, har jeg hørt!"
7. Lat som om du skal spørre (om sjangs) for noen, og bare si ett tilfeldig navn. Da h*n sier at h*n ikke vet hvem denne personen er. Begynn å beskriv "personen"veldig detaljert. Du har ivertfall startet en samtale!
8. Få en litt klomsete venn til å gå bort til personen, og begynne å snakke. Få den klumsete vennen til å dumme seg litt ut, og stå ved siden av å vær den søte, blide vennen. Da kan du falle litt naturlig inn i samtalen deres.
Takk for tips! Bare fortsett å kommenter. Hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det bedre, skriv i vei!
YOU ARE READING
100 måter å si ting på
RandomDu skal i bursdag, men vet ikke hva du skal si til bursdagsbarnet, noen er syke, men du vet ikke helt hva du skal si... Fortvil ikke! I denne boken finner du en haug med smarte (og litt morsomme) ting du kan si i forskjellige situasjoner!