Takk for tipset! Her er 10 forskjellige ting du kan si/snakke om/gjøre osv. når du møter nettvennen din for første gang!
1. "Wow, du ser myye bedre ut i virkeligheten enn på bilder/videoer Hei, forresten "
2. "Så det er sånn du EGENTLIG ser ut...!"
3. Lat som om du er med i en musikal og bryt ut i en gledens sang, mens du later som om alt er i sakte film og gir h*n en stor klem (i sakte kino).
4. Løp bort og gi personen en klem. (Obs. Viktig at du er 110 % sikker på at det er riktig person. Hvis ikke, kan det bli litt pinlig...!)
5. " Olli mapa galliona. To enliuara paulina kabamba" Lat som om du snakker ett annet språk (for eksempel japansk) og snakk i vei. Bli ordentlig irritert (på det språket du velger) om den andre personen ikke forstår hva du sier.
6. Heeeei (lat som om dette er ett megastort øyeblikk for deg, og si "hei" på en litt dramatisk og tårevåt måte, før du omfavner personen. For inspirasjon se "Tore på sporet". Her er det også viktig at du vet helt sikkert at det er rett person.)
7. " Ehm... hei" Lat som om du er supersjenert, og begynn hver setning du sier med "eeeeh" eller "hmm" og svar mye "vet ikke" og "du kan bestemme".
8. Hver motsatt av nummer 7, og vær superentusiastisk på alt DU sier. Ha veldig klare meninger om hva DU vil og si mye "nei" til det den andre foreslår. Lat som om du regjerer, og flau ut den andre med å snakke kjempehøyt, peke og bevege deg mye.
9. Syng dette med melodien "Happy birthday to you" og lag gjerne en dans til:
"Nå møtes vi endelig.
Ja vi møtes fordi
Vi har snakket over nettet
Og vil møtes uten hette" (Hvis du kommer på en BEDRE tekst, så bruk DEN...! Det er ikke så lett å finne noe som rimer på nettet...! )10. "Hei. Så kjekt at vi endelig møtes! Jeg har gledet meg masse til denne dagen!!" Altså si det som rett og slett føles naturlig.
Ja, tenkte å kanskje ha faste "tipsdager" på tirsdager og torsdager. Det er rett og slett fordi det blir lettere for meg å huske på å "wattpadde" når jeg har faste dager. Hva synes dere om det? Bare å tipse i vei!
Ps. Veldig fint om dere gir tips til forskjellige KONKRETE situasjoner som for eksempel: "hva å si når noen nettopp har slått opp med deg" osv.
ESTÁS LEYENDO
100 måter å si ting på
De TodoDu skal i bursdag, men vet ikke hva du skal si til bursdagsbarnet, noen er syke, men du vet ikke helt hva du skal si... Fortvil ikke! I denne boken finner du en haug med smarte (og litt morsomme) ting du kan si i forskjellige situasjoner!