KAP. 6 | ut på äventyr

14 0 0
                                    

Det var så skönt på sängen u hotellet att jag inte ens ville gå ut o rädda världen, men ja var ju tvungen..."en vacker dag.." Sa ja med ett litet leende samtidigt som ja drack starbucks, tänk er..dom hade starbucks! Det knackades på dörren när klockan var 5 på morgonen, vem kan de vara? Jag öppnade dörren försiktig o stack mitt huvud ut innan något annat, "eh..hej" sa jag till trollet. "Den store vill träffa er" sa han nervöst, ja var tveksam men samtidigt exalterad. Han kanske skulle ge oss coola vapen o magi, de skulle vara legit! Jag Väkte Alice på en gång och sa till henne om mötet. Efter ett tag var vi där, vi såg "den store"  sitta på hans långs stol...med två andra tjejer. Jag kollade konstigt på dom samtidigt som ha kollade på Alice. "Hej, vem e dom här till att börja med?" Sa jag bestämt, "dom kommer vara med er i resan och Hjäl.." Avbröts han "god damn it..." Sa jag tyst för mig själv, ändå sä hörde alla. "Som jag sa kommer dom här tjejerna hjälpa er hela vägen, dom hade räddat världen förra gången men de hände igen o vi behöver eran hjälp för dettas en Anna allvarlig situation" sa han argt o bestämt "Aa ok, ja heter Angelina och detta är min bästis Alice, vem är ni?" Sa jag suckande. "Jag är Clara o de här är Cristal, vi har lika bra egenskaper som er men till mycket stor hjälp, jag kan bota dom sjuka och Cristal kan döda människor med ögonen." Sa hon samtidigt som hon ruggade tuggummi, jag kollade tveksamt men gick endå med på att dom skulle följa med. "Så? Vad har vi för hjälpredor?" Sa Alice när de blev 5 sekunders tystnad. Den store trollen började ta fram saker och prata lite om vad dom gör "svärdet är dödligt med ett enda slag, den kommer Alice få, den kallas för 'rekto', Angelina...du kommer få en kraft över hav och land..." Sa han med mindre bokstäver "vad ska jag använda de till?" Frågade jag ganska missnöjt. Vi skulle ge oss av direkt efter min fråga och innan vi åkte viskade han till mig..."du kommer få reda på det och det kommer vara tills stor hjälp..."

Nästa kapitel kommer snart...elr aldrig...vem vet...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 15, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Drogad till sömns Where stories live. Discover now