De volgende ochtend op school ging ik vlug mijn mappen gaan wisselen voor de volgende les.
Ik moest opschieten want ik was wat later vertrokken om een persoon die ik niet bij naam ga noemen te vermijden.
Niet dat dat veel uitmaakte, want vanaf dat ik de kluisjesruimte binnenkwam zag ik hem nonchalant staan praten met een paar meisjes uit de hogere jaars.
SHIT.
Ik probeerde zo normaal mogelijk naar mijn kluisje te stappen en vlug te doen wat ik moest doen.
Even twijfelde ik of ik niet gewoon mijn mappen zou laten voor wat ze waren en maken dat ik wegkwam.
Wat bezielde me heus? Op de 2de dag van een schooljaar mijn spullen niet bijhebben voor een één of andere knul?
O jeetje in mijn haast zijn er een paar blaadjes uit mijn map gevallen .
Ik wou ze zo vlug mogelijk oprapen, maar een hand was me voor.
Verbaasd keek ik op.
Ooo hemeltje.
Ik keek recht in de bruine fonkelnde ogen van Jake.
Hij glimlachte open naar me, "Ik geloof dat je deze hebt laten vallen"
Het duurde even voor ik door had dat hij het tegen mij had.
"Ehh... ja bedankt"
Ik probeerde zijn blik te ontwijken.
Hij fronste even, glimlachte en liep weg, mij sprakeloos achterlatend.
De meisjes waarmee hij eerder had gesproken keken woedend mijn kant op.
Ik glimlachte even duivels naar hen .
Waarop ze nog kwader keken.
Stomme cheerleaders.
Ik keek naar de blaadjes die uit mijn map waren gevallen....
Ohnee...
Niet die tekening.
Ik slikte het gal dat in me opkwam vlug weg.
Rustig Jess, hij heeft het vast niet gezien hield ik mezelf voor.
Anders zou hij me nu aan het uitlachen zijn toch?
"Jessicaaa!"
Ik schrok op uit me gedachten.
"Kom je? We komen nog te laat in de les." Zei Mira met een kauwgom in haar mond.
Ik fronste even.
Het kon haar sowieso niets schelen of ze te laat kwam of niet.
Ze heeft vast al een nieuw vriendje..
En ja hoor.. vanaf het moment dat we de klas binnenkwamen zag ik haar knipogen naar één van de jongens die vanachter in de klas zaten.
Ik rolde met mijn ogen. Ik had best wel medelijden met die jongen over een maandje had ze vast al een ander.
We lieten ons neerzakken op de stoel en de les begon.
Ik zocht in mijn boekentas om het juiste lesboek.
SHIT.
Ligt nog in mijn kluisje.
Ik keek even opzij.
Mira was vollop bezig met de jongens te entertaimen.
Ik pakte vlug haar boek.
Het kon haar sowieso toch niets schelen.
Ze babbelde en lachte zo luid dat hetme verbaasde dat de leraar er niets op zei.
Ik weet niet hoe ze het doet ze komt er altijd onderuit.
Eigelijk was ik best we jaloers op haar; ze kon makkelijk praten met mensen, jongens liepen in bosjes achter haar aan, ze had zo'n figuur dat je in modelboekjes ziet.... ( niet dat ik dik was maar.. nou ja ik had niet meteen kleine borsten, heupen en kont)
Ze was mooi (ze droeg wel make-up maar zo subtiel dat je het nauwelijks zag)
En haar kleren waren WAW.
Ze kreeg letterlijk alles wat ze wou van haar ouders, ik mocht af en toe ook eens iets hebben van die dingen.
Ze was ook nog eens lief, ahja de perfecte vriendin eigelijk... naast ik ; niets bijzonders.
Ik had af en toe wel eens een vriendje maar niets speciaals.
De lessen tot aan de middag verliepen rustig.
Ik ging snel naar de eetzaal.
Er liep bijna niemand in de gang behalve een stel strevers die zich haasten om niet in de spotlights gezet te worden.
Plots hoorde ik iemand naar me fluiten.
Ik draaide me kwaad om, verwachtend 1 van die nerds te zien.
Maar nee hoor.
Jake liep vlak achter me.
Ohnee. Ik keek verbaasd.
Hij glimlachte naar me en knipoogde.
O jeetje, ik voelde mijn wangen rood worden.
NEE.
NEE.
SHIT.
Hij kwam langzaam naar me toe.
Terwijl ik er vast al uitzag als een tomaat.
Maar voor iemand iets kon doen of zeggen, hoorde ik Mira's vertrouwde stem.
Ik draaide me opgelucht haar kant op.
"Heeej Jesss!" Ze keek even van mijn naar Jake duidelijk niet wetend wat ze moest doen.
Ik ging vlug naar haar.
"Kom, dan zijn we vlug naar de eetzaal voor we geen plaats meer hebben"
Zei ik, dat was een zwak excuus, we wisten allebij dat de rest plaatsen voor ons overhield...
HOPE YOU HAD FUN :-)
JE LEEST
Vampierenbloed (on hold)
FantasyHet gaat over een meisje (16 jaar) en ze leeft in een klein dorpje in Amerika. Er gebeurt nooit iets speciaals in haar leven. Maar dan begint school opnieuw en er is een nieuwe jongen. Haar hart slaat op hol als ze merkt dat hij haar ook leuk vindt...