Hierboven zie je de villa van Anastacia
------
Ik loop de eet kamer binnen en zie iedereen naar mij staren. Ik negeer mijn moeder haar afkeurende blik en ga langs mijn vader zitten."Chase je bent helemaal vies," kraait Jessica. Hij haalt onverschillig zijn schouders op. "Anastacia jij ookal, je ziet er niet uit," zucht mijn moeder. "Pff, ik wou toch niet mee!" Roep ik boos, "ik ga wel." Ik sta met een ruk op en mijn stoel valt naar achter ik ren naar de hal en open de grote deur. Ik ren de grote tuin in en ga tegen een grote boom aanzitten.
"Sukkels," mompel ik. Mijn adem word rustiger en ik kijk naar de vliegende vogels. Soms zou ik wel een vogel willen zijn. Over kunnen gaan waar je wilt.
Ik kijk verschrikt op als ik voetstappen hoor. "Ik ben het maar," zegt Mike en zijn groene ogen kijken me vriendelijk aan. Ik glimlach klein naar hem. "Het is koud kom naar binnen," zegt hij en glimlacht oprecht naar mij. "Ik blijf wel hier," mompel ik en wend mijn blik af. "Dan blijf ik hier ook," zegt hij en komt langs mij zitten. Hij slaat een arm om mij heen. Eigenlijk wil ik hem weg slaan maar ik laat het maar zo. Ik adem rustig uit en sluit mijn ogen. Ik laat mijn hoofd tegen zijn schouder rusten en tranen rollen onbewust over mijn wangen. Hij sust zachtjes en trekt mij dichter tegen zich aan. We blijven zwijgend zitten maar de stilte is niet ongemakkelijk.
"Het is gewoon, niemand houd van mij. Ik ben mislukt en mijn ouders en zus haten mij," snik ik zachtjes. "Je bent niet mislukt en ze zijn dom, dat ze jou niet mogen. Je zus is de mislukte," zegt hij en streelt mijn arm. "Dankje denk ik?" Mompel ik en veeg mijn tranen weg. "Soms hebben ook het gevoel alsof niemand mij mag," zegt hij en ademt diep uit, "Chase kan enorm vervelend zijn. Mijn moeder mag ik niet en zij mij niet. En mijn vader leeft in zijn eigen wereldje. Hij is er vaak met zijn hoofd niet bij en werkt veel ste veel." Ik knik begrijpelijk.
Ik draai mijn hoofd naar hem en zie hem naar mij staren. Met zijn lange vingers stopt hij een pluk haar achter mijn ogen. Hij komt langzaam met zijn hoofd dichter bij en zijn adem komt tegen mijn gezicht. "Niet doen Mike," zeg ik en draai mijn hoofd. "Sorry," mompelt hij en trekt zijn arm terug. Ik pak zijn arm terug en leg hem weer over mijn schouder. Hij glimlacht en ik glimlach terug.
Ik hoor voetstappen en zie Chase aankomen. Hij kijkt verbaasd, "wat doen jullie?" "Ik troost haar," zegt Mike en trekt mij nog dichter tegen zich aan. Hij grijnst zelfvoldaan naar Chase.
Waarom gedraagt hij zich nu zo anders?
Chase knikt langzaam, "Mike kom even." "Nee ik blijf even bij Anastacia," zegt Mike. "Ga jij nou maar naar die suikerspin," zegt Chase geïrriteerd en zucht. "Waarom? Jij kan toch ook iets met haar gaan, doen" zegt Mike en grijnst. Ik pulk ongemakkelijk aan het gras en kijk naar de grond.
Dit gras is mooi groen.
"Gast, ik ga iets met Anastacia doen," zegt Chase en ik hoor zijn stem lager worden. "Anastacia kies jij anders," stelt Chase voor. Ik kijk Chase aan en hij knipoogt naar mij. "Argh! Ga gewoon weg!" Gil ik geïrriteerd. Ik sta met een ruk op en ren naar de poort. Ik hoor snelle voetstappen achter mij maar ik begin nog sneller te rennen.
Ik open de poort en gooi hem met een klap dicht. Ik blijf rennen tot ik niemand meer achter mij hoor en ga langzamer lopen. Ik hijg en scan de omgeving. "Bijna thuis," mompel ik zachtjes en zie ons huis al in zicht komen. Ik werp een blik op ons zwembad en merk dat ik zin heb om te zwemmen.
Het is toch verwarmd
Ik trek mijn schoenen uit en neem een aanloop.
Pats
"Poep!" roep ik als ik pijnlijk op mijn benen beland. Ik ga met mijn tenen op een ondieper stuk staan en wrijf over mijn onderbenen.
Naar een tijdje is de pijn weg, en ik ga langzaam baantjes trekken. Ik draai me op mijn rug en blijf een beetje dobberen. Mijn kleding plakt tegen mijn gezicht maar het maakt me niks uit. Ik knijp mijn ogen dicht en voel mezelf ontspannen.
-
"Ana!" Hoor ik een stem roepen en zie dat Sarah in de deur opening staan. Ik kreun, "ik lag net zo lekker." Ze schud haar hoofd langzaam en glimlacht. "Jij moest toch-" ik kap haar zin af, "ik vertel het je zo wel ik kom naar binnen." Ik trek mezelf uit het zwembad, en een rilling gaat Door mij heen. Het is nu ontzettend koud. Ik ren naar de voordeur. "Ik maak wel wat lekkers ga naar je kamer ik kom zo," zegt Sarah en glimlacht naar mij. Ik knik en ren de grote trap op. Het water druppelt van mij af en ik trek mijn kamer deur open. Ik kleed mij snel om in mijn pyjama. Ik laat mezelf op mijn grote bed vallen en zucht diep.
Ik staar doelloos naar mijn mint groene plafond. Sarah is ons dienstmeisje en is 3 jaar ouder dan ik. Ze is als een vriendin voor mij geworden en de enige in dit huis wie om mij geeft. Ik hoor de deur open gaan en zie Sarah in de deuropening"Chocolade en thee," zegt Sarah en komt mijn kamer binnen gelopen. Ik glimlach dankbaar. Ze zet het dienblad voor mijn neus. Ze ploft neer en kijkt mij vragend aan. "Mama, wilt gewoon dat ik mij perfect gedraag ik mag niks en anders word ze boos!" Zeg ik gefrustreerd en zucht. "En die twee jongens?" Vraagt Sarah. "Ze waren...aardig," mompel ik. Ze grijnst, "eerste keer dat ik dat hoor. Misschien word het wat met een van de twee." "SARAH!" Krijs ik. Ze begint te lachen. "Je zult er een wel leuk gaan vinden," Hoor ik haar mompelen. Ik kijk haar nep-boos aan. "Ik ben veel te knap voor hun," zeg ik arrogant en zwiep mijn haar naar achteren. "Ja Ana, je bent veel te knap," zegt ze en lacht naar me. "Nu Pretty little liars!" Zegt Sarah en grist mijn laptop van mijn bureau.
-
Ik word langzaam wakker Door geschreeuw van mijn moeder. Ik spits mijn oren om iets van het gesprek op te vangen. "Sarah, je hoort niet met mijn dochter series te kijken!" Hoor ik mijn moeder schreeuwen,"je hoort überhaupt niet iets met haar te doen behalve haar bedienen!" Ik spring uit mijn bed en een rilling gaat door me heen als mijn voeten de koude grond raken. Ik sluip naar mijn deur en open hem langzaam, mijn moeder en Sarah staan boven aan de trap Sarah kijkt naar de grond en knikt een beetje. "Mama! Sarah bediende mij ook! Ik wou dat ze series met me ging kijken," zeg ik. "Anastacia, hou je erbuiten. Jou wil ik straks spreken," zegt ze en kijkt me streng aan. Ik zucht en geef Sarah een bemoedigend knikje dat het goed komt. Zonder Sarah wil ik hier ook niet meer zijn. Dan ga ik wel naar, Miami ofzo.En ik neem Sarah met me mee
----------------
Nieuw hoofdstuk! Voor wie zijn jullie? Team Chase of team Mike? Ik zal denk ik 1x in de 2 dagen een hoofdstuk plaatsen van minimaal 1000 woorden.Comment
&
VoteXAiysha
JE LEEST
I Love You More Than Food! {Dutch}
Roman d'amourAnastacia is een 18 jarig meisje. Ze heeft een tweelingzus en haar ouders zijn heel rijk. Hun ouders willen Anastacia en haar tweelingzus koppelen aan 2 broers. Beide jongens vallen op Anastacia. Dat loopt uit tot een ruzie. Voor wie kiest Anastaci...