Jag satte armarna i kors och nickade...
-Hur övertalade du dem? Frågade Nick när Banner och Stark hade gått ner i högkvarteret. Jag skakade på huvudet. Jag var faktiskt inte helt säker.
-Bara en fråga, hur ska vi få hit Thor? Han håller väll till i Asgård? Frågade jag.
-Inga problem! Vi har redan skickat ett brev till honom. Han borde komma när som helst, svarade Nick mig.
-Så jag behöver inte övertala honom?! Sa jag och kände mig ganska lättad.
-Jo vist! Han vet bara att han ska komma hit, sa han och gick ner i högkvarteret.Tiden rullade på och jag hade lyckats övertala Thor att komma på möte i högkvarteret. Steve och Natasha var i basen. Den enda jag hade lite svårt att övertala var Clint Barton (Hawkeye). Han hade precis återförenat sig med sin familj. Men till slut lyckades jag få honom till basen.
-Nu! Kära vänner, ska jag erbjuda er ett jobb. Eller det är inte jag som ska göra det, det är Jane Fox som ni alla känner så väl, sa Nick till alla Avengers som hade samlat sig i ett konferensrum. Tony stötte till Thor i sidan.
-Pst! Thor! Heter inte din flickvän Jane? Viskade han.
-Jupp, svarade Thor lite besvärat utan att slita blicken från det välpolerade golvet.
-Om jag inte avbryter, började jag som hade tagit ordet. Thor och Stark vände sig genast framåt och lyssnade.
-Okej... sa jag som även denna gång önskat att jag hade gjort ett manus.
-Jag heter Jane Fox och har tydligen blivit vald till att återförena er. Jag kan självklart inte begära för mycket av er, men ni kommer kunna rädda världen från en del... hann jag säga innan Steve viskade för sig själv:
-Mission impossible.
(suck)
-Ni kan rädda jorden från alla saker jordborna inte klarar av själva! Ni klarade det förra gången så varför inte nu? sa jag och hämtade andan.
-Du kanske har en poäng... Men förvänta dig inte för mycket av oss! Vi har redan gjort vad ni bad oss om en gång tidigare. Men visst, jag kan göra ett försök. Men bara ETT! Och jag kommer inte kunna vara den enda, sa Natasha.
Det kändes ju bra att någon försökte.
Jag tittade ut över de andra. Dem såg inte ett dugg intresserade ut.
-Okej då! Men bara ett försök! Sa Tony och slängde med armen.Såsmåningom hade alla gått med på att göra ett försök.
-Ja, exakt vad tycker du att vi sak rädda världen ifrån nu då? Frågade Clint.
-Tja... började jag som insåg att jag inte hade en aning. Plötsligt flög dörrarna till rummet upp och Nick (som tidigare lämnat rummet) störtade in.
-Loke kom med dig till jorden, Thor! Han verkar ha en ny plan att ta över den med! Sa han.
Loke, Thors bror, son av Oden från Asgård hade jag hört ett och annat om. Han var väldigt maktgalen och ville ha jorden i sin hand.Thor reste sig snabbt upp.
-Vart är det svinet?! Frågade han.
-Han sågs i närheten av StarkTower, sa Nick och sneglade lite på Tony.
-Ursäkta?! Utbrast Tony men vart ignorerad.
-Varsågoda Avengers, här kan ni rädda jorden!
-Och vi fick ingen talan... Viskade Steve till Clint och Bruse.Alla gick ut lite halv spända. Jag gick ut sist men blev stoppad av Nick.
-Du lär behöva dom här, sa han och gav mig ett bälte med två små pistoler i.
-Men jag har aldrig... började jag utan att ta emot den.
-Någon gång måste va den första, sa han, gav mig bältet och gick ut.
Bältet var tyngre än jag anat. Jag fäste de vi midjan och tog löjligt försiktigt upp en av pistolerna. Den var tung, hård och kall. Jag stoppade kvickt tillbaka den och gick ut till de andra.
"Bara om det värkligen behövs", tänkte jag.~Long time no see! Förlåt om jag inte har varit så aktiv... Men jag känner även att det inte är så många som läser och därför så uppdaterar jag inte. Men nu bestämde jag mig för att göra ett försök! Om ni gillar den så får ni mer än gärna skriva en kommentar om vad ni tycker!
And remember, be a SCI-FI freak 4-ever~
YOU ARE READING
~The New Avenger~ (Fanfic)
FanfictionJane kanske är den enda som kommer få ta del av ett äventyr som plötsligt dyker upp mitt framför fötterna på henne. Om hon misslyckad kan världen gå under, men om hon lyckas vet hon inte vad konsekvenserna blir...