SETELAH di hantar oleh Eriel, Aisya masuk ke dalam kelasnya. Ramai kawan kawan yang mendekatinya untuk mengucapkan takziah..
"Sabar yea.." kata Teha sambil memeluk sahabat baiknya.
"Aku ok.. sekurang kurangnya Abi dijaga oleh Allah.. aku percaya, abi aku tenang di sana.." kata Aisya sambil tersenyum.
"Alhamdulillah.. nasib baiklah kau cepat move on.."
"Eh, aku ada boyfriend baru kau tau.. handsome!" Kata Teha teruja.. hmm, inilah sikap Teha yang sebenarnya.. sekejap saja sedihnya..
"Hmm.. baguslah.."
"Kau tak nak ke?"
"Malas. Abi aku cakap.. "Sya, Sya kena belajar dulu.. baru fikir pasal cinta. Percayalah Sya, cinta itu akan datang sendiri."" Kata Aisya sambil mengajuk suara abi.
"Hmm.. mls lah layan kau.. org yng tak tau cinta je kata macm tu.. kau tunggulah nanti.. nanti, Allah tunjuk kat kau apa perasaan cinta tu, baru kau tau.. kau pulak yang terlompat lompat kang!" Kata Teha lalu memalingkan wajahnya tanda merajuk.
"Eleh, merajuk konon.. Aku malaslah."
"Kau semuanya malas!" Kata Teha lalu membuka buku teksnya.
* * *
"KAU kena sabar bro... mana boleh kau tergopoh gapah macam ni.. bnyk lagi perempuan yang lain.." kata Azwan.
"Aku tak tahanlah. Dia cantik sangat.. Ish! Tak boleh jadi ni.. aku nak juga dia kahwin dengan aku!" Kata Eriel.
"Astaghfirullahhalazim.. bro, kau jangan macam macam.. cara kau bercakap macam dah tak ingat Allah.. dia tu budak lagi.. baru masuk 16.. kau gila ke?"
"Jadi?"
"Aku tak ada niat nak hina kau.. aku akui kau mmg handsome.. kau kaya,.. tapi,.. perempuan macam Sya tu, takkan snggup kahwin dgn kau.."
Eriel bertambah emosi. Dada Azwan ditolaknya. Dia fikirkan, Azwan dapat membantunya, rupanya menambahkan sakit hati saja..
"Kenapa? Teruk sangat ke aku?!" Marah Eriel.
"Wo! Wo! Chill bro.. im sorry k." Ujar Azwan.
Eriel menarik nafas.. nasib baik dia minta maaf. Bisik hati Eriel.
* * *
"AISYA, naik atas dulu yea pak ngah, mak ngah.. nak siapkan homework.."
"Ok.." kata Kalsom.
"Nanti makan yea.." kata Adi.
Aisya mengangguk lalu meninggalkan mereka berdua. Dia masuk ke dalam biliknya..setelah itu, dia berbaring di atas katil. Telefon bimbit diambilnya.. aplikasi wechat dibukanya.
"Siapa pulaklah add aku ni?" Tanya Aisya sendiri.
Dia akhirnya menekan butang accept. Gambar pun tak ada.. nickname pulak dia letak 'mr. Stranger'? Apa ke bangang orang ni.. ingat senang ke ayah nak bagi nama. Bisik hati Aisya lalu meletakkan telefonnya di atas meja..
Tiba tiba, telefonnya berbunyi menandakan ada teks yang diterima. Aik, terus say hi? Bisik hati Aisya.
Hi (Aisya)
YOU ARE READING
Suamiku, Mr. Stranger!
Teen FictionSoal cinta,.. tak pernah bermain di minda Aisya Sofia dari dulu lagi. Entah kenapa, dia malas dan menyampah bila berckp tntang cinta.. namun,.. dengan Kuasa Allah.. Allah menghubungkan Aisya dengan seorang mr. Stranger di aplikasi Wechat.. Pada awa...