AIK sape pulak kat belakang aku nie.. pakcik tadi ker?? Selamba nak pegang bahu aku lagi... MAK TOLONG!!
XXX: hello minyeon??
MY: //Pusing// pergi jangan dekat.. jangan buat ape2 kat saya... tolong...
XXX: eh tak tak tak... saya tak de niat buruk kat awak... saya datang sini sebab kawan saya ken mintak tolong ambik kan budak bernama minyeon... awak kenal tak??
MY: ouh maaf saya ingat orang tua gatal heheh... minyeon?? Lebih dari kenal.. saya laa minyeon//senyum//
XXX: ouh awak laa minyeon.. kalau tak de apa2 lagi jum laa ke kereta saya.. saeng saya tengah tunggu dalam kereta..
MY: ohh.. ouh ok jum//gagap//trus ke kedai ken oppa yea
Minyeon pun masuk ke perut kereta lelaki itu dengan perasaan sedikit gementar. Dia hanya was2 betul ke mereka yang dimaksudkan oleh ken. Kelihatan seorang budak lelaki berbaju sekolah memandangnya dengan senyuman manis. Kereta pun bergerak ke tempat yang dituju dan keadaan pun menjadi sunyi sepi.. minyeon dengan beraninye memecahkan kesunyian dalam kereta tersebut.
MY: maafkan saya bole kenalkan diri??
XXX: nape bosan ker kat belakang sorang2?? Haha name saya hongbin.. ouh panggil jer bean oppa.
MY: ok bean oppa... // senyum//
Yyy: hyung tak nak kenal kan saya??...
HB: ish sabarlaa... tak sempat2..
Yyy: tak pew laa biar saeng kenalkan diri sendiri// menjeling// hai name saya hyuk. Saya rse kita sebaya.. awak 17 kan tahun nie??
MY: ouh hai hyuk... yup saya 17 kita kawan//senyum manis//
Hyuk: manisnye senyuman awak tu//puji//
MY: Ouh terima kasih// blushing//
HB: dah2 hyuk nak ngoratnye pun.. ouh yea oppa nak tanye.. tadi oppa cari minyeon dalam sekolah nampak minyeon kat pondok dengan seorang pakcik. Baru oppa nak dekat dengan minyeon, trus lari macam ketakutan.. nape minyeon?
MY: ouh pasal tu.. pakcik tu sembang2 jer.. pastu saya nampak bini pakcik tu datang //berdalih// bini pakcik tu garang hehe..
HB: tapi oppa pelik sembang2 pun nak peluk bahu?..
MY: //terkaku//
Hyuk: hyung singgah stesen minyak. Saeng nak pegi tandas laa...
HB: ape laa kamu nie.. tahan sikit.
MY: *fuhh selamat tak kantoi. Tq hyuk..*
S
K
I
P
Di mall
Minyeon sampai di kedai ken. Sebelum masuk minyeon terkejut ternampak susuk badan seorang lelaki yang amat dia kenali. Minyeon fokus memandang lelaki itu. Memang tak sah lagi, memang dia JEON JUNGKOOK. Dia bersama dengan omma tersayangnya.
MY: hah ape dia buat kat sini?? Ish kau nie minyeon lembab pulak kau ari nie.. mesti laa shopping // mengomel//
Hyuk: minyeon awak okey ker nie?? Nape tak masuk kedai lagi??
MY: erm saya rse nak pegi tandas jup laa.. cakap kat sape yang tanye pasal saya okey..// senyum//
Hyuk: ok tak de masalah... hal kecik jer nie..
YOU ARE READING
I Hate Kingka
RastgeleSinopsis Mengisahkan seorg budak remaja perempuan menjalani hidup dlm kebahagian... Tpi smua kebahagiannye tidak kekal begitu lama... Baginye smua kebahagiannye hilang berpunca dri sekumpulan KINGKA disekolahnye... Apekah punca kebahagian hilang yg...