Jag klev in i det så kallade huset och stängde dörren efter mig. Det lilla ljus som lyste upp rummet höll på att ta slut.
Jag gick upp för den lilla trappan i hörnet av rummet, på övervåningen satt min mamma och kollade ut i ett fönster ovanför min säng.
"Jag och Lynn fick två linpor i alla fall, vi kan nog fixa nåt med det." Sa jag och la ner limpan på bordet. "Det är alldeles torrt i alla land, snart är det ingen mat kvar."
Hon hade rätt, det brändes på axlarna när man gick ute på gatorna.
Utan att säga något mer lämnade mamma mig i rummet.
Länge satt jag bara och kollade ut.
Efter ett tag hördes klockorna och med dom ljuden öppnades portarna och in kom kungens riddare.
Jag hörde skrik utifrån huset och jag var snabbt uppe på fötter. Jag sprang ut genom dörren med mamma bakom mig, vi sprang upp till porten, varför ska det vara stängt till de högre delarna?
Skriken kom från andra sidan, jag hörde även hästar som gnäggade och sprang sin väg. Plötsligt stog Lynn bredvid mig med en fundersam min.Med närmare eftertanke var jag nog glad att portarna var stängda, vad var det som fanns på andra sidan?
// jaadu, vad är det på andra sidan? Hahaha inte så bra kapitel meeen, JAG HAR IDÉER TILL NÄSTA!!! Hörs...