kapitel 5

46 7 3
                                    




Jag kollade ner på mina händer där den svarta geggan hade runnit, det var som att min hand inte hade funnits där.Jag snurrade runt ett varv, men ingen annan en jag och Lynn syntes till. "vi borde nog gå tillbaka." sa jag med låg röst. Han nickade som svar och vi gick tillbaka mot portarna.

torgen och gatorna var lika tom som när vi gick till marknaden. jag gick och tänkte på vad som var bakom portarna ut igen, men stördes ganska snabbt av Lynns röst. "Jag tyckte jag såg nåt." jag vände mig åt hållet Lynn kollade på, det var en gränd på andra sidan torget. Själv så såg jag ingenting, men Lynn verkade ha sätt det. "Vad är det jag ska kolla på?" viskade jag tillbaka. Han vände sig om igen och sa "Det var nog inget."

När vi väl kom till portarna var det något som kändes fel, dom var stängda till den lägre delen. vad skulle vi göra nu? om riddarna hittar oss i staden kommer dom fängsla oss. "Dom är stängd..." Sa Lynn med rädsla i rösten. "Jag vet...Vi måste gömma oss, för igenom portarna kan vi inte." jag snodde ett varv runt oss men såg ingen riddare, dom hade säkert annat att fixa, typ det som hände igår. "Där." Lynn pekade mot en gränd lite längre bort, skuggorna tog nästan över stället. jag vet inte hur han såg den så snabbt med brydde mig inte då jag hörde hästhovar lite längre bort, dom var på väg hit. jag tog tag i hans handled och började att springa mot ingången.

jag släppte taget när skuggorna gömde oss i mörkret, jag hade sikt ut över gatan när dom kom på sina hästar. jag vet inte hur det kan vara så mörkt här när solen har gått upp, men det funkade som skydd. vi trevade längre in i dunklet men stoppades sedan av en stor vägg, vi satte oss ner med ryggen lutad mot väggen. "Tror du att dom hittar oss?" hans röst var lågmäld med rädslan kvar. "Jag tror inte det, men vi får nog stanna här tills portarna öppnas igen imorgon."


///Hehe längesen jag skrev nåt, men nu är den här! ledsen för kort, vela bara uppdatera. tror du att dom blir hittad? kommer dom klara sig till imorgon? det får ni se nästa gång...HÖRS!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 02, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Världen utanförWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu