Bankacıların gelmesiyle hepimiz afallamıştık. Meğersem karşı komşuya gelmişler. Bu şoktan sonra hemen salona geçtik. Yengemiz hemen çay ve kurabiye getirdi. Çok lezzetliydi ama düşünmemiz gereken başka şeyler vardı. O gün sesimiz soluğumuz çıkmadı. Gece uyuyacağımız odaya geçtik. "Oturma Odası" Yengemiz çekyatları açtı ve orda yattık. Aslında sadece yattık. Uyuyamadık ve tüm gece burdan nasıl kurtulacağımızı konuştuk. Sabaha karşı uyuyakaldığımı ve İlgem'in ayıltmaya çalıştığını anımsıyorum. Sabah kalktığımızda amcamız evde yoktu. Yengemiz onun iş için erken çıktığını söyledi. Kahvaltı sofrasına oturduk.
Yengemiz :
-Siz yarın okula başlıyorsunuz ,amcanız sizi koleje yazdırmış.
İlgem afalladı. Tüm planlarımız, uykusuzluğumuz resmen boşunaydı, daha amcamızın mesleğini bile bilmiyorduk. Üç gün önce yurtta gül gibi geçinip gidiyorduk. Nerden çıkmıştı bu Cihan kişisi? Aslında eğer babamıza benzememiş olsa kendimi inandıramıyordum bu adamın amcamız olduğuna. Sadece görsel olarak benziyordu. Ama Aysu Yengemiz tıpkı yenge gibi yufka yürekli ve sıcak kanlıydı. Daha ilk günden ısınıveremiştik ona.
İlgem yanıtladı :
-Ama yenge biz yurttaki arkadaşlarımızı seviyorduk
Yengemiz Aysu :
-Canım burdada güzel arkadaşlarınız olur elbette dedi.
Başımı sallamakla yetindim. Kahvaltıdan sonra yengemize evde çok sıkıldığımızı söyledik. Çisel de uyuyordu. Amcamı arayıp sordu ve bize siteden çıkmadan bahçede gezebileceğimizi söyledi ve bize eski tuşlu bir telefon verdi.
Yengemiz :
Kızlar birşey olursa mutlaka arayın beni birtek kendi numaramı kaydettim . Birde Ceyhun'u pardon amcanızı.
İlgemle aşağı indik ve çardağa oturduk. İkimizde bu olan bitene anlam veremiyorduk.
İlgeme :
-Bizim bu olan bitene çare bulmamız lazım, dedim.
İlgem cevapladı :
- Aa aklıma süper bir fikir geldii.
Merakla :
-Hadi söyle çabuk dedim.
Heyecanla cevapladı :
-Yengemizin verdiği telefondan yurdu arayalım.
Hemen yurdu aradık açan olmadı. Saat 12'ydi. Öğle yemeğine çıkmış olmalıydılar.
Birden :
-Ya geri ararlarsa! dedim
Cevapladı :
-Daha iyi ya işte, hemen arasalarda gelip bizi alsalar.
-Hayır! dedim. Biz eve gidince telefonu yengeme vermiycekmiyiz! Ya geri aradıklarında yengem açarsa?
İlgem cevapladı :
-Son aramalardan sileriz ayrıca yanlış aradıklarını bizim aramadığımızı kanıtlamaya çalışırız.
-Fena fikir değil dedim. En azından bununla idare edecektik. Bakalım bizi başka neler bekliyordu ?
Vote ve yorumlarınızı bekliyorum :)