4

152 2 3
                                    

Jag ringer på dörrklockan till Ellies hus. Inom några sekunder flyger dörren upp och jag ser en glad Ellie.
- Heej. Nu ska det bli århundradets fest! flinar hon. Jag ler brett till svar. Egentligen vet jag inte om det blir så kul men säger det inte högt. Jag följer efter Ellie till hennes rum. Allt är svart eller vitt. Det är ingen tvekan om vilka färger hon gillar. Klockan är 18.30 så vi sätter genast i gång med att välja kläder. Ellie har en stor garderob som är full av både snygga och sexiga kläder.
- Vad tycker du om denhär? frågar Ellie och vickar på baken. Hon har på sig en vinröd klänning som sitter perfekt på henne. Klänningen har inga axelremmar.
- Jättesnygg! utbrister jag. Ellie granskar mig noga.
- Hm...jag tror jag vet en perfekt klädsel till dig. säger hon och börjar slita i kläderna som är i garderoben.
~
Jag och Ellie går längst gatan mot Sams hus. Musiken hörs redan på långt håll. Jag har på mig en limegrön övredel utan axelremmar och en kort tajt kjol som sitter perfekt. Mitt hår är lockat och ansiktet är sminkat. Ellie böt den vinröda klänningen till en annan klänning som avslöjar lite väl mycket.
- Vi är framme! hör jag Ellie kvittra. Jag rycks upp ur mina tankar och ser ett vitt hus. Röda plastmuggar ligger slängda över den välkrattade gräsmattan. Genast när vi kliver in i huset slår en lukt av sprit emot oss. Jag rynkar äcklad på näsan men fortsätter följa efter Ellie. Jag försöker hänga med i Ellies tempo men efter några minuter har jag tappat bort henne.
- Snyggt jobbat Clara. säger jag för mig själv. Jag går fram till ett bord och ser sprit flaskor och ölburkar stå radade över bordet. Jag tar tag i en spritflaska och börjar dricka. Det bränner i halsen av den beska smaken men jag fortsätter ändå. Efter en stund smakar det inte lika äckligt, däremot känner jag mig hemskt vinglig. Det börjar kännas unket här inne jag måste ut. Jag vinglar mig fram över dansgolvet mot ytterdörren. Jag känner hur allt börjar snurra och tar tag i väggen. Mina ben börjar skaka och jag känner mig spyfärdig. Plötsligt känner jag ett par händer runt min midja.
- Ta det lugnt, jag visar dig var toaletten är. hör jag en röst. Den låter bekant men tankarna vill inte lyda mig längre. Då känner jag hur benen viker sig under mig, sedan blir allt svart.
Hoppas ni gillade kapitlet♡ Skulle bli glad om någon kommenterar♡♡

FlyttenWhere stories live. Discover now