Jag vaknar av att det känns som huvudet ska sprängas. Förvirrad tittar jag mig omkring och ser mig ligga i en säng i ett främmande hus. Var är jag? Jag försöker minnas vad som hänt igår, men huvudet är blankt. Då ser jag Sam komma in i rummet. Sam?! Playern från skolan! Han kommer fram till sängen där jag ligger.
- Hur känns det? frågar han och ler snällt.
- Vad gör jag här?! frågar jag utan att svara på hans fråga.
- Jag hade en fest igår och du var där. Du drack kanske lite för mycket...säger han och flinar retsamt. Jag känner hur jag blir röd i ansiktet.
- J...ag måste nog gå nu...säger jag och reser mig snabbt ur sängen.
- Jag kan hämta dina saker. säger Sam och går ut ur rummet. Jag småspringer till hallen. Ush gud vad pinsamt. Hur dum kan man vara?! Supa sig full och svimma. Jag stiger in i gympa tossorna som står framför dörren. Helst vill jag bara springa ut men Sam har ju mina saker. Som på beställning kommer han och räcker fram min handväska.
- Tack, måste rusa nu! säger jag och springer ut ur lägenheten. När jag kommit bort från Sams gård stannar jag och gräver fram min mobil från väskan. Herregud 32 missade samtal av mamma och 15 av Ellie. De dör säkert av orohet snart. Jag börjar springa längst gatan så hårt jag kan. När jag äntligen kommer fram till vårt hus flåsar jag som en hund. Jag ser mamma stå i köksfönstret och spana, antagligen efter mig. Hon tycks ha fått syn på mig eftersom hon rusar fram till dörren och bokstavligt river upp den.
- Var har du varit flicka?! skriker hon och kramar mig hårt. Jag har varit så orolig! När hon äntligen släpper mig tittar hon allvarligt på mig.
- Du har ett och annat att förklara. säger hon och sätter händerna i sidorna. Där vet jag att det kommer bli en riktig föreläsning om fester och alkohol.
~
Jag ligger i sängen och försöker somna. Som jag trodde blev mamma arg av mitt supande men efter 1 timme tittade vi glatt på en film medan vi hade en riktig mor & dotter fikstund. Hon berättade att vi ska äta middag hos någon familj i morgon. De har en son i min ålder. hade mamma sagt. Inte nåt intressant direkt men jag får väl bara ha lite tråkigt.
Förlåt för super dålig uppdatering men ska försöka vara aktivare nu💗