Jouad kom back

69 11 4
                                    


''AAAAPIEE'' is het enige wat ik nog kan roepen ik hoor aapie al renen naar boven ''Dounia rustig wat is er'' zegt hij alsof er helemaal niks aan de hand is ''Hoe bedoelje wat is er waar de fack is nadir'' zeg ik terwijl ik en traan verlaat ''hij is weg voor zijn werk  ofzo''  ''NIEET LIEGENN'' roep ik waarom ik zo overdreven doe is omdat ik bang ben om nog en broer te verliezen me ouders verliezen was al genoeg en wat er met onze neef Jouad is gebeurd daar ben ik ook bang voor hij was zogenaamd paar dagen weg tenminste dat zeiden ze tegen ons maar na 1 week was hij er nogsteeds niet dus iedereen begon in paniek te raken we konden hem niet meer bereiken na 2 jaar zag ik hem bij centraal station staan in rotterdam ik kon mn eigen ogen niet geloven hij zei dat alles goed kwam en nam de trein daarna hebben we niks meer van hem gehoord ik heb wel zn nummer gekregen maar ik durfde hem niet te appen of bellen , ik mocht ook niet vertellen dat ik hem had gezien anders zaten we allemaal in gevaar zei die oke terug naar me broer ''Dounia echt waar hij komt na paar dagen terug en bel hem maar dan hoor je het zelf wel ik ben beneden als er wat is roep maar'' ik loop naar me kamer ik twijfel zal ik hem bellen ofniet ik pak mn iphone 6 en scrol naar Nadir zn laats gezien is 13:25 dus net 2 minuten geleden ik bel hem en na paar piepjes neemt die op ''Hallo dounia'' ''Nadir?'' ''jaa wat is er '' waar ben je mee bezig nadir er stromen zoveel vragen door me hoofd ''waar ben je heen gegaan en waarom en wanneer kom je terug en wat doe je daar en waarom zei je niks'' oke volgensmij teveeel vragen maar ik ben uitzondering ''dounia ik kreeg het ook pas net te weten gister nacht werd ik gebeld dat we ergens heen moesten voor vergadering over 3 dagen ben ik weer thuis ik zit in frankrijk maak je maar geen zorgen en let goed op die sukkel aapie zehma je broer maar volgensmij ben jij wijzer dan die ezel daar die op je moet passen maar ik moet nu ophangen kleintje zometeen vergadering en ik moet voorbereid zijn op alles.''enhij hangt op oke volgens mij heeft nadir gewoon gelijk ik hoef me nergens druk om te maken , ik denk nog even terug aan Jouad zal ik hem bellen of appen? na shi 80 jaar te hebben getwijfeld beslis ik dat ik hem toch wel ga bellen ik bel en paar keer en bij de 4e keer neemt hij op ''hallo met wie spreek ik?'' zijn stem ik heb hem zo erg gemist en traan rolt over mijn wang ''Ewa ga je nog praten of niet'' zegt hij nogsteeds het zelfde denk ik in me hoofd ''ik ben het dounia...'' het is even stil ''dounia ? wie ben jij die chik van Imad?"en wat moet je ?" tranen stormen nu nog meer hij heeft me gewoon vergeten zijn eigen famillie zijn eigen nichtje waar hij mee is opgegroeid vergeten was ik helemaal niks waard dan? ''ik ben je nichtje snel vergeten zeg'' ''dounia.. ik heb je gemist'' ''ik jou ook Jouad maar waarom kom je niet gewoon terug stop met verstoppen Jouad zo bereik je geen ene kanker waar ben je mee bezig Jouad weet je hoe je iedereeen kapot hebt gemaakt toen je weg ging je moeder je vader ze zijn kapot Jouad kapot en ik ? ik heb nachten niet kunnen slapen van nachten naar weken van weken naar maanden Jouad hoe konje ons dit aandoen na ,alles ben je zo hartloos ?'' schreeuw ik bijna terwijl ik huil hij hoort me huilen en is stil '''Het spijt me maar het moest zo gaan als ik nu terug kom verpest ik weer alles jullie zijn zo gelukkig nu jullie zijn het vergeten ik wil het jullie niet meer laten herinderen en nog meer pijn doen '' ik hoor hem diep zuchten '' Alsje en klein beeetje om mij of om ons geeft Jouad dan kom je terug en maak je deze famillie weer compleet want wij zijn niet gelukkig zonder jou we missen je bij ons Jouad we missen je domste grapjes en je ezelse lach ik mis je Jouad kom alsjeblieft terug '' zeg ik nogsteeds huilend ik hoor gesnik volgens mijheeft het hem echt geraakt '' Ik kom terug maar alles op zn tijd ik mis jullie ook kleintje''  en met die woorden word er opgehangen zal Jouad terug komen? en alles net als vroeger zijn ...?

DrerriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu