Sirius Black, karşımıza ilk olarak Azkaban Tutsağında, son olarakta Ölüm Yadigarlarında (Diriltme taşı ile) görünmüştür. Kendisi ve ailesi safkan soyundan gelmektedir. Ailesi her ne kadar büyücülerin safkan olması gerektiğini düşünsede, Sirius Black hiç bir zaman bunu önemsememiştir. Ailesinin bu baskıları ve kendisini dışlaması yüzünden 16 yaşında evden kaçıp James Potter'ın yanına gitmiştir.
Harry Potter'ın Vaftiz Babası olan Sirius Black, Black ailesinin son torunudur. Sirius Black (1959) Harry Potter'ın babası James Potter'ın en yakın arkadaşlarından birisidir. Diğer arkadaşları Remus Lupin ve Peter Pettigrew'dur. Sirius arkadaşlarıyla birlikte "Çapulcu Haritasını yapmıştır. Sirius bir Animagus'tur. Takma adı Padfoot, yani Patiayak'tır. Aile üyelerinin tümü Slytherin binasında olmasına rağmen sadece o Gryffindor binasına seçilmiştir. Bu yüzden ailesi tarafından dışlanmıştır. Son kitapta Severus Snape'in anısında bu olaydan bahsedilmektedir. İşlemediği bir suç yüzünden Azkaban'a götürülmüş fakat kaçmayı becermiştir. Herkes tarafından katil olarak bilinen, Harry Potter'ın da anne ve babasının yakın arkadaşı olmasına rağmen onlara ihanet ederek yerlerini Lord Voldemort'a söylediğini düşündüğü, ancak gerçek ortaya çıktıktan sonra Harry'nin babası yerine koyarak bağlandığı bir Zümrüdüanka Yoldaşlığı üyesidir. Sirius, Profesör Albus Dumbledore tarafından en çok güvenilen isimlerin başında gelir. Ancak Sirius gençliğinde okuldan arkadaşı olan, Yoldaşlık Üyesi ve Ölüm Yiyen casusu Severus Snape'in neredeyse ölmesine neden olacağından dolayı aralarında büyük bir gerginlik vardır. Sirius, Black ailesinin son üyesi olarak Grimmauld Meydanı 12 Numara'daki evinin Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nın buluşma noktası olarak kullanılmasına izin vermiştir. Bu ev Sirius'un ölmesinin ardından isteği üzerine tek varisi olan Harry'ye kalmış ve o da evi yeniden Yoldaşlık üyelerinin kullanımına bırakmıştır. Bu evin sır tutucusu Dumbledore'da öldüğü için şimdilik yeni bir sır tutucu seçilene kadar ev artık yoldaşlık üyeleri için güvenli değildir. Sirius'un ölümüne kuzeni Bellatrix Lestrange sebep olmuştur. Esrar Dairesi'nde Lucius Malfoy'la düello yaparken, arkasına gelen Bellatrix Lestrange affedilmez lanetlerden ölümcül olanını (Avada Kedavra) kullanmış ve Sirius Black'i öldürmüştür. Kitaplar da veya filmlerde Sirius Black'in patronusuna değinilmediği için patronusunun ne olduğu bilinmemektedir.
Sirius (Yunanca) - Kıvılcım saçmak ya da bir şey yakmak
Sirius (Fransızca) - Büyük Köpek
Black (İngilizce) - SiyahKısacası Sirius Black - Büyük Siyah Köpek, Büyük Kara Köpek (Sirius'un Animagus Hali Büyük Kara Köpek'tir ve JKR'nin vermek istediği anlam budur.)
Bu bölüm cikolata_piremsesii için hazırlanmıştır. Medyadaki resim hepimizi çok üzüyor farkındayım. İstek bölümleriniz olursa yorum olarak belirtebilirsiniz.