Chapter 3

46 2 0
                                    

Seminggu berlalu, hubungan mereka semakin renggang kerana Baekhyun asyik mengelakkan diri dari Taeyeon. Taeyeon hampa dengan sikap baekhyun itu.

"Hai Taeyeon" Chanyeol menyapa Taeyeon yg sedang melihat keluar tingkap di sisi mejanya. Taeyeon tidak sedar akan teguran Chanyeol itu.

"Hello hello" Chanyeol melambaikan tangannya di hadapan muka Taeyeon. Taeyeon tersentak.

"Eh, Chanyeol kau buat apa kt sini?" Tnya Taeyeon yg baru menyedari kehadiran Chanyeol di tepi mejanya itu.

"Apa yg kau tenung kt luar tu?" Chanyeol menjenguk keluar tingkap utk mlihat apa yg ditenung oleh shabatnya itu. Taeyeon tergelak melihat tindakan chanyeol itu.

"Saja nk termenung." Taeyeon menjawab dengan tawa yang masih tersisa.

"Mana Baek?" Chanyeol menyoal. Riak wajah Taeyeon berubah. "Ah?" Taeyeon menyoal.

"Baek! Mana dia? Dh lama aku tk nmpk kau dgn dia. Gaduh ke?" Tnya Chanyeol musykil.

"Eh takda la. Kitaorg okay je" taeyeon menjawab.

"Oh."Chanyeol mengangguk. "Okay Puan Ailee masuk dh tu. Aku prgi ke meja aku dulu ya" Chanyeol mempamitkan diri.

"Okay." Taeyeon membalas. Kelas bermula dan mereka memberi perhatian sepenuhnya ketika belajar.

Waktu pulang tiba ~~

"Hai baekhyun" Taeyeon yg ternampak Baekhyun sedang berjalan pulang mengejarnya utk menegurnya.

"Oh hai Taeyeon" Baekhyun terkejut dengan kehadiran Taeyeon itu.

"Jom kita prgi pusat hiburan sekejap buleh? Teman saya. Kebelakangan ni saya asyik stress aja" taeyeon mengajak Baekhyun utk menemaninya.

"Maaf taeyeon sya nk pulang ke rumah"Baekhyun menolak. "Alaaa! Please. Kali ni je, lepas ni awk dh tk buleh teman saya. Please!" Taeyeon memujuk Baekhyun. Baekhyun yg merasa bersalah bersetuju utk mengikut Taeyeon.

"Baekhyun tumbangkan semua botol tau. Fighting Baekhyun." Taeyeon memberi semangat kepada Baekhyun yg ingin menembak botol utk mendapatkan hadiah.

"Saya nk dpt jam yg lawa tu. Sokong sya. sokong!" Baekhyun yg bersemangat menyuruh Taeyeon memberi sorakan kepada dia.

"Yeay yeay! Awk buleh!" Taeyeon bersemangat memberi sokongan kepada Baekhyun.

"Aish! Nk dptkan jam, dpt teddy bear pula" baekhyun mengomel tidak puas hati.

"Terima kasih awk" taeyeon memeluk lengan Baekhyun tanpa sedar.

"Taeyeon, tolong jngn mcm ni" Baekhyun melepaskan pelukan tangan taeyeon di lengannya.

"Oh mian. Saya balik dulu ya " taeyeon menundukkan kepala dan berjalan pulang seorang diri.
Baekhyun memandang Taeyeon sehingga kelibatnya hilang. "Mian Taeyeon"

*DI TAMAN PERMAINAN*

"Kau kena kuat Taeyeon. Aku tahu kau kuat. Kau tk buleh lemah." Taeyeon bercakap seorang diri smbil merenung teddy bear yg diberi oleh Baekhyun sebentar tadi. Taeyeon tidak dpt menahan sedih nya.

Akhirnya, dia menghamburkan tangis nya di bawah hujan yang lebat.

For The Last Time •BaekYeon [✔️]Where stories live. Discover now