Chapter 2

63 2 0
                                    

Taeyeon tersedar dari tidur nya yang dipenuhi dgn kesedihan. Dia tidak dapat tidur dengan lena kerana memikirkan perkara yg terjadi pada petang tadi. Dia teringat kata-kata terakhir Baekhyun

"Okay, tapi selepas tamat hari valentine, saya harap awak dpt terima apa yg saya lakukan. Maafkan saya.". Pipinya dibasahi air mata yg asyik jatuh dri petang tdi.

Taeyeon teringat kan kenangan kenangannya bersama Baekhyun.

9 tahun yang lalu. Berumur 8 Tahun
Baekhyun: Taeyeon, besar nanti kita kahwin tau.
Taeyeon: Awk nk kahwin dgn sya? Janji ya?
Baekhyun: Betol saya janji. *menghulurkan jari kelingking*
Taeyeon: *menyambut huluran jari Baekhyun, sambil tersenyum kegembiraan*

4 tahun yang lalu. Berumur 13 tahun
Taeyeon: Awak, lawa kan baju pengantin tu. Saya nk yang tu tau nanti. Awak ambil yang disebelahnya tu.
Baekhyun: Okay. Nanti kita dtg cuba okay? Tak sbarnya.
Taeyeon: Saya pon. Nanti kita dtg lagi tau utk cuba baju ini.
Baekhyun: mesti awak cantik nanti, saya pula segak. Ahahaha
Taeyeon: Mesti la *muka malu malu*

Taeyeon tersedar dri lamunannya apabila Yuri menyergah masuk ke biliknya.

"Woi mengelamun apa tu?" Yuri mendapatkan Taeyeon yg sedng baring diatas katil. Taeyeon segera menyapu pipinya yg dibasahi air mata.

"Kau menangis. Kenapa? Cakap dengan aku siapa buat sayang aku ni menangis?" Yuri mengoncang bahu Taeyeon perlahan. Taeyeon tergelak kecil melihat Yuri yang ingin tahu.

"Saja nk feeling feeling" Taeyeon berdalih dgn gurauan.

"Ah kau menipu. Ckp la. Kenapa?" Yuri tidak berpuas hati. Dia berpeluk tubuh , merajuk.

"Alolo. Betulla syg. Don't worry okay?" Taeyeon memegang kedua-dua pipi Yuri utk memujuknya.

"Betul?" Yuri tidak berpuas hati. Taeyeon hanya mengangguk kepala seraya menyengih.

"Aku tk sbr nk kita date sama sama nnti" Yuri membuka cerita. Muka taeyeon berubah keruh.

"Hahaha aku pon" Taeyeon tersenyum hambar selepas mengatakan itu.

' Tak sbr? Aku taknak hari tu dtg dlm hidup aku ' hatinya merintih sedih. Yuri menyambung ceritanya dengan gembira manakala Taeyeon mendengar dengan sedih.

For The Last Time •BaekYeon [✔️]Where stories live. Discover now