Chapter 4

45 3 0
                                    

*Sehari sebelum Hari Valentine (petang)*

"Ahh! Dah puas karoke, perut pula yang lapar. Jom la kita pergi makan di kedai seberang sana" Ajak chanyeol.

"Rugi kan Baekhyun tak dpt join kita" kata Yuri. Taeyeon hanya senyum paksa.

"Dah jom la. Aku pon dah lapar" kata taeyeon. Tiba-tiba, Yuri ternampak Baekhyun dengan seorang perempuan berpeganggan tangan.

"Weh Baekhyun la. Dia keluar dgn perempuan la. Kwn tuisyen ke tu?" Tnya yuri.

"Weh Taeyeon, Baek curang la dgn kwn tuisyen dia la weh. Kurang ajar betul dia tu" Chanyeol ketawa mengusik Taeyeon yang kaku melihat baek dan pasangannya itu.

"Pandai je awak ni Chanyeol. Baekhyun kan ada Taeyeon, takkan dia nk curang. Kan Taeyeon kan."kata yuri yg menepuk lembut chanyeol apabila melihat muka taeyeon yg berubah keruh.

Mata Taeyeon bertakung. "Korang... Sebenarnya kami dah putus" akhirnya Taeyeon mengaku akan perkara itu. Taeyeon menangis teresak esak smbil kedua-dua belah tangannya menutup muka.

Yuri dan Chanyeol terkejut. Tak mungkin mereka sudah berpisah kerana sudah 9 Tahun Baekhyun dan Taeyeon bersama. Yuri yg merasa sedih melihat sahabatnya itu turut mengalirkan air mata lalu memeluk Taeyeon untuk memujuknya.

Hari Valentine tiba. Mereka telah membatalkan rancangan mereka. Taeyeon bangun pagi untuk berjumpa dengan baekhyun. Dia teringat peristiwa malam semalam.

Taeyeon menelefon Baekhyun
Taeyeon: Baekhyun-shi?
Baekhyun:Nae?
Taeyeon: Sya telefon ni sbb nk ckp perancangan kita utk esk dibatalkan. Tapi sy nk jumpa awak di tempat yg dirancang. Hanya kita berdua.
Baekhyun: Oh okay. Esok kita jumpa. Bye.
Taeyeon: oh okay bye.
TALIAN DIPUTUSKAN

'Kenapa dia tak tnya kenapa batal? Dia tk kisah langsung ke tentang hari valentine tu?' Taeyeon sedih dengan reaksi tidak kisah Baekhyun itu.

Di taman, Taeyeon nampak kelibat Baekhyun yang sedang menunggunya.

"Hai. Mian lambat" Taeyeon meminta maaf kepada Baekhyun.

"Oh gwencana. Kenapa awk nk jmpa sy?" Tnya baekhyun.

"Oh sya nk tnya. Awk dh luah perasaan awk kepada perempuan tu? Dan sy nk minta maaf kalau sepanjang hubungan kita sy ada buat slh dgn awk dan sy harap awk tkkan lupa sy sbagai kwn awk." Taeyeon menahan tangisnya. Matanya bertakung. Baekhyun terdiam.

Taeyeon menyambung walaupun mulutnya berat utk berkata tntng itu. "Awk pergi la luah perasaan kepada dia. Harini hari valentine kan? Slalunya perempuan yg luah perasaannya, tpi awk prgi la luah perasaan awk tu sbelom terlambat. Sy izinkan" suara taeyeon serak waktu berkata sebegitu. Sejujurnya hati dia tidak ingin melepaskan sahabat cintanya itu pergi kepada perempuan lain. Tetapi Baekhyun dh tak syg kepadanya lgi. Dia mahu melihat org yg dia syg bahagia.

"Okay saya pergi dulu. Saya minta maaf sekali lagi kerana dah menghampakan awk. Bye" Baekhyun berlari selepas mengucap maaf kpda Taeyeon. Taeyeon terduduk dan air mata nya turun kerana tidak dpt menahan perasaan sedihnya.

For The Last Time •BaekYeon [✔️]Where stories live. Discover now