1. Ziua Pacalelii din Aprilie se pare ca isi are originile in Franta si a inceput in 1564, cand tara a inceput sa ia in calcul calendarul gregorian. Multi nu au stiut de schimbare si au crezut in continuare ca 1 aprilie este prima zi a anului.
2. Una dintre pedepsele pentru nevestele adultere în Franţa medievală era să alerge în pielea goală prin oraş după o găină.
3. Legenda spune că Palatul de la Versailles, care a fost ocupat de regii Franţei, a fost bântuit de Maria Antoaneta, Regina decapitată a Franţei.
4. Louis al XIX a fost rege al Franţei doar pentru 20 de minute. Louis XIX (Louis-Antoine, ducele de Angoulême), rege al Franţei şi Navarrei, a fost fiul cel mai mare a contelui de Artois (devenit mai apoi Charles X rege al Franţei) şi Marie-Thérèse de Savoie. După moartea unchiului său în 1824 , Lois-Antoine a primit titlul de Delfin atunci cand tatal său a abandonat tronul pe 2 august 1830. El a devenit Louis XIX, rege al Franţei şi Navarrei. Domnia lui a durat doar câteva minute, mai exact 20 de minute, timpul dintre abdicarea tatălui său şi personal a sa, in favoarea nepotului său, ducele de Bordeaux. (Uuu Louis)
5. In 1386 un porc a fost spânzurat în Franţa, pentru uciderea unui copil.
În 1386 un judecător a condamanat o scroafă din Falaise, care a muşcat fatal piciorul şi faţa unui copil.Cronicile relatează despre aşa tip de procese încă din secolul al XI-lea, dar această practică juridică pare că îşi ea începutirile în Franţa în anul 1226, an în care un porc a fost ars de viu în Fontenay-aux-Roses, pentru că a devorat un copil.
Gandire de Ev Mediu, mna.
Okay, si inca o chestie pe care nu ma pot abtine sa o postez, desi nu are legatura cu istoria, dar mi se pare ceva foarte interesant:
În Franţa este permisă căsătoria cu o persoană decedată.
Da, în Franţa este posibilă căsătoria cu persoană decedată, dar ea poate fi autorizată numai de Preşedintele Republicii. Cea mai recentă căsătorie de acest gen a avut loc în 2009, şi e legată de o istorie emoţionantă.
Este vorba de, Jonathan şi Magali Jaskiewicz. După 6 ani de concubinaj între aceştia, timp în care au făcut și 2 copii, Jonathan a cerut-o de soţie pe Magali, care a spus „Da". Au fixat căsătoria pe 24 ianuarie 2009, dar înainte cu 2 zile de această dată viitorul soţ a decedat într-un accident rutier. După aproximativ un an, pe 14 noembrie 2009, Magali, primind pemisiunea Preşedintelui Franţei, a înregistrat căsătoria cu soţul decedat.Okay, imi pare foarte rau ca nu am mai postat de mult timp, insa Wattpadul nu mi-a mai mers nici mie. Deci a fost o perioada trista, da.
CITEȘTI
5 minute de...istorie
RandomSunt sigura ca majoritatea credeți ca istoria este plictisitoare si mult prea vasta, asa ca de ce sa ne mai batem capul cu ea, nu? Ei bine, eu ma aflu aici ca sa va dovedesc ca de fapt poate fi amuzanta si ca are și ea perlele ei. Coperta: Georgian...