18. Cei mai celebri spioni ai istoriei

1.2K 67 7
                                    

1. Mata Hari. Spioana olandeza pentru Germania in timpul Primului Razboi Mondial. Ramane inca cea mai buna spioana a tuturor timpurilor, datorita farmecului ei, si a inovatiilor pe care le-a adus, una dintre ele fiind aceea ca a adus dansurile orientale(belly dance) in barurile vremii repective, dansand aproape goala.

2. Richard Sorge. Cunoscut mai ales datorită performanţei de a fi reuşit să transmită Moscovei informaţia după care Japonia nu va ataca URSS, ceea ce a permis comandamentului sovietic să trimită toate trupele din Orientul Îndepărtat pe frontul de vest, contribuind astfel la salvarea URSS în acel moment(1943).

3. Pentru perioada Evului Mediu, se face referire, în primul rând, la Sir Francis Walsingham (1532 –1590), întemeietorul primului serviciu de informaţii al Angliei în timpul reginei Elisabeta, din care a făcut parte şi scriitorul Christopher Marlowe (1564-1593).

4. Pentru perioada de sfârşit a Evului Mediu, este adesea citat un alt scriitor, Giacomo Casanova (1725-1798), spion veneţian în slujba Franţei.

5.  Dusan "Duskov" Popov ( (1912-1981), care a acţionat atât pentru Anglia (MI5), cât şi Germania (Abwehr) în timpul celui de al Doilea Război Mondial. Este integrat "operaţiunii Fortitude" care urma să inducă în eroare Germania cu privire la locul debarcării forţelor Aliate în Franţa, ceea ce se reuşeşte. A fost agent dublu, dar este posibil sa fi fost si agent triplu.


La media, Mata Hari, pe numele ei adevarat Margaretha Geertruida Zelle.

5 minute de...istorieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum