2. Night with Jack D.

13 1 0
                                    


Amelie:

Sálem se rozlehlo zatleskání. Sundala jsem nohu z hrazdy a podívala se za zdrojem. Přes parket se k nám řítil Sebastian celý zářící jako supernova. Tváře měl zrůžovělé, černé kudrnaté vlasy rozčepýřené a spíš než pětačtyřicátníka připomínal pubertální holku.

„Jste protažení?" přiběhl k hloučku tanečníků a rozhlížel se, aby odhadl, zda jsme všichni. Většinou jsme byli po celé tělocvičně/tanečním sálem rozprchnutí po všech koutech, ale tím, že se chystalo nové představení a nikdo nevěděl, co trénovat jsme byli všichni v jednom chumlu.

„Dovolte, abych vyhlásil výsledky konkurzu." přejel nás jiskřícíma očima.
V hloučku to vzrušeně zašumělo a několik lidí překřížilo prsty. Už teď jsem věděla, že poslouchat nemusím. Na konkurz jsem nebyla pozvána. Když jsem totiž druhý den procházela do sálu, pro svou zapomenutou tašku, všimla jsem si, že mé jméno ze seznamu záhadně zmizelo. Jako kdyby mě tam Iz nikdy nenapsala. Mé podezření se potvrdilo, když jsem otočila spodní růžek papíru. Ta malá čárka, kterou jsem tam udělala, tam nebyla. Někdo prostě seznam naskenoval. Mé jméno smazal a znovu vytiskl. Už jednou se mi stalo, že jsem se zapsala a na konkurz mě nepozvali. Tehdy jsem se divila proč, ale teď už mi to bylo jasné. Dokonce mi do sebe zapadlo, kdo to udělal a co asi dělal Alex ve své pracovně předchozího večera. Teď už bylo vše křišťálově jasné.

Začala jsem se přehrabovat v tašce a hledat náplast, protože mě boty neskutečně dřely. Aspoň jsem tak mohla skrýt, že mi slzí oči. Nemělo cenu v sobě rozdmýchávat naděje. Alex měl pravdu. Zničilo by mě to.

„Strýčka Bena si zahraje Ken Atkins!" Potlesk a poplácávání po rameni.

„Teta Mae...naše sladká Isabela Stevens!" zakřičel Sebastian a zatleskal. Iz se zamračila a vztekle dupla nohou.

„Budu hrát babku, tak mi nefandi Sebastiane!!" zahřměla, ale všichni jsme věděli, že má radost.

„Doktora Osborna aka Goblina....chvilka napětí!" probodával muže vzrušeným pohledem. „Robert Gale!" Všichni zavýskli a objímali se. „Gratuluju Robie! Budeš na plakátech!"
„Tvoje máma bude na plakátech Sebe!" rýpnul do něj Rob a zlomil se v pase smíchem.

„A pozor, přichází to, na co dámy čekáte. Mary Jane...si zahraje v hlavní roli..."
Zatnula jsem čelisti a dívala se z okna, jak se po ulici prohání auta.

„Rebecca!" zvolal hlasem, jako kdyby za její jméno chtěl dodat Maaaagnificeeent

Rebecca zaječela a vytryskly ji slzy. I když to byla její už několikátá hlavní role, pokaždé ztropila scénu, jako kdyby ji zvolili miss USA.

„A kdo teda hraje Spideyho?" zahučel Jake.

„V alternaci ty Jakeu...gratuluju!" usmál se na něj Seb. Všichni zatleskali, ale už to nebyl takový povyk.

„Mě ale zajímá hlavní role!" zavrčel a zkřížil si paže na prsou. Jako kdyby ani neměl radost z toho, že bude mít hlavní roli. I v alternaci to bylo několik představení.

„V hlavní roli bude Reeve Carney." začervenal se Sebastian a strčil si papír do kapsy.

„A to je sakra kdo?" Jake vypadal, že za chvíli bouchne.

„To budu sakra já." ozval se ode dveří příjemně nakřáplý hlas. I když pronesl takovou větu...jeho hlas byl jako teplá deka v zimě. Strnula jsem s pohledem upřeným na ulici a neodvažovala jsem se pohnout ani o milimetr.

Reeve:

Bylo mi blbě už od rána, ale oproti tomuhle okamžiku to byla procházka růžovým sadem. Pobleju se jim tady. Přímo na ty pečlivě vydrhnuté parkety. To teda bude velká premiéra na Broadwayi.

Turn Off the DarkWhere stories live. Discover now