Weer terug op het bureau starten Eva en Wolfs de computer op de beelden te gaan bekijken. Ze zitten net de eerste beelden te bekijken als Mechels de deur van haar kantoor opengooit. "Wolfs, Eva, mijn kantoor, nu". Eva en Wolfs wisselen een blik met elkaar en lopen naar het kantoortje. Ze blijven afwachtend voor het bureau staan. "De zaak van Joost de Groot is niet langer jullie zaak", begint Mechels. "Huh?", verbaasd kijken Wolfs en Eva elkaar aan. Heeft Wolfs achter haar rug om Mechels op de hoogte gebracht dat zij Joost kent van vroeger? Schiet er door Eva haar hoofd. Mechels vervolgt: "De rijksrecherche hield Joost alle lange tijd in de gaten in verband met een grootte drugszaak. Zij nemen het onderzoek naar zijn dood over". "Maar wij zijn er mee begonnen, wij hebben er al tijd ingestoken", sputtert Wolfs tegen. "De rijksrecherche neemt het over. Punt uit. De informatie die jullie tot nu toe hebben, moeten jullie overdragen aan de rijksrecherche. Daarna is deze zaak voor jullie klaar." Zegt Mechels duidelijk. "Begrepen? Wolfs?", wil ze het nog even controleren. "Jaha", bromt Wolfs, waarna hij het kantoor uit loopt. Eva loopt achter hem aan. "Het is ook altijd het zelfde", moet Wolfs nog even zijn frustraties kwijt. Eva knikt. Ze verzamelen de informatie die ze tot nu toe hebben. "Floris Wolfs en Eva van Dongen?" horen ze achter hun. Ze draaien zich om, "Ja" antwoordt Eva. "Julia Keizer, rijksrecherche", stelt de vrouw zich voor. "Jullie hebben de zaak naar Joost de Groot gedaan?" "Ja dat klopt", is Eva weer degene die antwoord geeft. "Jullie mogen alles wat jullie tot nu hebben aan mij overdragen, dan neemt de rijksrecherche het onderzoek over." Met weinig zin dragen Wolfs en Eva de informatie over. "Bedankt voor de informatie", zegt Julia. "Vanaf nu is deze zaak van de rijksrecherche. Fijne dag nog." Julia neemt de map met informatie mee en vertrekt weer. "Doeg", bromt Wolfs nog. "Wat een trut", fluistert hij naar Eva. "Omdat ze bij de rijksrecherche werkt en onze zaak overneemt of omdat ze dat gewoon is?", grinnikt Eva. "Beide", mompelt Wolfs.
JE LEEST
Vertrouwen
FanfictionEva van Dongen en Floris Wolfs vormen het koningskoppel van politiebureau Maastricht. In deze story krijgen zij te maken met een zaak, die Eva doet terugdenken aan haar verleden. Komt zij er, met de hulp van Wolfs, weer overheen? Veel leesplezier! ...