Chapter 3

50 3 0
                                    

"Ni semua salah budak kecik tu,siap la kalau aku jumpa kau lagi"ujarnya geram.peluh didahi diseka menggunakan tangan.

Tersentak dia apabila budak perempuan tu berani menyindirnya di depan orang ramai.Sebenarnya tak de la ramai sangat cuma 2 hingga 4 orang aje yang menyaksikan 'cerekarama' yang dilakonkan olehnya tadi tetapi dia tetap merasakan maruahnya tercalar kerana di sekolah ni tiada pelajar yang berani memarahinya.Walaupun seorang.Semua gerun dengannya.Al maklumlah anak Dato' katakan.

"Si sotong sengal tu pon satu bukannya lambat sangat aku datang,15 minit pin nak kecoh."Sotong sengal adalah gelaran yang diberikan oleh pelajar-pelajar sekolah itu disebabkan perangainya yang suka tergedik-gedik tak kira minit,saat,jam,dekat,abad dan milenium.Okay melalut jap.

Rayyan tak habis-habis menyalahkan orang lain yang menyababkannya didenda.Padahal dia yang bangun lambat sebab malam tadi tengok kartun Spongebob Squarepants sampai lewat malam.Macam mana tahu?Skodeng?Haha tak la, bak kata anybody biarlah rahsia.Statement menyakitkan hati plus mintak kena pijak dengan anak kerengga.

ⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓⓓ

"HORREY"jeritku kerana akhirnya daku telah menemukan kekasih hatiku iaitu pejabat guru besar.Uwek muntah coklat sekejap.

Penat cari big teacher's office ni dah la berjam-jam.Erk...hiperbola sangat la pulak.Hehehe

Aku mengerling jam di pergelangan tanganku.Mak aii..8:30 dah? Hmm..lama gak la maknanya aku bersiar-siar menikmati keindahan sekolah.Aku tersenyum sendirian.Oi Syuhadah WAKE UP.Jeritan hatiku telah menerbangkan semua lamunanku ke korea.

Aku mengetuk pintu dan apabila mendengar balasan daripada dalam cepat-cepat aku masuk.

"Assalamualaikum cikgu" aku memberi ucapan salam sambil tersenyum manis.

Yela first day kan? mestilah tunjuk baik kalau tunjuk attitude maxam hantu mahu kena tendang aku nanti.Dah la office dekat tingkat 2 patah riuk tulang aku.

"Waalaikumsalam,oh kamu budak baru tu kan?Nurul Syuhadah Emeylda binti Dato' Shahir.Am I right?"

Budak?Haih kecik sangat ke aku ni? Tsk... tsk...sedihnya tuh di sini.
Aku mengangguk tanda mengiyakan.

"Kenapa lambat? Susah sangat ke nak cari office saya ni?mukanya kelihatan serius.Aik?marah ke?

"Haah sesat tadi" jawabku kemudian aku terkejut harimau.

Dia gelak beb!.Kuat pulak tu tak padan dengan perempuan.

"Okay la mari saya bawa kamu ke kelas"ucapnya.Aku mengekor je la.

"Mari masuk"ucap pengetua setelah sampai di kelas 4 sejiwa.Apa kepelik sangat nama kelas ni?Tak de nama lain ke? sempat lagi aku mengutuk kelas ni.

"Okay introduce yourself to everyone"ujarnya lagi.

Tiba-tiba aku teringat pesanan mama.

"Jangan sekali-kali beritahu orang lain siapa kita sebenarnya."

"Assalamualikum.My name is Nurul Syuhadah Emeylda binti Syahir.You can call me Syad.

Sempat aku menjeling ke arah pengetua.Keningnya terangkat tinggi macam Ziana Zain dah aku tengok.Pelik agaknya aku tak cakap yang aku ni anak Dato'.Well aku tak suka menunjuk apa yng aku ada okay?.Tapi beberapa saat kemudian dia tersenyum dan mengangguk.

"Syad ni Cikgu Zawir dia guru kelas kamu"ujar pengetua sambil menunding jari ke arah seorang lelaki sedikit gempal,berkulit sawo matang dan bermisai tebal."Uih,garangnya muka cikgu ni senyuman pon tak de."Omelku di dalam hati.

"Kalau semuanya dah selesai saya mintak diri dulu"sambungnya lagi.

Aku tersenyum.

"Okay Sy... Syad saya merupakan guru kelas kamu dan saya juga akan mengajar subjek biologi,kimia dan add math.Have any questions?"katanya.

Hmm...mesti bijak pandai kan semua pelajar dalam kelas ni?Yela muka Cikgu Zawir ni dah la garang,semua subjek yang dia ajar semuanya killer subject.Nasib la...

Aku mengangguk.

"Where's my place?."Memang agak kurang hajar ayat tu tapi aku dah tak tahan.Kaki aku rasa macam nak tercabut.Penat tau tak?

"Anif, put up your hand"

Eh?takkan la aku duduk sebelah lelaki? melilau mataku mencari sesiapa yang mengangkat tangan.Tiba-tiba seseorang mengangkat tangan.Fuh,nasib baik perempuan.

"You can sit behinde her"
"Thank you teacher Zawir"kataku lalu mengatur langkah ke tempat dudukku setelah mengetahuinya.

Tempat dudukku di sebelah tingkap yang menghadap ke arah padang."Aik? dekat padang pon ada tugu negara?kreatif betul sekolah ni."Aku memandang pelik benda alah yang tercegat di tengah padang sambil menggaru-garu kepala yang tidak gatal.

"Ooo..orang rupanya.Hmm..ni mesti kes kena denda ni padan muka kau siapa suruh nakal sangat kan dah dapat 'habuan'."kutukku.

MUSUH VS CINTAWhere stories live. Discover now