Jantung Eril Iqbal terhenti di saat wanita yang terduduk dihadapannya menjerit secara tiba2, lalu pantas mengangkat semula tangannya yang singgah ke bahu wanita tersebut.
Dia mulai cemas dan tidak tentu arah, namun seketika kemudian wanita itu sudah berhenti dan kembali ke sedar,
'Eh kenapa dia ni gila kot perempuan ni, padan muka kau Ril, nak sangat tolong dia tadi, rasakan' hati Eril mengeluh kesah kerana bimbang wanita yang di bantunya itu ialah orang gila.
Namun dia tetap memberanikan dirinya dan menegur wanita itu "Err, Miss miss, are you okay?"
Edrina tersentak dan memandang ke arah Eril di saat dia terdengar suara Eril melewati telinganya. "Eh Im okay" 'kenapa laki ni tengok aku pelik je, eh kenapa semua orang tengok aku ni' gelabah Edrina sendirian.
"Err you, tadi I ade buat bende pelik ke? "Eril teragak agak untuk menjawab namun dia tetap mengeluarkan suaranya "Erm tadi awak menjerit secara tiba tiba hbis bsing satu bangunan ni" Eril masih teragak agak untuk melayani wanita itu.
'Lah aku menjerit lagi ke, aku ni kalau stress je dah tak tahan sngt mula lah aku menjerit tanpa sedar ku, arghhh malunya, macam macam aku tunjukkan kat depan mamat ni' Edrina mengeluh.
Eril yang melihat wanita dihadapannya itu mula mengalamun, dia mula mengambil kesempatan untuk beredar dari tempat kejadian, dia tidak ingin ambil tahu dan masuk campur dengan masalah orang lain, cukuplah masalah yang harus ditanggungnya, dia tak ingin menambah masalah lain pula, lagi lagi kalau melibatkan hal perempuan.
Hal ini kerana Eril fobia terhadap insan yang bergelar wanita.
"Eh awak tunggu kejap" jerit Edrina memanggil Eril yang sudah berlalu pergi "Tunggu lah kejap sambungnya lagi " panggilnya segedik yang boleh dengan niat mahu menggoda sang jejaka tampan dihadapannya.
'Eish apa lagi perempuan ni, tergedik gedik pulak, berapa banyak karakter perempuan ni ada, disorder identity disease ke apa ni perempuan ni' omel Eril sendirian.
Lantas Eril menoleh ke arah Edrina, dan menjongketkan keningnya sebagai tanda 'kenapa?' Edrina tersenyum malu dan menghulurkan sekeping kad yang mempunyai nombor telefon nya. Dengan muka yang tidak rela Eril mengambil kad tersebut dan berlalu pergi.
"Erghhhhh tadi baik sangat ni sombong pula, tetapi aku tetap nak kenal dengan mamat ni jugak, tinggu kau encik sombong" azam Edrina sendirian.
Dengan senyuman yang terukir di bibir dia membatalkan niatnya untuk menjamah dan mengalas perutnya dia kafe yang terdapat di situ dan melangkah pergi meninggalkan tempat yang sebelum ni dianggap nya tempat yang paling dibenci namun kini sebaliknya, dia bertekad untuk kerap berkunjung ke situ setiap kali terdapat kekosongan pada jadualnya .
#saya just curahkan apa yang rasakan saya.
#comment la yea kalau ade ape2 nk tambah
#sorry kalau hambar guys
YOU ARE READING
Apa Itu Cinta ?
Romance"Kau ingat kau peguam, kau nak menang je kan. Ini soal cinta aku perempuan lebih faham" - Nur Edrina Balqis "Aku seorang manusia yang berpegang dengan kata2 aku, aku takkan jatuh cinta dekat kau" - Eril Iqbal "Kau ni kan tak padan yang perempuan kan...