Dünyanin en iyi hackerleri

881 10 3
                                    

Medyadan fotoğraflara bakabilirsiniz

Jonathan James(1)

Jonathan James, hacking suçundan hüküm giyen ilk çocuk olarak ün kazanmıştır. 16 yaşında hapse giren Jonathan, isimsiz olarak yaptığı bir röportajda "Ben yalnızca sistemlerin etrafında dolaşıp eğleniyordum. Neleri başarabileceğimi görmek benim için bir eğlence kaynağıydı" demiştir. Jonathan'ın hackleri arasında oldukça ciddi kurumlar bulunmaktadır. ABD Savunma Tehditlerini Azaltma Bürosuna kurduğu bir backdoor sayesinde gizli e-postaları okumuş ve çalışanların kullanıcı adı ve parolalarını ele geçirmiştir.

[]
Adrian Lamo(2)

Lamo'yu şöhrete taşıyan hacking haberleri The New York Times gazetesi ve Microsoft'tan gelmiştir. "Evsiz Hacker" rumuzuyla tanınan Lamo, sistemlere sızarken kafelerin ve kütüphanelerin internet ağlarını kullanmıştır.Lamo sızdığı sistemlere genellikle sızma testleri yapmakta ve bu testler sırasında güvenlik açıklarını bulmakta ve açıklardan yararlandıktan sonra şirketleri haberdar etmekteydi. Sızdığı şirketler arasında: Yahoo, Bank of America, Citigroup, The New York Times ve Cingular bulunmaktadır. Sızma testleri için bir Beyaz(İyi) Hacker olarak işe alınmış olsaydı yaptıkları tamamen yasal olacaktı ama ne yazık ki Lamo böyle bir teklif almamıştı. The New York Times'i hackelemesinin ardından 65 000 dolarlık ceza ve 6 ay ev hapsine mahkum edildi.Lamo şu anda ödüllü bir gazeteci ve konuşmacı olarak çalışmaktadır.
[]

Kevin Mitnick(En ünlü Hacker)

Kevin Mitnick birçok otorite tarafından dünyanın en ünlü hackeri olarak kabul edilmektedir. ABD Adalet Bakanlığı kendisini "ABD tarihinin en çok aranan bilim suçlusu" olarak tanımlamaktadır. Mitnick'in eylemleri Freedom Downtime ve Takedown isimli iki filme konu olmuştur. Mitnick'in eylemleri arasında bilgisayar sistemlerine girme, kurumsal sırları çalma, Telefon ağlarını karıştırma ve ulusal güvenlik uyarı sistemine girme sayılabilir. Başka bir hacker olan Tsutomu Shimomura'nın bilgisayarına girmesi zonucunda yakayı ele vermiş ve beş yıl hapis yatmıştır. Şu anda bilgisayar güvenliği danışmanı, yazar ve konuşmacı olarak görev yapmaktadır.
[]

Kevin Poulsen(4)

Dark Dante rumuzuyla tanınan Poulsen'in uzmanlık alanı telefonlardır. KIIS-FM adlı radyo istasyonunun telefon hatlarını hackleyerek bir Porche ve çeşitli hediyeler kazanmasıyla ün kazanmıştır. Kendisi bilgisayar suçlarının Hannibal Lecter'i olarak anılmaktadır. Federal bir soruşturma veritabanını hackledikten sonra yetkililer tarafından aranmaya başlanmıştır. Aranması sırasında federal bilgisayarlara girip bilgi çalarak yetkililerin tepesini daha da artırmıştır. Kevin'in fotoğrafları "Unsolved Mysteries(Çözülmeyen Gizemler)" adlı programda yayınlandıktan sonra kanalın telefon hatları kitlenmiş sonunda Kevin bir süpermarkette yakalanarak 5 yıl hapis yatmıştır.Poulsen günümüzde gazeteci olarak çalışmaktadır.
[]
Robert Tappan Morris(5)

Morris internette yayılan ilk bilgisayar solucanı(worm) olarak bilinen Morris solucanının yaratıcısıdır. Bu suçun neticesinde 1986 Bilgisayar Dolandırıcılığı ve Suistimali Yasasından hüküm giyen ilk kişi olmuştur. Cornell Üniversitesi'nde öğrenciyken yazmıştır; amacının internetin ne kadar büyük olduğunu görmek olduğunu iddaa etmektedir. Ancak solucan, Morris'in beklentisinin dışına çıkarak kendini aşırı biçimde yaymış ve bulaştığı bilgisayarları yavaşlatmaya başlamıştır. Solucanın yaklaşık 6000 bilgisayara bulaştığı tahmin edilmmektedir. Üç yıllık denetimli serbestlik, 400 saat kamu hizmeti ve 10 500 dolar ceza ücretiyle cezalandırılmıştır. Morris günümüzde MIT Bilgisayar Bilimleri ve Yapay Zeka Laboratuarında öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.
[]
Tim Berners-Lee(6)
World Wide Web(WWW) in kurucusu olan Berners Lee beyaz şapkalı Hackerlara güzel bir örnektir. Oxford üniversitesi'nde okurken bir arkadaşıyla sistemleri hacklerken yakalanmış ve üniversitenin bilgisayarlarını kullanması yasaklanmıştır. Oxford'dayken lehim havyası, bir M600 işlemci ve eski bir televizyonu kullanarak ilk bilgisayarını yapmıştır. Bir nükleer araştırma kurumu olan CERN' de çalışırken araştırmacıların bilgilerini paylaşlarını ve güncellemelerini kolaylaştıracak bir hipermetin sistemi prototipi geliştirmiştir, daha sonra hipermetlerin internetle ilişkilendirilebileceğini fark etmiştir. Hipermetin fikrini TCP ve DNS fikirleriyle birleştiren Berners Lee, böylece World Wide Web(WWW) i yaratmıştır.WWW'yu yarattıktan sonra World Wide Web Konsorsiyumu'W3C) adlı standartlarını geliştirme üzerinde çalışmalar yapmaya başlamıştır.

Korkunç Bilgi Ve Hikayeler!!!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin