5. Bölüm / "Piskoloji"

79 6 2
                                    

Minayida biraktiktan sonra eve gittim. Arabayi park edip evin kapisini actim evde kimse yoktu. Kapidaki notu gordum.

"Telefonuna bakmadin, biz arkadaslarla yemege gidiyoruz gec geliriz"

Telefonumu cikarip baktigimda 45 cevapsiz cagri vardi. Cantami kenara koyup odama ciktim. Pijamalarimida giydikten sonra mutgaga indim . dolaptaki makarnayi isitip yedim. Salona gecip televizyonu actim. Berkayin o hali aklimdan bir turlu cikmiyordu. Allahtan tek gelmisti bir de o cusseli arkadaslari gelseydi cocuk sag cikamazdi heralde. Araldan nefret ediyirdum artik hele o cagdadan. Televizyonu kapatip odama uyumaya ciktim. Alarmimi kurup yatakta oyana bir bu yana dondum durdum hala aralin boyle bisey nasil yaptigina , nasil degistigine inanamiyordum ilk gun ki gibi gulen aral degildi. Berkayi o halde gorunce piskolojim bozulmustu resmen. Gozlerimu yumup uyudum.

Sabah alarmin sesiyle gozlerimi actim . banyoya gidip elimi yuzumu yikadim. ustume mavi tisortumu altinada gri pantolonunu giydim. Asagiya indigimde annem daha uyanmamisti , sanirim dun cok gec gelmislerdi .ayakkabilarimi giyip evden ayrildim. Arabama binip minayi almaya gittim. Mina daha asagiya inmemisti . inmemisti. Telefonumdan minayi aradim. Cikmadan once mesaj atmadigim icin inmemis. Asagi inip arabaya bindi okula dogru yola ciktik.

Okulun oradaki isiklarda yesilin yanmasini beklerken cagdayi uzun boylu, siyah sacli , bayagida cussesi vardi birde dovmeleri. İlgimi cikmisti cagda nin bu cocukla ne isi vardi ki. Arkadasi desem bizden baya buyuk biriydi. Yesil yandi bende gectim okukun onune arabayi park edip sinifa ciktik. Arallar siniftaydi ama cagda o cocukla bu iste bir sey var ama neyse. Sinifa girip sirama oturdum minada hemen arkamdaydi. Siraya oturmamla zilin calmasi bir oldu.
Kapi acildi hoca zannetmistim ama cagdaydi , sinis bakislariyla bana bakarak aralin yanina gitti. Cok sinir bozucuydu bu kiz.

Bugun derslerimiz erken bittigi icin erken cikicaktik. Son dersede gelmistik zaten. Hoca derse elinde kagitlarla girdi.Kagitlari gorunce beni korku sarmisti yoksa bu Quiz miydi.
"Herseyi kaldirin kalem cikarin Quizsiniz"
Allahtan matematik Quziydi matematigim iyi oldugu icin korkun gecmisti aslinda ama yinede calismamistim, gerci okula basladigindan beri kitap acmamistim. Kagit onume gelince yapmaya basladim Mina ona gostermem icin beni durttu ama hoca farkli grup yapmisti. Minada hatirladiklarini yapmaya calisti.

Benim sinavim bitmisti kagidim ful doluydu keske bu sozel derslerde de olsaydi ozelliklede dil anlatim.
Kagidimi hocaya verip disari ciktim minayi arabada beklemek icin arabaya dogru ilerledim. Arabanin kapisini acacaktim. Arkamda biri varmis gibi hissetip arkama dondum daha once hic gormedigim adam bagirmamam icin hemen agzimi kapatti bir yandan da kolumu cok sıktıgini fark ettim. Elinin izi gecmisti resmen. Gozlerim yavas yavas kapaniyordu. Eline baktigimda elinde pamuk vardi. Sanirim bayiliyordum....

Gozlerimi actigimda elim ayaklarim bagli sandalyede oturuyordum. Etrafa goz gezdirdim terk edilmis depo gibi bir yerdi, kimsede yoktu. Kapinin ordan buraya dogru ayak sesleri duyuyordum. İceriye uzun boylu, sarı sacli,dovmeli , iri yari,degisik tarzi olan biri girdi.

"Demek uyandin!"
"Kimsin sen ya ... Neden burdayim ben!" diye bagirdim.
Adam yavas yavas bana dogru adimlar atmaya devam ediyordu.
Bana dogru geldiginde butun elleriyle sacimi kavradi.
"Belki biraz eglenmek istiyorumdur" dedi kahkaha atarak.

"Ben eglenmek istemiyorum ama"dedim igneleyici bir sekilde
Sacimi oyle bir kavramisti ki canim cok yaniyordu. Gozumden yaslarin dustugunu fark ettim. İstemsiz bir sekilde agliyordum.

"Sana birazdan yemek getiririm, yemegini yedikten sonra biraz suslenecek ve beni eglendireceksin" dedi sacimi birakip.
Ne eglendirmesinden bahsediyordu bu kendini bir bok sanan. Piskoloji denen bisey kalmamisti bende artik.
Stiripsiz yapacak halim yok karsisinda heralde...

Acaba mina beni aramaya baslamismidir. Cok korkuyordum burasi neresiydi, bu serefsiz kimdi, en onemlisi benden ne istiyorlardi.
Yine ayak seslerini duydum. geliyordu serefsiz
Kapidan iceri girince kalbimin atisi hizlandi elinde tepsiyle yanima geldi. Ama bu benim sacimi kavrayan adam degildi.
Uzun boylu , mavi gozlu , sarisin tatli biriydi.

"Yemek yedirecegim sana "
" yemek istemiyorum"
"Yermisin sunu.bak insan gibi soyluyorum" dedi mavi gozlerini bana dikerek
"He bide sen yediricen"
"Ellerini acayimda kac dimi"
"Yol iz bilmeden nereye kacabilirim acaba"
"O zaman yaninda duracagim"
Ellerimi cozdu yanimdan ayrilmadigi gibi gozlerinide ustumden ayirmiyordu.
Yemek yerken bir yandan da nasil kacacagimi dusunuyordum risk almakda istemiyordum.

"Beni neden kacirdiniz?"
"Bilmem"
"Beni sebepsizce mi kacirdiniz yani"
"Olabilir"
" neden baskasi degilde ben"
"Cok sorgulama istersen. Sus yemegini ye"
Korkarak "peki bana ne yapacaksiniz?"
"Sana napalim biz lan"

Gerizekali hem sebepsizce beni kaciriyolar hemde ne yapacaklarini bilmiyorlar. Acaba icerde kac kisiler.
Etrafa goz gezdirirken sandalyenin az ilerisinde odun vardi onu kafasina vuruo kacsam belki icerdekiler sesi duymazdi.

Cocuk gozlerini benim ustumden cektigi anda sopayi alip kafasina gecirdim. Oldugu yerde sessiz bir sekilde yere yigildi. Kosarak kapidan ciktim. Arkama bakmadan kostum. Bayaga ilerlemistim

Arkamdan sacimi sertce tuttu biri
"Nereye kaciyorsun bakiyim sen kucuk surtuk"
"Birak hayan herif"
Kendine dogru dondurdu beni bu beni kaciran serefsizdi bana tokati gecirdi. O kadar agir eli vardi ki gozlerim kapandi. Sanirim bayiliyordum...
Bayıla bayıla bir hal olmustum zaten, ne piskoloji nede hal kamisti bende...

GAMZELİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin