princess vampire

2K 147 0
                                    

Ep2:princess vampire..
KERINDUAN
2 tahun kemudian..
Saban hari Taeyeon merindui puterinya...kini dia terkurung di dlm.sangkar...dia tdk mmpu keluar kerana sangkar itu dipenuhi dengan mentera semenjak ketiadaan suaminya jun.k puaknya telah berpaling tadah dan menindas dirinya...
Mujurlh dia sempat melarikan song ji hyo kalau tdk sdh lama dia dibunuh...
Kerana puterinya itulah dia masih hdp sampai sekarang cuma dia takut jika puaknya tahu keberadaan puterinya...kemungkinan manusia yg menjga puterinya juga akan dibunuh...
Dlm bnyak2 vampire hanya vampire yoona yg masih setia terhadapnya...
Dri jauh dia melihat yoona terpusing-pusing mencri dirinya.
Taeyeon menghantar isyarat keberadaannya kerana sangkar itu tdk boleh dijumpai kalau tdk mempunyai kuasa yg kuat...
Akhirnya yoona dpt jga mengesan keberadaan puteri Taeyeon dia hanya mmpu merasa kehadiran Taeyeon tnpa melihat wajah Taeyeon..
Yoona:puteri Taeyeon ok???
Taeyeon:sye ok..em yoona sye rse x yah panggil sye puteri lagi sbb sye bkn puteri awak...
Yoona:(diam)
Taeyeon:panggil sye Taeyeon...sye teringin nk dengar nme Taeyeon dipanggil...
Yoona:Taeyeon..sabar ye sye akan cri jln untuk keluarkn Taeyeon dri sini..
Taeyeon:awak x kn mmpu menyelamtkn sye dri sangkar maut ini...hanya princess vampire yg mmpu membuka sangkar ini..kerana dia adlah kunci segalanya...
Yoona:maksud awak...puteri song ji hyo...tpi dimna dia sekarang...
Taeyeon:maaf sye blum bley percya pada awak...
Yoona:x pe sye paham...sye akan berusaha untuk meraih kepercayaan awak...sye akan sering datang kesini untuk memberitahu keadaan forest blood..
Yoona segera menghilang apabila ada seseorang yg datang menghampiri...
....:macam mne rsenya terkurung dlm sangkar.
Taeyeon:kau memang jahat menyesal aku percayakn kau..jessica...(jerit)
Jessica:ada aku suruh kau percayakn aku??x de kn kau yg terlalu naif puteri Taeyeon..ops..Taeyeon..aku lupa yg kau dah hilang taring dlm kerajaan nie(ketawa)..
Taeyeon:kau x kn selamat jessica...
Jessica:puteri jessica..
Jessica mencengkam leher Taeyeon dan menghumban tubuh Taeyeon...
Tubuh Taeyeon merasa panas dan seakan-akan tubuhnya dicarit dri dlm...
Jessica:kau kenal kuasa nie..
Mengeluarkan api dri celahn jrinya dan membakar kertas dihadpan Taeyeon..
Taeyeon:jun.k..
Jessica:ye...nie lh kuasa terhebat yg aku ambil dri jun.k sebelum dia aku hapuskan..
Taeyeon:aku akan menuntut bela atas kematian jun.k..
Jessica:(ketawa)aq tunggu hari itu...
Jessica memusingkn bdnnya nmn belum sempat dia menghilang kata2 Taeyeon membuat jessica marah..
Taeyeon:kau lupa hanya ada seorng yg mmpu melawan kuasa kau...iaitu last princess vampire dia akn kembali untuk kau...(senyum.sinis)

Di dunia manusia...
Kim jong kook memulas tombol pintu rumah serta merta bau hamis memenuhi ruang tamu..dipandang bangkai lembu yg terdampar di hadapan tv...
Kim joong kook memandang sangkar arnabnya..
Arnabnya hilang...dia mengelengkn kepla dan masuk ke bilik song ji hyo diats..
Nampak saja muka kim joong kook song ji hyo yg berusia 2 thn itu terbang mendapatkan kim joong kook...
Ji hyo:appa..appa ada bawah darah yg ji hyo pesan..
Joong kook:ji hyo...ji hyo kn dah minum dri lembu dgn arnab kn x cukup ke??nie appa nk pesan...lepas nie no more blood..
Ji hyo:wae??
Joong kook:appa nk ji hyo beljr kehidpn seorng manusia x lme lgi kn ji hyo nk pergi sekolah..
Ji hyo:anni...(jerit)..
Joong kook:take it or leave it...
Kim jong kook keluar dan menghela nafas berat.sejak setahun lepas selera ji hyo berubah dia mula menjalani hidup sebagai vampire..puas dah dia cuba terapkn sifat manusia dlm hdp ji hyo ttpi hampa...
Ji hyo jga tdk mmpu bergaul dgn manusia..pernah dia mahu menerkam anak jiran sebelah Mujurlh dia ada disitu kalau tdk heboh satu tmn yg dia membela vampire...
Nmpknya dia perlu berkerja keras untuk memastikan identiti ji hyo terjaga...

Princess VampireWhere stories live. Discover now