Ep11:princess vampire..
THE TRUE PRINCESS BACK.
sdh hampir sebulan 12vam melatih princess ji hyo menggunakan kuasanya dgn betul dan mereka semakin hampir dgn detik perpisahan...
Walaupun kim jong kook bkn appa kandungnya ttpi dia ttp sygkn appanya yg menjaga dan melindunginya semasa kecil mana mungkin dia sanggup tingglkn appanya sendirian...
Dan dlm diam song ji hyo jatuh hati pda 2 vam..
Nmn dia mendiamkn diri kerana ini bkn msenya bercinta dia perlu membetulkan semua keadaan walaupun dia sendiri tdk faham dgn situasi sekarang
Apa yg dia tahu dia perlu cepat2 mengembalikan keamanan forest blood dan kembali pda appanya kim jong kook.
Sedari tdi kris memerhati song ji hyo membaling batu2 kecil ditepi tasik dia datang mendekat dan ddk disebelah song ji hyo..
Kris:awak ok???.
Ji hyo:dh x de soalan lain ke??
Kris:abis tu je dialog sye...
Ji hyo:(diam)
Kris:awak risaukn kim jong kook.
Ji hyo:boley x sye x pergi forest blood.
Kris:ji hyo x kesiankn puteri Taeyeon x kesiankn kami.malah kalau ji hyo x memperbetulkan keadaan di forest blood song ji hyo jga akan lenyap seperti abu..
Ji hyo:mcm mne kalau ji hyo x berjaya..
Kris:kalau itu yg ji hyo fikirkn mungkin itu yg akan terjadi kalau ji hyo positifknnya mka benda itu akan terjadi...sesuai dgn keinginn kita..
Ji hyo:ada berapa hari lagi kota dekat sini..
Kris:mlm nie sebelum bln penuh..
Ji hyo:(termenung)..Malam..
Kini tibalh mse song ji hyo pergi meningglkn appa kesayangannya klulh mse boleh diputar dia tdk mahu berjumpa dgn kim jong kook jika perpisahan adalh jln mereka biarlh dia tdk mengenali siapa itu kim jong kook..
Song ji hyo menundukkn pndangnya dri panahn mata kim jong kook yg sdh pun menghadirkan butiran air jernih yg dipanggil air mata perpisahan..
Ji hyo:appa ikut ji hyo...
Jong kook:x boleh syg dunia kita berbeza..
Ji hyo:kalau ji hyo x de appa mesti sunyi..
Jong kook:appa x kn sunyi kalau song ji hyo ingt dekat appa..
Ji hyo dtg mendekati appanya diusap pipi appanya..dan menghapur air mata kim jong kook.
Ji hyo:appa selangkah ji hyo pergi dri rumah ini.appa x kn ingt ji hyo lagi kerana ji hyo akan pergi mmbawa segala kenangan kita..
Jong kook:maksd ji hyo.
Ji hyo:bila kedua belah kaki ji hyo melangkh masuk ke forest blood segala ingtn appa tntng ji hyo akan ditarik segala memori akan lenyap seperti ji hyo x pernah hadir dlm.hdp appa..
Jong kook menangis dan terus menangis..
Jong kook:asalkn ji hyo sentiasa ingt appa itu dh memadai..
Ji hyo:appa...(diam)ji hyo teringin sngt nk menangis seperti orng lain but i can't...ji hyo mnta maaf tiada apa yg ji hyo boleh tingglkn untuk appa hanya ini saja..
Ji hyo mencium kedua belah pipi jong kook.
Lay:ji hyo msenya sdh tiba..mri kita pergi..
Ji hyo:appa...tolong jgn jatuh sakit..ji hyo x de disini untuk merawat appa...tolong cri someone untuk menjaga appa diusia tua appa nnti..bila ji hyo sdh smpai didunia ji hyo...ji hyo akan perkenalkn appa sebagai appa kesayangn ji hyo...
Jong kook:ji hyo jnji dgn appa yg ji hyo akan kembali..
Ji hyo:(diam)appa ji hyo pergi dlu...selamat jln appa..
Jong kook:semoga bertemu lagi anak ku.Perlahan-lahan figura song ji hyo dan 12 vam menghilang bersama angin..
Di forest blood..
Jessica mencengkam kuat leher Taeyeon muka Taeyeon sdh dipenuhi dgn garis2 hitam petanda hampir seluruh kuasanya menghilang dan diserap masuk kedlm tubuh jessica..
...:lepaskn dia...
Pegangan tgn jessica semakin kuat dia tahu siapa empunya suara walaupun tdk memandang muka..
Jessica:welcome back my little princess.
Jessica menghumban tubuh Taeyeon ketepi dan jessica menghilang dri pndagn..
Ji hyo terpusing-pusing mencri jessica tiba2 lehernya dipaut dri belakang..
Jessica:buat apa kau dtg kau ingt kau mmpu lawan aku ke??
Ji hyo:aku adalh mmpi ngeri kau dan aku dtg untuk nyawa kau..
Song ji hyo menarik tubuh jessica dan dihempas kelantai...dipijak dada jessica..
Ji hyo:you now what??kalau aku bkn tndingn kau kenapa cri aq...em??kau takut yg kau akan mati dotgn a little princess..
Jessica menarik kaki ji hyo dan dibaling tubuh ji hyo bersebelah tubuh Taeyeon yg lemah..
Ji hyo:omma..
Taeyeon:ji hyo...lwn...dia.... (tergagap).
Belum sempat jessica bergerak ji hyo mengunakn kuasa cengkaman..
Serta merta tubuh jessica terddk diatas singahsana..
Ternyata jessica amat terkejut selama ini kusa itulah yg dicri jessica..
Ji hyo:muka kau nmpk hodoh bila terkejutkn..
Kau nk tahu dri mne aq dpt kuasa nie..appa aku bijak dia terlebih dlu serapkn kuasanya pda aq..pndaikn appa aku..dan kau teringin sngt nk ddk ditempat nie...
Song ji hyo mengeluarkan serbuk ajaib..dan jessica mula merintih..
Jessica:tolong jgn....aq minta maaf..
Ji hyo:sorry...aq terlalu kejam untuk maafkn kau..
Song ji hyo terus menyumbat serbuk ajaib itu dlm mulut jessica..
Bdnnya mengeletar dan tubuhnya berlahan-lahan terbakr dan abunya menghilang..
Song ji hyo berlari mendpatkn ommanya..
Ji hyo:omma...
Mereka saling berpelukan...Setahun kemudian.
Song ji hyo telah pun menjadi princess vampire yg sempurna apabila dia mengambil keputusan untuk berkahwin dgn kris
Taeyeon sdh sembuh seperti sedia kala..Dan lain pula ceritanya dgn kim jong kook..kim jong kook hdp seperti biasa mcm sebelum dia kenal dgn Taeyeon..dia x pernah pun ingt tntng ji hyo..
Ttpi setap mlm ji hyo akan dtg ke rumah jong kook untuk melihat keadaan appa.Ji hyo:walaupun kita berlainnn dunia...ji hyo ttp sygkn appa
Saranghae.The end...
YOU ARE READING
Princess Vampire
FanfictionSinopsisnya: Taeyeon diburu oleh puak vampire yg tdk sukakn kehadirn bayinya yg akn mewarisi takhta princess vampire...puak vampire yg agresif bertindak untuk membunuh bayi dlm kandungn Taeyeon... Untuk menyelamatkan puterinya Taeyeon meningglkn ana...