"HUWAARRGGHHHHHH!!!!!!"
Burung2 yang sedang berehat di atas wayar eletrik, berterbangan akibat terkejut dengan jeritan itu.
Dyo & Xiumin di dapur turut terkejut dan...
'Prangggg!!!'
"Mangkuk jatuh lagi." Xiumin mengeluh.
"Nasib tak pecah." Dyo menyahut.
"Lulu,, bunyi apa tu??" Sehun menggosok matanya.
Badan Luhan dihempapnya.
"Sakit!!!" Luhan terkejut seraya menendang Sehun jatuh ke atas lantai.
"Gege!!! Gwaenchanha?" Tao menjerit sebaik sahaja melihat bulu mata Kris diselaputi dengan BB Cream.
"Emm. Siapa jerit tu?? Habis BB Cream aku." Kris mendengus & berlalu pergi ke bilik air.
Chen pula berselubung dalam selimut. Matanya berair. Badannya menggigil.
"Ommaaaa~~~ orang lain punya high note lagi tinggi~~~"
Kai pula....
"Hyung! Dyo hyung!! Neo eodiseo?! Kai takut!!"
Kai melukut di tepi katil Dyo yang kosong.
BaekYeol,, ofkos still berdengkur. Pintu sound proof kan..
"Omma jebal help me.." Suho menggigil dalam selimut.
"Lay kena rasuk..." Suho semakin menggigil apabila roommatenya mengamuk.
"Suho!!!!!" Lay menjerit sambil terkangkang -..-
"N-nae??" Suho menyelak sedikit selimutnya.
"Aggghhhhh!!!!" Lay makin menggila.
"Neo wae??!!!!" Suho menjerit ketakutan & berlari keluar bilik.
••••••
"Guys!!!!" Suho turun tangga dengan laju & berhenti di hadapan bilik XiuChen.
"Hyung gwaenchanha?!" Dyo & Xiumin menyoal serentak.
"Chen buka pintu ni!!" Suho tidak mengendahkan dua si pendek itu & terus menepuk-nepuk pintu bilik.
"Andwae!!! Rumah ni ada hantu vokal!! Nan museowo!" Balas Chen daripada dalam.
"Baek!! Yeol!!" Kali ini si leader beralih ke bilik BaekYeol pula.
Tiba2....
'Password required! Say your secure word.'
"Mwoya??!!!!" Suho, Dyo & Xiumin turut terkejut.
Betapa canggihnya pintu bilik BaekYeol.
'Access denied!'
"Mwo?!" Suho semakin panas.
'Access denied! You only have 1 try left.'
Suho memutarkan bola matanya. Segera dia berlari masuk ke bawah meja makan.
"Hyung?? Neo wae??" Dyo yang sedang minum, menendang perlahan Suho yang berada dekat dengan kakinya.
"Shhhtt!!! Diam! Lay mengamuk." Jawab Suho.
"SUHO!!!!" Lay menjerit di tangga bagaikan seekor gorilla yang baru sahaja bergaduh dengan tarzan.
"Omma!!"
'Tukk!!'
Disebabkan terlampau terkejut, Suho menjerit sehingga kepalanya terhantuk dengan meja makan.
YOU ARE READING
Exo's Funny Life 2 [Malay Fanfic] ✔️
FanfictionSame as book 1,, and walla,,,, this is the SEASON 2!!!! START : 30 Dec 2015 END : 13 Apr 2016