"Chen-ah!!! Ireonaaaaa!!!" Dyo menjerit dari dapur.
"Chenchenchen!!! Hahhhah!! Kau igt kau sorang je pndai highnote??!!! 😏" Dyo ketawa terbahak2.
"Yahhh!! Wae??!!!" Rumah bergegar. Periuk belanga di dapur jtuh di atas satansoo. Chen keluar dari bilik dgn rambut yg kusut masai.
"Heii unta! Tolong aku wt breakfirst ni! Kau da lupa kau menang baucar ngn aku? 😏" (refer part 1) Dyo menjongketkan keningnya.
"SHIRHEO!!!!" Chen menjerit.
'Pranngggg!' (sound efek fail -.- )
"Omo , bunyi apa tu?" Dyo membulatkan matanya. Chen juga taknak kalah membulatkan matanya yg mcm unta tu.
'Dobuzhi gege!' Kedengaran suara namja cengeng Tao meminta maaf.
"Siapa yg jerit tadi??!" Kris turun tangga dengan bayang2 naga di belakangnya.
"Errr Chen!" Dyo menghalakan senduk yg dipegangnya ke arah Chen & terkenala pipi Chen yg tersimpan segala jenis vokal tu.
"Wahhh panas panas!!!!!!" Chen berlari2 keliling dapur & terus menuju ke arah bilik.
"Umin hyungg!!! Panassss!!!" Chen menjerit lagi di dalam biliknya.
"Errr,,, Tao knape hyung?" Dyo mempamerkan senyum tak ikhlasnya.
"Cermin aku pecah sbb Chen jerit tdi. Hmmm,, kena beli cermin barula,, cmne aku nak tgok muka aku yg cool ni kan."
krik krik krik krik.......
"Annyeong!" SuLay turun ke dapur diikuti oleh Tao.
"Dyo!! Dah masak? Aku lapar lahh!!" Baekhyun yg bru muncul trus menanyakan soalan yg menyakitkan hati Dyo. Dyo hanya membuat muka Satansoo nya.
"Mna yg lain Chanyeol-ah?" Lay bertanya kepada Chanyeol yg bru keluar bilik.
"XiuChen ada dlm bilik. HunHanKai mna entah." Kris menjawab bgi pihak Chanyeol.
"Thelamat pagi themua!! Harini Thehun dgn Tao nk keluar. Nk prgi SM!" Sehun menayang giginya.
"Korang nk wtpe prgi sana pagi2 buta ni?" Suho selaku leader bertanya.
"Kyuhyun sunbae nk jumpa kitorang." Tao menjawab.
"Hati2!" Dyo tersenyum.
"Nae!! Ehh,, Kai-ah,,neo eodiseo?!" Tao menjerit.
"Wae?" Dlam sekalip mata Kai muncul. Mentang boleh teleport =='
"Hantarkan kitorang prgi jumpa Kyu thunbae boleh??" Sehun mengelip2 kan matanya.
"Aku blum caj bateri aku." Kai mnjwab selamba.
"Sejak bila kuasa kita kena caj??" Baekhyun menyampuk.
"Entah. Aku ok je." Chanyeol membalas sambil memetik jarinya & mengeluarkan api.
"Alaa,, boleh laaa." Thehun cuba aegyo. Tiba2...
'Muaahhhhh!!!' Tao mencium pipi Kai (⊙o⊙)
Suasana terus menjadi seperti dlm mv LMR. Semua bingung. Semua frust.
Sehun ternganga sampai kluar angin dri mulutnya.
Dyo menggenggam senduknya sehingga bengkok.
Chanyeol terkejut smpai sanggup kuasanya membakar dirinya sendiri.
Mata Kris pula berubah mnjadi naga.
Suho ternganga sampai keluar air dri mulutnya. Bukan air liur,,kan kuasa dia air -_-
Lay tetap blur  ̄ˍ ̄
Kai pula kaku di situ."Zitao! Kau cium couple aku?!" Dyo menjerit.
"Tao cium crush aku!!" Chanyeol menangis di bahu Baek.
YOU ARE READING
Exo's Funny Life 2 [Malay Fanfic] ✔️
FanfictionSame as book 1,, and walla,,,, this is the SEASON 2!!!! START : 30 Dec 2015 END : 13 Apr 2016