12. Gadget

4K 247 76
                                    


Last chapter for EXO FUNNY LIFE 2!!

•••

'Kringgggg!!!!!!'

Suho segera bangun & menggosok matanya dengan reaksi muka yang agak menghodohkan -..-

"Lay, ireona.." Suho membaling bantal ke katil sebelahnya.

Namun penghuni katil sebelah tidak menunjukkan sebarang reaksi.

"Lay ahhh...."

Suho menjerit sedikit.

Tiba2.....

"Light light light light light!!!!!!"

Suho mengerutkan dahinya.

"Uwouwoohhhhh!!!!!"

"Light light light light lightthaber!!!"

"Nuguya?!" Lay terus bangun dengan muka yang agak mengerikan.

"Hantu mana yang nyanyi tu?!"

Lay terus memeluk Suho.

--sementara itu--

"Light light light light light!!" Dyo berpusing daripada mengacau sup di dapur ke sinki.

"Uwouwoohhhhh!!!!!" Kai pula menghentak tangannya di peti ais yg bersebelahan dengan sinki. Matanya dikenyit ke arah Dyo.

"Light light light light lightthaber!!!" Sehun melalu-lalukan senduk di hadapan mukanya. Acah lightsaber la tu -,-

"Light light-"

"Eyy hyung!!"

Nyanyian si rusa yang entah datang dari mana dipotong oleh makhluk pelat.

"Wae??" Luhan memuncungkan mulutnya.

"Thuara hyung takde la dalam lagu ni." Jawab Sehun selamba tanpa memikirkan perasaan serta hati dan jiwa raga si abang kesayangan.

"Keurae..." Perlahan-lahan Luhan berlalu meninggalkan dapur.

"Siapalah aku ni.." Rintih Luhan perlahan.

Sehun hanya memutarkan bola matanya. Dyo & Kai pula berpandangan sambil mengangkat bahu.

"Tapi kau kena ingat Sehun!!" Tiba2 sahaja Luhan menjerit sambil menayang jari telunjuknya.

"Aku dah ada konsert solo!"

Dan wajah kecil milik Luhan berada dekat dengan wajah Sehun dalam sekelip mata. Senyuman yang agak mengerikan jelas terpancar di bibirnya.

"THUHO HYUNG!!!"

Sehun yang terkejut akibat muka Luhan yang sungguh 'cantik' itu terus menjerit nama si leader, sekaligus menolak tangan Luhan yg sedang menggenggam Samsung S6 Edge.

Dan sekarang telefon pintar itu menjadi 'bahan' terbaru untuk sup masakan Dyo.

"ANDWAE!!!!!!!" Luhan memegang kepalanya seraya jatuh terduduk dalam keadaan yang penuh tragik.

Kemudian dia bangun kembali & berlari ke arah Dyo yang sedang merenung sup dengan penuh syahdu.

"Pikyeo!!" Dengan kejam Luhan menolak Dyo ke tepi.

"Awhhh!!" Dyo menjerit habis ayu apabila melihat Kai sedia menyambutnya daripada jatuh.

"Gumaweo Kai-ah.." Dyo menundukkan pandangan.

"Cheonma.." Kai tersenyum senget sambil mengenyit mata.

"Se ... Sehunnn...." Luhan mengetap bibir menahan geram? Emmm menahan tangis sebenarnya.

Exo's Funny Life 2 [Malay Fanfic] ✔️Where stories live. Discover now