Nu var det måndag och dags för skola.Jag var inte hungrig så jag tog bara ett äpple och la det i min väska sedan gick jag till bussen.När jag var inne i bussen såg jag Freddie.
Freddie:Hej Älskii ska vi hänga efter skolan?
Jag:Visst då kan vi mysa i soffan och se på någon romantisk komedi.
Freddie:Ja,Det blir bra.
när vi gick av bussen och fortsatt gå mot dörrarna så sprang alla ut genom dörrarna.Jag fick en av dörrarna rakt i ansiktet.SKOLAN ÄR INSTÄLLD skrek alla.Jag försökte resa mig upp från marken.Jag kände mig helt yr.Jag kollade mig om kring för att försöka se Freddie men jag såg honom ingenstans.Jag bestämde mig för att gå och kolla i myshörnan (Myshörnan är en plats på skolgården där många kärlekspar brukar sitta) Jag tänkte att Freddie kanske väntade på mig där. När jag var framme ser jag äntligen Freddie.Jag tänkte gå fram tills jag såg att Lindsey var där.Jag undrade vad Freddie igentligen gjorde med Lindsey men det fick jag nu reda på.Jag ser hur Lindsey och Freddie lutar dig närmare varandra och kysser varandra.Jag trodde att jag skulle sprängas av tårar.Jag sprang där ifrån det fortaste jag kunde.Mina tårar bara sprutade ut.Dom ville aldrig sluta rinna.
Det tog ungefär 10 min innan jag var hemma.Som tur var så Jobbade både mamma och Pappa.Jag gick till mitt rum och satt mig i sängen tog upp min mobil och ringde mamma.Det tog bara 5 sekunder innan mamma svarar
Mamma:Hej Gumman,Hur går det i skolan?
Jag;Skolan är inställd,Men mamma kan du komma hem?
Mamma:Har det hänt något,Mår du bra?
Jag:Ne,Inte direkt,Freddie var otrogen.
jag kände hur mina tårar började rinna mer och mer
Mamma:Va,Jag kommer hem på en gång ska jag köpa något till dig på hem vägen?
Jag;Ja,Kan jag få Vanilj Glass?
Mamma;Såklart du får jag åker och köper det nu jag kommer strax.
Jag:Tack Mamma.
sa jag tills jag sedan la på.Jag kände hur min mobil vibrerade. Det var ett SMS från Freddie det stog...
\\\Hej allihopa jag hoppas att ni gillade kapitel 1. Kommentera gärna vad ni tycker och vad tror ni kommer hända? Älskar er PS inget hat. och förlåt för kort kapitel det kommer komma längre;)
YOU ARE READING
Internatskolan
RomanceLilly är en tjej på 16år som är ihop med den populära killen Freddie.Allt går bra (Tror hon) tills hon inser att han är otrogen med Lindsey den populära tjejen. Hon åker till en internatskola för att försöka glömma Freddie.på internatskolan träffar...