~Ziam~

3.8K 36 8
                                    

Zo dicht mogelijke zit het jonge stelletje bij elkaar. Kijkend naar de zonsondergang en elkaar. Ze zijn in de geboorteplaats van Liam. Daar hebben ze samen een hotel geboekt.

Zayn zit tussen de benen van Liam. Ze zijn het typische voorbeeld van een puberstel. Ze willen de hele tijd kleffen en bij elkaar zijn.

Zayn laat zijn hoofd tevreden afzakken naar Liams borst. Het bevalt hem prima in de armen van zijn vriendje, die hem het gevoel van veiligheid geeft.

Liam die al heel de dag heeft gewacht op een momentje voor hun tweeën, is opvallend rustig.

Rustiger als normaal. "What is wrong love? You say nothing." Zayn draait zijn hoofd zodat hij Liam kan aankijken.

Liam haalt zijn schouders op. Hij zit al een paar dagen niet zo lekker in zijn vel. De onzekerheid die de pesterijen hem in het verleden hebben geven, duiken plotseling weer op.

Wat eigenlijk heel raar is.

Liam heeft alles op dit moment. Een lief vriendje, de wereld ligt aan zijn voeten, duizenden meisjes zijn verliefd op hem, hij is miljonair.

Hij maakt zich zorgen over het feit dat hij op jongens valt.

Zijn ouders weten van niks, in veel landen wordt je er voor verafschuwt. Hoewel Zayn hem elke dag verteld dat het normaal is, blijft het knagen.

Het is tegen de natuur in. Dat spreekt voor zich.

Zayn streelt met zijn vingertoppen het gezicht van Liam. "Je kan me alles vertellen. Dat weet je toch?"

Liam knikt langzaam. Als hij vertelt aan Zayn wat er in zijn hoofd om gaat, wordt Zayn extreem beschermend. Wat ontzettend lief en schattig is, maar vooral lastig.

Liam heeft de laatste tijd weer moeite met eten. Hij gaat vaker naar de sportschool en laat eten met veel calorieën staan.

Zayn trekt daar veel te snel de verkeerde conclusie uit. Liam wil gewoon wat gezonder eten in plaat van elke dag van de KFC aan te schuifen.

Liam schrikt op uit zijn gedachte als er plotseling een harde stem over het grasveld schelt.

"Is dat Liam? Ik wist dat hij fagot was."

Al Liams haren gaan rechtovereind staan. Die stem komt hem iets te bekent voor. De stem die hij al vier jaar niet meer heeft gehoord.

Nick Adams.

Populairste jongen van Liams middelbare school. Hij had het altijd gemunt op Liam. Daardoor werd hij het pispaaltje.

"Bek dicht loser" schreeuwt Zayn terug. Hij denkt natuurlijk dat het gewoon iemand is die ons kent van One Direction. Was het maar zo.

Nick lijkt niet onder de indruk te zijn van Zayn. Hij loopt samen met zijn vriendenclubje naar het Zayn en Liam toe.

Zayn blijft rustig liggen, terwijl Liam zo snel mogelijk wil weg komen. Het is al te laat dat weet Liam ook wel, maar om rustig te blijven zitten gaat hem te ver.

"Ik had nooit gedacht dat jij iemand zou vinden. Je bent nog steeds net zo lelijk." Nick staat nu recht voor hun. Zayn komt nu ook overeind.

"Ik hoorde dat je in een band zat? Met alleen maar fagots toch?"

Liam slaat zijn ogen neer. Het is net een flashback. Hij weet weer niks terug te zeggen. Hij kan moeilijk ontkennen dat hij gay is al Zayn zo bij hem ligt.

"Ik ken je niet gast, maar ik weet wel dat je nu echt je bek moet gaan houden." Nick lacht schamper.

"Hoorde je ook iemand praten? Of was het die emo?"

Nu stuift Liam op. Niemand zegt iets over Zayn. "Kop dicht Nick."

"Dus je bent je tong nog niet verloren vetklap? Wat doe ju überhaupt nog op deze wereld op deze wereld? Niemand mag je."
Liam duwt Zayn weer terug naar de grond. We moeten niet gaan vechten. Dat verliezen we toch. Hun zijn met vijven.

"Zayn zullen we gaan?" fluister Liam zacht. Zayn werpt nog een woedende blik naar Nick maar staat rustig op.

Net als we willen weglopen voelt Liam een vuist in mijn nek. Liam begint sneller te lopen. Tot ergernis van Nick. Hij wil zeker vechten.

"Hè Liam lukt het je opa tegenwoordig om zijn handen thuis te houden?" Door deze opmerking draait Zayn zo snel zijn hoofd dat Liam er van overtuigt is dat hij zijn nek verdraaide.

"Wat bedoelt hij daat mee?" Liam haalt zijn schouders op, maar slaat zijn ogen neer. "Liam ik wil niet dat je liegt." Zayns bruine ogen staren Liam doordringend aan.

"Ik weet ook niet waar hij over praatte." Liams stem klinkt zelfverzekerd waardoor Zayn het maar even laat rusten.

Als ze terug in het hotel komen, stapt Liam zo snel mogelijk onder de douche. Hij wil alleen zijn. Deze dag had leuk moeten zijn. Hij samen met Zayn en niemand anders.

Natuurlijk moest hij het weer verpesten. Liam begint zacht te snikken. Hij weet niet wat er met hem aan de hand is.

Hij is de laatste weken zoveel verandert dat hij niet meer weet wie hij nou wel en niet is.

Als hij uit de douche stapt en in de spiegel kijkt, schrikt hij zich wezenloos. Hoe kan hij zoveel zijn aangekomen. Hij had zo erg zijn best gedaan.

Hoe kan Zayn dit mooi vinden? Zijn ogen staan droevig en lijken leeg.

Op dit moment weet Liam niks meer om zichzelf de moed in te spreken.

Walgend van zijn eigen lichaam trekt hij zijn kleren weer aan en loopt de slaapkamer weer in. Daar ligt Zayn lui op bed. Hij klopt tussen de lege plaats tussen zijn benen als hij Liam ziet.

Liam schudt zijn hoofd en gaat naast Zayn liggen. "Honey, of je het wil of niet. We moeten praten. Wie was die jongen in het park?"

Liam zucht, hij had deze vraag kunnen verwachten. "Een oude bekende. Iemand met wie ik vroeger weleens ruzie had." Zayn trekt zijn wenkbrauw op.

"En hoe verklaar je het feit dat jij doodsbang voor hem was?"

"Ik was niet doodsbang voor hem."

Zayn slaakt een diepe zucht. "Liam, ik heb het gevoel dat ik je kwijtraak. Waar is mijn knuffelmaatje gebleven? Ik krijg steeds meer het gevoel dat onze liefde niet wederzijds is. Ik wil je helpen, want je zit duidelijk ergens mee. Maar je laat me niet meer in! Begrijp me niet verkeerd honey, maar je bent zo mager geworden.

Laat me je weer helpen. Ik mis je."

Wordt vervolgd.

One Direction~one ShotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu