2.Bölüm-Kesişen Yollar

221 30 4
                                    

Pazartesi, salı derken çarşamba günü haftanın ortasında Caitlyn ortaya bir fikir attı.

''Kızlar.''dedi yemekhanede.

''Evet.''dedi Ahana.

''Bunca zaman okul kurallarına zaten uyduk.''söyleyeceği şeyi reddetmeye şimdiden hazırdım. Deidre ile bakıştık.

''Şu son günlerde biraz eğlenmeye ne dersiniz?''Deidre olumsuzca kafa salladı. Ahana bana baktı.

''Hiç sanmıyorum.''bayat ekmeğimi bölüp biraz yedim. Ekmek şimdiler de en iyi şeydi. Buğdayların çoğu ekmek için ayrılıyordu. Elimizde pek yemek kalmayınca aç kalmaktansa ekmek yapmayı tercih ediyorlardı. Okula fazlasıyla geliyordu hatta artanlarla alternatif yemekler yapılıyordu.

''Şu çorba görünümlü şeyi yemekten kurtulacağıma seviniyorum.''dedi Ahana. Soğuk ve koyu turuncu renginde tatsız bir çorbaydı. Isınma sorunundan dolayı kışın sıcak yemek çok az oluyordu. Geriye kalan odun ve benzeri şeyler odalarda ısınma için kullanılıyordu ama dışarıda ne çorbabmız ne bayat ekmeğimiz ne de sıcak bir yatağımız olacaktı.

''İçine havuç kattıklarını ve çok sağlıklı olduklarını söylüyorlar.'dedim. Kızlar bana alayla baktılar.

''Hadi ama Jade, kimse buradaki şeylerin sağlıklı olduğunu söylemez.''dedi Caitlyn,

''Ben söylerim.''dedim Caitlyn'e bakarken.

''Annen müdür olduğu için mi?''işte buydu. Caitlyn'in pis ve nefret edilesi yüzü. Sadece biraz diklenme ile size açıp göstereceği yüzü.

''Dışarıda bunu bile bulamayacağız.''masa da buz gibi bir sessizlik oldu.

Hiçbir şey söylemeden masadan kalktım. Üçü de dikkatle beni izliyordu.

''Tadını çıkarsanız iyi edersiniz.''

Ve odamıza döndüm.

Dersler halen devam ederken yurtta olmak yasaktı. Hemde gerçek bir mazeretiniz yoksa cezası büyük oluyordu.

Bizim katta yaşlı ve huysuz sesiyle şarkı mırıldanan Marry'i görmek benim için pekte iyi olmamıştı.

''Ne işin var burada?''kaşlarını çatarak bana döndü. Önlüğü pis ve lekeli, suratı aksi bir yaşlı.

''Sana diyorum.''elindeki süpürgeyi bana işaret etti.

''Şey...rahatsızlandım.''beni süzdü.

''Annenin haberi var mı?''olsa asla buraya gelmeme izin vermezdi.

''Evet.''dedim gözlerine bakarken. Süpürgeyi bırakıp bana yaklaştı.

''Neyin var?''dedi sert gözlerle beni süzerken.

''Sanırsam..biraz üşüttüm.''yüzüme baktı.

''Yemeklerimden daha çok yemelisin.''güzel olsa eminim daha çok yerdim. Ama karnımın guruldamaması için yediğimi biliyordum, tıpkı diğer herkes gibi.

''Evet haklısın.''iri bedenini önümden çekti.

''Ben yinede annene bir sorayım.''lanet olasıca yaşlı bunak!

''Tamam.''odama girip yatağa kıvrıldım. Annem gelip beni odadan sürükleyene kadar biraz kestirebilirdim belki.

Beni uyandıran Caitlyn oldu.

''Ne zamandır uyuyorsun?''gözlerimi kısarak etrafa bakındım. Odanın içi karanlıktı.

''Çok olmuş olmalı.''demek ki annem gelmemişti.

Bilinmeyenin ÖtesindeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin