"I don't know when it began, but the you who is smiling isn't you anymore"Luhan tersenyum. Senyuman yang jelas dibuat-buat untuk mengaburi pandangan orang ramai. Dia melihat telefon bimbitnya. Teragak-agak mahu menelefon lelaki itu. Pasti lelaki itu sibuk dengan kerjaya nya sekarang ini.
Tapi digagahi juga dirinya untuk menelefon lelaki itu. Luhan sabar menanti jawapan dari lelaki itu. Akhirnya, panggilan Luhan berjawab.
???: Ni hao
Luhan: Ni hao. Ni Kris ke?
???: Ya. Ni siapa?
Luhan: Yaaa Kris! Ni aku lah, Luhan!
Kris: Oh Luhan! Sorry aku tak save nombor kau sebab aku tukar nombor telefon. Mana kau dapat nombor aku ni?
Luhan: Hehe. Aku suruh manager aku tolong carikan.
Kris: Oh. Ni kenapa tiba-tiba telefon aku ni? Ada perkara penting ke?
Luhan: Tak ada perkara penting. Aku saja je telefon. Rindu pulak dengan kau.
Kris: Kau macam tau-tau je yang aku pun rindu kau.
Luhan: Apa kata kita buat reunion? Ajak Tao sekali. Itupun kalau kau free lah.
Kris: Sure! Aku memang nak sangat jumpa korang berdua balik. So, bila nak jumpa?
Luhan: Dua hari lagi? Kita jumpa dekat Qingdao. Aku akan inform Tao lepas ni.
Kris: Noted! See you there Lulu!
Luhan: See you there too Kris!Talian diputuskan. Terubat juga rindu dia pada Kris. Dia mendail nombor telefon Tao pula. Harap-harap Tao tidak menukar nombor telefonnya.
_________________"If your heart can no longer give me that kind of love"
I will still remember those memories
Such a blur, that I feel it's a pity"Setelah selesai menelefon Tao, tiba-tiba telefon Luhan berbunyi.
Menandakan ada panggilan masuk. Luhan melihat contact name yang tertera di skrin telefon itu. Yixing. Luhan pantas menjawab panggilan tersebut.Lay: Ni hao Lu-ge!
Luhan: Ni hao Lay! Rindunya hyung dekat Lay. Kenapa Lay telefon ni?
Lay: Lay pun rindukan hyung. Dua hari lagi EXO akan buat EXOLUXION dekat Qingdao. Lay harap hyung, Kris hyung dan Tao boleh datang konsert tu nanti. Lay dah simpankan tiket untuk hyung nanti.
Luhan: Yeke? Sebab hyung dengan Kris memang bercadang nak pergi Qingdao pun dua hari lagi.
Lay: Jadi hyung boleh datang lah ni?
Luhan: Mestilah! Nanti hyung inform dekat Kris dan Tao.
Lay: Baguslah kalau macam tu. Lay cuma nak ingatkan, kalau boleh biarlah hyung pakai topeng muka atau topi nanti. Tak adalah orang perasan.
Luhan: Jangan risau Lay, hyung tahu.
Lay: Ok. Lay kena letak dulu sebab lepas ni kami kena buat persiapan untuk konsert tu nanti.
Luhan: Berlatih elok-elok! Dan jumpa dekat Qingdao nanti!Talian diputuskan. Senyuman Luhan semakin melebar. Hari ini merupakan hari paling bertuah dalam hidupnya kerana akhirnya dia berpeluang untuk berjumpa semula dengan Kris, Tao dan Lay.
Tidak sabar dia untuk menunggu detik itu."Everything will be better, everything will pass"
Dua hari kemudian..
Luhan mengemas barang-barangnya. Hari ini dia akan ke Qingdao dan menetap di sana selama beberapa hari. Setelah semuanya selesai, dia memasukkan bagasinya ke dalam bonet kereta dan bertolak ke Qingdao
Skip.
Luhan melangkah masuk ke dalam hotel. Mujur dia sudah menempah bilik beberapa hari sebelum datang ke situ. Petugas di situ memberikan kunci bilik kepadanya.
Ketika Luhan dalam perjalanan menuju ke biliknya, dia terlanggar seorang lelaki. Mujur dia dan lelaki itu tidak terjatuh.
"Maafkan saya"
"No no its okay" Luhan terdiam. Suara itu begitu familiar pada pendengarannya. Dia melihat wajah lelaki itu.
"Kris! Kau rupanya!" Kris turut terkejut.
YOU ARE READING
Promise | OT12 |
KurzgeschichtenCover credit to : Sehunnie Kkamjong Artwork Satu lagu sudah cukup untuk menceritakan semuanya. Kisah pahit manis mereka sebagai sebuah group serta cabaran yang mereka hadapi terkandung dalam setiap bait lirik lagu tersebut. Berbekalkan semangat ya...