İNGİLİZCE'NİN TARİHİ

25.7K 268 12
                                    

İngilizce, Cermen kökenli bir dildir. Kavimler Göçü ile yer değiştirmiş Cermen kavimlerininBritanya Adaları'nda yaşayan Keltleri sürerek bu adalara getirdikleri dildir. Adını adaya yerleşen ve Saksonlarla karışan Angluslardanalmıştır. Bu kavimler dillerine "Anglik" demişlerdir. Cermen kavimleri tarafından Britanya Adaları'nda kullanılmasına dayandırılarak, filologlar tarafından kaynağınınAlmanca olduğu savunulmaktadır.

Roma İmparatorluğu döneminde Britanya adalarına gönderilen rahipler, buraya İncil'in başlıca çevirilerinden birinin dili olan Latinceyigetirmiş ve uzun yıllar Latincenin etkisi baş göstermiştir. Daha sonra güneyden gelenFransızlaşmış bir halk olan Normanlarınistilâları ile "Normanca" denilen Fransızlehçesi ile karışmıştır. Yönetici sınıf bu dili konuşurken köylü sınıfı olarak kabul edilen halk Eski İngilizceyi konuşmaktaydı. 1066'daHastings Savaşı'yla Fâtih William adaları ele geçirirek uzun yıllar boyunca Normancanınyerleşmesine sebep olmuştur. Normanların İngiltere'yi fethi, aynı zamanda İngiltere'nin son fethidir.

Günümüzde Amerika Birleşik Devletleri'nde,Birleşik Krallık'ta, Avustralya'da, Kanada'da,Güney Asya'nın bir bölümünde, Mısır'da veAfrika'nın belirli kesimlerinde ana dil ya da ikinci dil olarak konuşulmaktadır.

İngilizce; Çince (Mandarin Çincesi) veİspanyolcadan sonra ilk resmî dil olarak dünyanın en çok konuşulan üçüncü dilidir.

İngilizce ÖğreniyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin